Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikett16-övrigt
Läst 615 ggr
Mirjami-78
0

Vad gör ni på helgerna?

Vad brukar ni göra på helgerna? För mig går mesta tiden till att städa, tvätta, laga maten för familjen m.m

Jag hinner inte med så mycket mera känner jag oftast. Försöker även hitta på något rolig med barnen. Sover gärna lite längre just på helgen.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Gullan402
0

Just nu så är det jobba, jobba och åter igen jobba. Stressa upp på morgen och iväg med barnen och stressa hem på timmarna för att släppa ut hundarna och kanske vila lite och äta sen stressa tillbaka till jobbet för att efteråt hämta barnen och köra hem och "kasta i säng" barnen och mig själv för att ha samma procedur dagen efter…
Är gnällig idag, men just nu känns det skönt att sommarviket snart är slut. Detta är ohållbart i längden.

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

katsy
0

Jag försöker oxå få börja med en sovmorgon och jobbar som tur är inte på helger längre…

Det är oftast på helgen man får tag på tvättid eftersom ingen annan vill göra det då, inte jag heller förstås men måste man så måste man…

Städningen som man inte hinner med på veckan försöker jag göra på morgonen så att man förhoppningsvis kan sitta på balkongen och dricka kaffe och bläddra i nån tidning en stund på dan.

Träffa kompisar eller åka och handla eller titta på grejerna iallafall, det är ju lite helgnöje som även barnen brukar uppskatta!

Drömmen är att jag ska få en stund för mig själv och sitta med mina pärlor eller läsa en bra bok Glad

Denna helgen har dock varit lite tråkig för det verkar som om många har festat loss på olika håll och har då förstås inte tid att sitta och prata med mig…

Men det unnar jag dem för jag klarar mig ändå, har ju min lilla trollunge att gosa med och han är supernöjd över att fått ha mig helt för sig själv!Kyss

ingann
0

För mig är alla dagar likadana i princip… Allra helst nu under sommarlover när jag inte behöver skicka några barn till skolan…

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner