Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikettbarnpassning
Läst 1344 ggr
Mirjami-78
0

Hyra en barnvakt

Det börjar bli mer och mer vanligt att man även kan hyra en barnvakt från ett företag. Är detta något som ni har gjort, eller fins det någon som ni känner som har gjort det? Vad tyckte ni eller dem om det hela?

Är detta något som ni skulle kunna tänka er att göra? Jag själv är lite tveksam till det hela om jag ska vara ärlig.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Mads
0

Jag skulle aldrig våga lämna mitt barn till någon jag inte känner.

Amor Vincit Omnia

ingann
0

säjer som Mads.. skulle aldrig våga anförtro mina barn till nån jag inte känner… de är ju det viktigaste jag har:)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Mirjami-78
0

Ja så känner jag med att jag skulle inte lämna mina barn till någon som jag inte känner.

Företaget som gör reklam för just barnpasning säger i sin reklam att barnvakten kommer hem til en och träffar barnet först, men är ändå tveksam till om detta skulle vara något som jag skulle våga mig in på.

[mia-38]
0

Jag skulle heller aldrig lämna till nån okänd.

Mads
0

Ni har väl läst om barnvakten, tror det var i England, som slog ihjäl 2-åringen han passade för att hon var jobbig…och då kände ändå föräldrarna barnvakten som jag förstod det…Extremt fall kanske, men jag hade i alla fall inte lämnat bort mitt barn till någon jag inte känner väl. Tycker ju det känns jobbigt bara att han ska börja dagis…mitt lilla kontrollbehov…Flört

Amor Vincit Omnia

Mirjami-78
0

Ja jag tror jag läste om det. Nej man lämnar  ju gärna inte bort sina barn. Jag bara tänker nu på att det är företag som har infört sådana här tjänster…..tänk om en galning skulle jobba på ett sådant företag och skulle utsätta barnet för något…neee fyyy vill inte ens tänka tanken.

Dagis ja det måste nästan ens barn gå på för eller senare. Inte alltid det lättaste och inskolningtiden kan vara super jobbig. Detta är väldigt olika till olika barn…Men man ska som förälder inte ge upp om man råkar för en jobbig inskolningsperiod fast det kan kännas som helt omöjlig. Efter ett tag så kommer även dessa barn gå med glädje till dagis. Har sett många sådan barn.

ingann
0

Varför ligger den här tråden i den låsta delen? Tror det skulle vara ganska intressant för alla att läsa…

/Ingalill

Mirjami-78
0

#7 Jag satte den under barnpassning och sedan var den låst. Varför vet jag inte men barnpassning kankse är just under den låsta tråden. Kankse borde vi flytta på den då…..

Mads
0

# 7 Tror alla som är medlemmar kan läsa, eller ?

# 6 Jo, jag vet att det börjar bli dags att släppa kontrollen och sända ut lilleman i världen och han kommer säkert tycka dagis är jättekul, men ändå lite svårt känns det…behöva lämna bort honom långa dagar…

Amor Vincit Omnia

ingann
0

#9 nej, innan jag blev Medarbetare kunde jag inte läsa någon låst tråd…

/Ingalill

[mia-38]
0

Jag låser upp tråden om det är OK för alla??

Mads
0

#11 Absolut !

Amor Vincit Omnia

ingann
0

Mia: jättebra:)

/Ingalill

Mirjami-78
0

Jaaa nu känns det bätre!! Tack Mia!!!!!Glad