Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikett16-övrigt
Läst 665 ggr
ingann
2009-07-12 23:41
0

Förfäder?

Har ni koll på era förfäder?

Jag har börjat släktforska lite grann och startat ett släktträd på internet (tror det heter My Heritage).. Kan vara kul att kunna berätta för barnen sen om varifrån man egentligen kommer:)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Mirjami-78
2009-07-12 23:43
0

Jag kan säga så här…jag är super nyfiken men för att jag ska få reda på något så måste jag till Finland. Farmor har jag kvar i livet, men hon säger inte så mycket om skläkten och inte speciellt om den sidan jag är mest nyfiken på, nämligen min farfars sida.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

[mia-38]
2009-07-13 08:29
0

Vi gjorde lite släktforskning för några år sedan. Kommer nte ihåg hur långt tillbaka vi gick. Men jag tror att vi var släkt med han Magnus Ladulås. hahaahahah…

Mads
2009-07-13 12:54
0

Hur släktforskar man undrar då jag som inte är då haj på det där ? Glad

Amor Vincit Omnia

[mia-38]
2009-07-13 19:42
0

Mads. Man kan släktforska över nätet. Sen kan man gå tillbaka till gamla kyrkböcker har jag för mej. Och det finns personer som enbart sysslar med sånt som man kan ta hjälp av.

Mads
2009-07-13 23:36
0

# 4 Aha, tackar Skrattande

Amor Vincit Omnia

ingann
2009-07-14 03:00
0

jag började mycket enklare än så *s* jag ringde till folkbokföringen och bad om namn och adress till min pappas familj, sen ringde jag jönköpings och göteborgs folkbokföring och frågade om farmor och farfars familjer.. sen sökte jag på deras föräldrar i kyrkobokföringen i göteborg… där är jag nu.. vi är ett gammalt soldatsläkte med skyddat namn.. min farfarsfar hade flyttat till finland och där har jag inte hittat nåt ställe att fortsätta söka på…

/Ingalill

Mirjami-78
2009-07-14 03:02
0

#6 Kan ni även ha finsk blod i släkten då??

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

ingann
2009-07-14 03:24
0

Pia: Nej, när han flyttade var redan farfar född…  så egentligen förstår jag inte varför de inte kunde hitta mer uppgifter bakåt i sverige.. det som hände i finland måste ju vara nyare saker…

/Ingalill