Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikettrelationer
Läst 448 ggr
Tatsja
0

Singelmamman dilemma

Undrar om ni också råkat ut för det som en vän till mig gjort. Hon skilde sig och hux flux så visade det sig att de som var vänner till dem, tog ställning för mannen. Fast det var han som var otrogen.

Hon umgicks med vissa kvinnor, men vid fester så blev hon inte bjuden. Däremot han och hans nya.

Jag framförde min åsikt om detta och hon höll med.

Kvinnorna var nog rädda för henne, då hon nu var singel och det räknades som fritt fram. Sen att hon mådde dåligt av otroheten och inte ville ha någon ny, räknades inte.

Dessa vänner hade de umgåtts med som par, men nu dög det visst inte.

Varför är det så? Är kvinnorna så osäkra på sina män? Varför var de då inte det när alla var par?

Någon som vet?

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Mirjami-78
0

Har inte varit med om det, och känner ingen som direkt har varit med om det, men har hört talas om just sådant.

Om man lever i ett förhållande ska man kunna lita på sin partner. Sedan så om jag helt plötsligt skulle ha en singel kvinna som vän och själv leva i ett förhållande så skulle denna kvinna vara lika välkommen i mitt hem som hon har varit tidigare då hon levde i sitt förhållande. För mig skulle det inte vara någon skillnad om hon är singel eller upptagen.

Det som du skriver Tasja så måste jag säga att jag tycker otroligt synd om kvinnan. Först fått uppleva otrogenhet och sedan att vännerna ser henne som ett hot då de har män. Kan det vara så att deras män har ochså varit otrogna, men just dessa kvinnor inte har vågat bryta sig ur det förhållandet, just för att de vet inte var människorna runt kommer att anse.

Sedan har man vänner som gör sådär som de har gjort mot denna kvinna så är det inga rigtiga vänner. En rigtig vän finns ju där oavset vad och vänder inte ryggen mot någon.

Att inte bjuda henne på fet, utan välja att bjuda henns ex och den nye istället….ja jag tänker så här, hon hade nog haft större glädje ut av att bli bjuden på den festen då hon är ensam än vad hennes ex och den nye kvinnan har.

Nej kan bara säga att de här är nog inga rigtiga goda vänner hon har….Om jag skulle var hon skulle jag se mig om och försöka gå vidare med mitt liv med nya vänner runt mig.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

ingann
0

Jag tror att det är lättare att bjuda den som har en ny partner eftersom det då fortfarnde är jämna par…

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Tatsja
0

Märker i min omgivning att det är lättare, precis som ingann säger, bjuda den som har en partner. Fortfarande räknas tydligen allt i jämna par. Som ensam kvinna, verkar man vara ett hot.

Men dagtid är man välkommen. Många gånger så brukar dessa "vänner" fråga om hon kan vara barnvakt  så de kan ha fest i lugn och ro. Så otroligt nonchalant.

Tror nog inte det beror på att vännernas makar varit otrogna, utan en skild kvinna ses som lovligt byte.

Väl mött, Tatsja

[mia-38]
0

Ja…jag säger som Tatsja. Antingen barnvakt eller fyllechaffis.

När man var singel så sågs man som 5:e hjulet under vagnen. Man kände sej sån iallafall.

ingann
0

så var det där jag bodde förut men här blir alla bjudna:) även de som separerat.. man säjer bara att man bjudit den andre parten också så får de själva avgöra om de vill komma eller inte;)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Mirjami-78
0

Mycket sjystare tycker jag om man bjuder alla inte bara paren. #5 det är ju bar att man talar om vilka man har bjudit för då kan man själv välja om man vill gå eller inte.

Tatsja
0

Sen finns det ju vänner som envisas med att para ihop en med någon annan singel. Det är jobbigt.

Väl mött, Tatsja

[mia-38]
0

Precis Tatsja. Jag hade en tjejkompis som försökte para ihop mej med sin granne. Hon sa att han var intresserad av mej. Så jag tog kontakt med honom lite försiktigt. Men det visade sej att hon hittat på. Mycket pinsamt blev det.

Hon fortsatte att försöka para ihop mej med diverse killar. Så jag fick säga ifrån till slut att jag hittar själv.

Mirjami-78
0

Joo det är jobbigt om man själv inte är intreserad. Jag var med om det en gång. Ja då var ung…runt 19 år. Det var min barnvakt som hade hittat en kille till mig. Vi skulle ut och festa sedan hela högen. Nu hade jag pratat med han  och så i telefonen, men njaa kan jag bara säga han var likson inte min typ. Sen skulle man ju sitta där och vara trevlig när vi åkte i samma bli med en himla massa folk, men han tog inte illa vid sig när jag förklarade för han att jag inte var intreserad.

Kom tänka på när jag brukade vara barnvakt. En natt så kommer först en kille som jag hade strulat med liiiite tidigare. Han kände henne som jag sagt banvakt hos. Ja han kommer med värsta kärleksförklaringen, men jag var inte intresserad, och väntade mer eller mindre på att han skulle däcka av. När jag väl hade fått han att somna så kommer barnvakten hem med en kille som ska sitta och berätta ett och annat för mig. Sen vill han att jag ska åka med han hem ochså…..Ja kan bara säga att det hände mer när jag sat barnvakt än vad det hände när jag var ute och festadeGlad Många goa skrat jag fick….