Dejting
Hej!
Hur gör ni singelföräldrar, dejtar ni mycket eller är ni noga med att dom ni träffar ska vara "bra killar" och när låter ni dom få träffa era barn?
Hej,
Jag har inte dejtat ännu men har ju bara varit singel ett år nu i juli. Men dock när det väl händer så vill jag klart att det ska vara bra killar oavsett. Hade inte tänkt introducera sonen för någon förrän det känns rätt och bra, så det hade nog fått gå en bra tid innan mötet mellan ny man och barn tror jag. Svårt att säga kanske innan man provat 
Amor Vincit Omnia
Jag dejtade en del innan jag fick ett förhållande. Men jag höll det alltid utanför hemmet så att säga.
Tycker det får ta ett tag innan man drar in barnen i det hela. Då ska man vara säker på att förhållandet är nåt att bygga på och att det är seriöst från bägge hållen.

Jag har varit singel i snart 1,5 år och har dejtat en del. Mina barn bor ju varannan vecka så för mig finns det tid för att träffa andra. Under den här tiden så vet mina barn bara om en kille, någon jag verkligen var kär i…
Sen har det varit en omställning för dem att jag plötsligt har killkompisar… Men jag har förklarat för dem att om jag säger att det är en vän så är det så! Har också pratat med dem om att de faktiskt också har både tjej- och kill kompisar och att man inte alls måste bli ihop eller kär bara för att någon kommer på fika.
Den veckan jag har barnen så låter jag ingen komma hit. Sen händer det att barnen helt oväntat dyker upp här hemma den veckan de är hos sin pappa, vi bor nära…
har inte heller dejtat ännu….har iofs bara vart singel i ca 9 månader…men när det väl blir så ska det vara en bra kille…. känns bara som att ingen vill ha en nu ändå när man har två små barn och ändå är ganska ung…
tycker för övrigt att man ska hålla nya flick/pojkvänner utanför barnens liv så länge som möjligt…
en separation är ju jobbig som den är även för barn..
Man kan ju dejta om man har möjligheten så att säga. Nu har jag ju mina barn hela tiden så för min del blir det inte så mycket dejting. Sedan har jag inte brottom….denna gång kommer vill jag veta vem han är verkligen innan det blir någon förhållande…..Vill inte sitta där ensam med ett barn till. Vet att man har inga garantier i livet, inte det jag är ute efter heller, men vill nog få tag på en man som värdesätter mig just för den jag är och samma ska ju gälla från min sida ochså.
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
håller med både mads och pia99 om det här….vilka kloka kvinnor ni är…
dejter hålls utanför hemmet trots att mina barn är stora.. efter en tid när man vet om det är seriöst får killen träffa barnen.
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner