Vara ute?
Hur länge får dina barn/tonåringar vara ute?
När tycker ni att det är dags att de får vara ute lite längre? Tex till klockan 12 eller 1 på natten.
På vardagar fick sonen vara ute till 8 när han var mindre.
När han sedan började högstadiet utökade vi till 21-22 på kvällen på vardagar. Helger nån timme längre.
Nu när han snart är 18 så har vi inga direkta tider. Men han måste höra av sej om han blir sen.
Hur gör ni??
Min minsta är fyllda 18. Vi har inga direkta tider alls. Oftast har jag koll eftersom vi bor på landet och jag får skjutsa och hämta.
Både fördel och nackdel.
Det är väll typ att om hon ska flytta får hon säga till. ( IRONI )
Jag får med köra ganska ofta. Vi bor med på landet. Och då sonens tjejs föräldrar inte har bil eller körkort så blir det att jag kör.
Min son har alltid hållt tider mycket bra. Är han inte i tid någon gång så ringer han och säger att han är sen.
Jaa mina är ju inte så stora än att de är ute ensamna och springer. Jag fick vara ute tills 22.00 på vardagar. På helgerna kunde jag få vara till 23.00, men fick alltid gå hem och visa mig i mellan.
Kommer ihåg när jag hade min första pojkvän. Gick hem i mellan och gick ut med hunden och sen till han igen…Ja mina föräldrar visste ju inte om att jag var ute och dejtade någon….
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
Ruben är ju inte ute alls så jag vet inte vad jag skulle ha för gräns på honom.. Han är ju lugn och skötsam som person så han skulle nog veta själv när det var dags att vara inne…
Kim är en helt annan typ så honom är jag lite hårdare mot faktiskt… Jag tror att han lätt skulle kunna hamna i gäng och falla för kompistrycket om jag inte är vaksam.. Nu får han vara ute till 21 på lovet, alla dagar.. Vill inte ha honom springandes på samhället bland fyllona på helgerna… Är han bara utanför med grannens pojk så får de vara ute tills de tröttnar..
Jag kommer nog fortsätta med 21 även när han börjar 7an i augusti…
På vinterhalvåret vill jag dock att han är hemma innan det är allt för mörkt om jag inte vet var han är och kan möta honom på hemvägen:)
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner