Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikett01-föräldraskap
Läst 545 ggr
Mirjami-78
2009-07-12 20:35
0

Känslor

Hur har ni gjort när ett förhållande har tagit slut? Nu tänker jag på ett långt sådant, där era barn och allt har varit inblandade?

Att förklara just för barnen att han/hon inte kommer mera och varför känner jag inte alltid är det enklaste, speciellt om det har varit en person som barnet/barnen gillar mycket.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Mads
2009-07-12 20:41
0

Jag blev ju lämnad när sonen var 6 månader så han förstod nog inte mycket av det, träffade inte sin pappa de första 2 månaderna vi bodde isär och sen har ju allt så sakta men säkert gått framåt. Nu träffas de ju regelbundet och jag tror liksom inte han vet något annat än att mamma och pappa inte bor tillsammans.

Dock kan han nu ibland reagera när jag inte följer med när han ska till pappa eller när pappa inte kommer en dag när han vill detta.

Aldrig lätt men man försöker förklara och berätta att vi båda finns här för honom men bara inte bor tillsammans. Men min plutt är u som sagt fortfarande så liten. Nån relation efter pappan har jag ännu inte haft…

Amor Vincit Omnia

ingann
2009-07-12 22:50
0

Jag har bara sagt att det inte finns några känslor längre men att vi kommer fortsätta vara kompisar.. Jag har faktiskt fortfarande kontakt med alla ex utom barnens pappor;) Vi skickar mejl, sms och pratar på msn… Vi skriver tom puss&kram som avslutning precis som jag gör med mina tjejkompisar…

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Mirjami-78
2009-07-12 23:42
0

Mina ex ja de är inte många ut av dem som jag har kontakten med. Har inte viljat ha kvar kontakt med dem utan viljat gå vidare utan dem i mit liv.

Store sonen vet ju hur det är mellan mig och lille sonens pappa. De två kan komma överens, men lille sonens pappa har ju alldrig nästan visat något intresse för någon ut av barnen utan mest jag som har fått ta hand om dem.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool