Otrohet
Otrogenhet är nog en ut av det värsta man kan råka ut för känner jag, eller när den andre inte säger som det är utan låter en leva och hoppas på något som kanske inte fins eller kommer någonsin finnas.
När jag var yngre så vet jag att jag ofta sökte tryghet men det blev så fell många gånger. Visst man hade ju drömmen om att träffa den rätte och leva hela livet med just denna persson, men livet är ju inte så rigtigt i verkligenheten.
Har ni varit otrogna i ett förhållande och vad har fått er till det i så fall? Eller har ni råkat ut för otrogenhet?
Jag själv har varit otrogen, men det är väldigt länge sedan och inget som jag skulle göra om, eller är stolt över.
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
Jag har aldrig varit otrogen och kommer aldrig att vara. Tycker man ska städa undan det man har innan man hoppar i säng med en annan.
Vet inte om jag vart utsatt för otrohet. Men jag misstänker starkt.
Jag accepterar inte otrohet i ett förhållande. Skulle min pojkvän vara det så går jag.
Kan nog hålla med dig Mia att man ska städa undan det men har först innan man går vidare till nästa.
Skulle jag bli utsat för otrogenhet går jag självklart…inte en chans att jag stannar. Sedan har jag blivit anklagad många gånger för att ha varit otrogen, fast jag har varit helt oskyldig och inte ens haft planer att vara det.
Jag har med blivit anklagad för det. Två gånger i hela mitt liv. Och jag var verkligen oskyldig. Det var nog snarare de som inte hade rent mjöl i påsen istället.
Ja jag misstänker så med, att de själva har varit ute och sprungit runt och så vänder bara på det hela….. Min ex var expert på att tala om för mig hur ofta jag varit otrogen….tom. när jag var gravid, och avskydde allt som sex och män var.
Fattar inte varför de skyler över allt på en annan. Det är ju så genomskinligt.
En gammal sambo jag hade var på företagsresa i två nätter. När han kom hem så sa han att jag vart otrogen och haft sex med någon på jobbet. Öhhhhhh??? Va????
Det var nog egentligen så att HAN hade vart otrogen. På företagsfesten så höll han ihop mer med en gammal hagga än med mej som var hans flickvän och sambo. Så jag kände att nåt var fel.
Inget roligt alls att de kan med ens att komma med den kommentaren om att man har varit otrogen, när man inte har vart det.
När jag var gravid med min lilleson så hatade jag verkligen alla män, tyckte de lucktade illa m.m Vid ett tillfälle var vi på en halvdagskurs när jag var gravid och så fick jag åka tillbaka med vaktmästaren till jobbet och så satt hans fru och några till i baksättet på bilen och jag hamnade i framsätet brevid vaktmästaren. När jag väll kom hem den dagen var det ett himla liv på min sambo, som misstänkte att jag hade ett förhållande med vaktmästaren och hade inte alls varit på någon kurs den dagen….. VA?? Sa jag….hans fru var ju med i bilen…..och han är lycklig gift sedan mänga år tillbaka.
Ja jösses. Vad påhittiga de kan vara ibland. Men det är tråkigt att få sånt uppslängt i ansiktet.
Ja Mia, jag tror oftast att de inte har ren mjöl i påsen själva. Jag fick ju höra ett och annat då jag var gravid, tom sonen som jag väntade på störde min ex i mellan, fast det var barn vi skulle ha till sammans….
Ja många goa skratt har jag haft åt hans tankar.
hej
jag har själv aldrig varit otrogen men har blivit "utsatt" för det 2 gånger….
nu senast för ca 9 måander sen…..en riktigt saftig soppa kan jag säga..
en vääldigt lång historia som jag knappast tror att nån orkar höra….
dom som hört det har tappat hakan och blivit riktigt arga på honom….
Jag har varit det 1 gång… Utan att ens veta om det:p
Efter mycket tänkande kom jag på att det hände efter en 48-timmars företagsfest på finlandsbåten när jag åkte direkt från båten till en fest och sen gick på krogen (då var man ung och klarade sånt)..
Hade inte min äldsta son fötts så hade jag nog fortfarande inte vetat om det utan bott i Tunisien som det var planerat… Jag gick alltså i 9 mådar och trodde att jag hade en halvarab i magen;p Men nu i efterhand var det nog bra att det blev som det blev;)
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner