Åldern
Hur har ni haft det ålders skilnader i era förhållanden? Har eran partners varit äldre eller yngre än ni, eller är ni jämngamla?
Jag hade sälskap med en kille vid ett tillfälle som var 4 år yngre än jag. Vi var födda på samma månad och dag så det var rätt så roligt att vi skulle ha firat födelse dagar samma dag…. Sen hade jag väldigt svårt just för detta att han var yngre än jag, så till slut lämnade jag han just pga. åldern. Kände att vi två låg på helt olika nivån i livet, och att det inte skulle fungera då han var yngre än jag och inte lika mogen.
Så för min del så ska min partner vara jänmgammal eller max ett år yngre än jag….men helst får han ju vara några år äldre än jag.
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
Hmm.. ålder… åldern har inte så stor betydelse tycker jag men jag fastnar mest för yngre faktiskt:)
Kims pappa är 1 år äldre än mig, sen har jag haft en till som varit 1 år äldre.. Rubens pappa är 1 år yngre än mig. Sen har det varierat i åldrar nedåt.. den största skillnaden var nog en som jag var tillsammans med i ca 2 år.. han var 16 år yngre än mig
men nästan mognare än mig ändå;)
det vanligaste har nog varit 2-6 år yngre…
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Jag har varit tillsammans med en som var 12 år äldre än mej. Han var sladdbarn i familjen så hans syskon var nästan i pensionsåldern då. Där skar det sej…för jag hade inget gemensamt med de.
Och till slut så skar det sej även mellan han och mej.
Annars har jag haft killar som är mellan 3-5 år äldre.
Min första kärlek när jag gick i högstadiet var 2 år yngre än mej. Och vi var tillsammans i flera år.

Jag har precis mött en man…..lugna o fina nu….inte på DET sättet, som är bra många år äldre än mig. Men han har allt och lite till! Vore mitt hjärta helt och jag vore redo för en ny man i mitt liv då skulle jag satsa på honom - trots åldersskillnaden! Egentligen så är det ju bara en siffra på ett papper!
Ensam - men stark!
Helt klart så ska man ju inte stirra sej blind på åldern. Huvudsaken är ju att det fungerar mellan personerna. Men man är ju rädd för vad folk ska tycka. Om man kunde bortse från det och köra sitt race.

Jag träffar just nu en kille som är 10 år yngre än mig
Och det är en konflikt inom mig… När jag är med honom så tänker jag inte på att jag är 10 år äldre men sen när jag är ensam så kommer alla tankarna… Men han är så mycket av det jag vill ha men åldern är ett stort problem för mig så vi får väl se vad som händer… Vi har träffats i en månad nu…
Mitt ena barns pappa är 15 år äldre än jag. Det såg jag alldrig som ett förhinder mellan mig och han.
En gång i tiden så träffade jag en man som var ca 20 år äldre än jag. Det fungerade rätt så ok mellan mig och han tills han kom på att jag var jämngammal med hans ex-sambos dotter.
Har undrat över en sak. Varför är det mer tabu om killen är mycket yngre än kvinnan? Om mannen är mycket äldre så tycker man ju inte det är så farligt. Men just detta med yngre.
Jag tycker det spelar ingen roll. Tycker man om varandra så ska man ta tillvara på det.
För mig spelar det absolut ingen roll och jag tror att tabu´t är på väg bort lite grann nu eftersom det blir mer vanligt med förhållanden där tjejen är äldre.
Pappa var 12 år äldre än mamma, 2 syrror har karlar som är något år äldre än dem och jag o storesyrran faller för yngre;)
/Ingalill
#7 Ja igentligen är det ju samma sak…ska ju inte spela roll om kvinnan är äldre än mannen….Sedan så lever ju kvinnorna längre så igentligen ska kvinnan vara äldre än mannen.
Jag själv skulle kunna tänka mej an yngre kille…Bara man är samspelta.
Fast nu är jag ju inte singel längre…fniss

Har just avslutat med killen främst p.g.a hans ålder… Jag kan inte stå för att jag är med en 10 år yngre kille… 
MIa: Har också undrat det många gånger. Mannen kan vara äldre, men det är tabu om kvinnan är det.
Är det fel att ha en man som är yngre, eller är det omgivningens tankar som spelar in.
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?
Tatsja: För mig är det inte fel… i min omgivning är det nästan vanligare att killen är yngre faktiskt:)
/Ingalill
Ingann Många män mognar ju på annat sätt, även kvinnor gör det. Sen hatar jag uttrycket boytoy. Det har en negativ klang. Jag ser inget fel i att mannen är yngre. Men däremot om en 20-åring blir ihop med en som är runt 80. Då undrar man nog hur mycket pengar det finns att ärva.
Trångsynt?
Väl mött, Tatsja
Tatsja: Nä, tror inte det är trångsynt *s* Jag tänker likadant.. Jag har svårt att tro att någon har äkta romantiska kärlekskänslor för någon som kan vara ens farfar/farmor/gammelfarfar/gammelfarmor… Som Anna Nicole Smith, tror inte hon var kär i sin gubbe faktiskt utan det var pengarna och uppmärksamheten..
/Ingalill
Ja…för stor ålderskillnad då börja man nog tänka till…oavsett vem i det förhållandet är den som är älst.
Skönt att jag inte är ensam om dessa tankar. Finns ju killar i 20-års åldern som gifter sig med en som är 80. Kan inte finnas kärlek, utan det är pengarna som styr.
Väl mött, Tatsja

Och det finns gubbar på 80 som släpar runt på 20 åriga fruar, nåt utbyte av varandra har de säkert. Om det är plånboken som styr så är nog båda parter medvetna om det.
Det är inte bara äldre damer som kallar sina "partners" för toyboy, har hört en hel del yngre tjejer göra det också och det är just det de är, toyboys 
Medarbetare på Feng Shui och Indien
Visst låter det hemskt med toyboys. Egentligen är det ju samma som gigolo. Men det är klart, det kan ju finnas kärlek emellan, fast han är yngre.
Väl mött, Tatsja
#19 nja.. riktigt samma sak är det väl inte.. en toyboy är nåt man roar sig med medan en gigolo är någon som charmar och byter kvinnor hela tiden:)
/Ingalill
Jo, visst, men ändå så är likheterna skrämmande.
Nu kommer Tatsja och kör upp nosen på mig. Får lov att gå ut med henne
Väl mött, Tatsja