Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikett: 01-föräldraskap
Läst 1667 ggr
Mirjami-78
0

Vad har man för skyldigheter?

Tänkte på detta när man har delad vårdnad och så barnet träffa sin pappa/mamma varannan helg, vad har man då för skyldigheter??

Misntingens pappa kräver från mig att sonen ska ringa han, men han kan själv inte ta och ringa sonen. Har vi inte hört av oss så skickar han tyckna sms till mig. Sedan så ser jag ju till att minstingen de gångerna han har varit hos sin pappa att han har både blöjor, mat och busspengar till pappan ena vägen med sig, men känner som så att jag har ståt för väldigt mycket de gångerna han har tagit med sig sonen.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

ingann
0

Det är pappans skyldighet att hålla kontakten med sitt bar. Han kan aldrig lägga över det ansvaret på sitt barn.

Vad gäller resor till och från den andra föräldern ska det delas lika.. Alltså ska ni stå för varsin resväg.

När barnet är hos pappan så ska han stå för alla kostnader som rör barnet under den tiden. Så det är han som ska betala maten, blöjorna, eventuellt godis, leksaker och aktiviteter….

Du betalar det när barnet är vid dig och samma sak gäller hos pappan. Om han kör med att han betalar underhåll så är det rena dyngan.. Ett barn kostar flera gånger så mycket som ett underhåll…

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[mia-38]
0

Säger precis som ingann.

När barnen/barnet är hos pappan ska han stå för allt som det kostar. Resor delas lika.

Mads
0

Säger som ovanstående, det är pappans skyldighet att själv hålla kontakt med barnet. Jag ringer alltid när sonen är hos sin pappa, hans pappa ringer aldrig de dagar han inte har sonen. När sonen då frågar efter honom låter jag honom ringa videosamtal eftersom han är för liten för att prata vanligt i telefon.

Jag betalade också allt i början men sedan jag skaffade advokat fick jag veta att jag som boförälder ska stå för kläder och dylikt men alla förbrukningsvaror som blöjor, mat etc ska pappan stå för när han är hos honom trots att han betalar underhåll.

Amor Vincit Omnia

Mirjami-78
0

Jaaa nu har han ju inte ens hört av sig till sonen. Han betala de sonen behöver hos han….Kan inget annat än skratta. Har ju märkt att han skulle alldrig göra det. De pengarna som han får från soc. för sonen och sig själv….ja de går helt klart till annat. Nej kankse dax att ta det hela med fam.rätten.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool