Husdjur och barn.
En del tycker inte man ska ha husdjur tillsammans med små barn, andra tycker att man ska ha det. Vad tycker ni?
Själv tycker jag att man, om det är möjligt och man vill, ska ha det. Min erfarenhet är att barn som växer upp med djur lär sig så otroligt mycket om hur man handskas med och omkring djuren.
Jag är själv uppvuxen med hundar, katter, kaniner och under en period även ankor i en damm:) Mamma födde även upp hundar (registrerad kennel) under hela -80 och -90-talet, så för mig var det en självklarhet att ha djur. Katter har jag alltid haft, ett par gerbiler ett tag och nu även egen hund…
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Det tycker jag man kan ha.
Om föräldern är villig att ta största ansvaret över djuret man skaffar.
Men barnen lär sej hur man ska handskas med djur. Att man ska vara försiktig och de lär sej säkert lite ansvar med det oxå.
Djuren har ju en lugnande inverkan på människor.
Jag är uppvuxen med hund. Men blev ingen hundmänniska utan kattmänniska.
Sonen är uppväxt med katt, kanin, får och hästar. Han var så pass liten då så då var det mest att bara klappa och titta.
Men nu så tar han fullt ansvar för våra katter när jag inte är hemma.
Här är det tjat om att de ska ha en hund, men ag har bara sagt som så att nej det går inte just nu. Jag jobbar och barnen är på dagis/skola på dagarna vi har hel enkelt inte tiden som en hund skulle behöva just nu. Ingen katt heller vill jag ha. Vill kunna åka iväg då jag behöver göra det….så när det gäller husdjur här så får det vara tills barnen är större.
Sedan så älskar mina barn både katter och hundar…vi har några som vi känner som har husdjur.
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
Klart man ska ha djur!
Jag har ju bondgård så det blir lite svårt annars.
Men barnen lär sej mycket av att vara med djur, att ta hänsyn.
Ena sonen satt gärna och gosade med rosiga nyfödda smågrisar när han var liten. MIna barn har kånkat lamm dagarna i ända.
Vi har haft flasklamm inne osv.
Minns även den galna haren Viggo som vi födde upp.
Honom kan vi skratta åt än idag!
Men det där med att gå på djurpark har aldrig roat mina barn!
#3 vad underbart det låter! min dröm är att få bo på landet och ha massor av djur:)
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Jag vill ha häst. Men hur 17 skulle jag både ha råd och tid till det?
Jag vill ha hund..men det funkar inte heller.
Barn och gamla mår bättre av att ha djur.
Gamla människor på hem blir lyckliga och piggare när de har en katt eller en hund som de kan gosa med.
Jag tror barn mår bra utav djur, vi har alltid haft hund. Sedan jag flyttade hemifrån har jag haft både hund & katt men tåler tyvärr inte katter längre pga allergi och kunde inte behålla hunden när jag & sonens pappa separerade, men blir nog hund igen längre fram.
Amor Vincit Omnia
Hörde på radion att barn som växer upp med djur är mindre allergiska. Vet inte om det är sant.
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?
# 7 Är nog olika, jag har växt upp med djur och är trots det allergisk mot mycket.
Amor Vincit Omnia
#8 Det var en studie som gjorts, som jag hörde. Men jag håller med dig. Tror arv hör till också.
Jag är uppvuxen med djur, men har haft astma sedan jag var liten. Konstaterade under vuxen tid att jag utvecklat allergi mot katt. Däremot hund klarar jag
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?