Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikettdagens
Läst 1250 ggr
ingann
0

Tisdag 4/8

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Redan den 4e!! Det har snart gått en vecka på augusti men var har sommaren varit?

Förhoppningsvis kan vi få några soldagar innan det är riktig höst…

Vad ska ni hitta på idag? Själv ska jag springa i tvättsugan eftersom det är tisdag:)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

phernilla
0

Idag blir det till att fortsätta med renoveringen av köket. Så här långt har vi kommit än så länge…

Lägg inte märke till röran på köksbänken tack… Det är städat nu kan jag lova! O kaffemaskinen har även bytt plats!

Köksskåpen nertill borde hinnas med att bli klara imårrn. Tar sin lilla tid att måla, då dom ska målas 3 varv o har en torktid på 8 timmar… *suckar*

Sen så ska träpanelen bli varmt grå senare vid tillfälle…

phernilla
0

Jo, jag ska la tillägga att alla skåpdörrarna innan var som dom skåpdörrarna nertill. Samt att väggen var kritvit, nu har vi valt en tapet som vi båda gillar, med lite mönster i, men fortfarande ljus. :)

ingann
0

det kommer att bli supersnyggt:)

/Ingalill

Mirjami-78
0

God morgon…….Ja nu är jag vaken och hoppas på att ni fortvarande sover…..och att natten varit bra.

Jag ska snart klä på mig, väcka sonen och dra iväg mot hans dagis. Jobba sedan 6 timmar och mot dagis igen, men sedan ska jag sitta i ett personalmöte ochså i ca 2 timmar. Efter det tänkte jag ta och städa på jobbet….så det kommer nog bli att jag kommer hem rätt så sent ikväll.

Om jag inte är här ikväll så vet vi vart jag är allfal…..Ska försöka kika in på min rast hit

Ja jag önskar er alla en trevlig onsdag……

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

[mia-38]
0

NIlla….det kommer att bli jättefint!! Vad duktiga ni är.

Idag ska mamma hjälpa mej att städa huset i några timmar. Kanske får låna syrrans ena bil för att köra skit till återvinningen.

Idag är det halvmulet men varmt och kvavt.
Ska leta fram mina kläder i eftermiddag med. En del som lyckades försvinna i flytten. Bara inte "nån" har kastat de.

Mirjami-78
0

Är nu här en sväng och kollar läget ja ni vet hur jag är…..Flört Saknar ju er om jag är borta för länge…..

Ja en låååång dag har jag framför mig med pm-möte senare idag ochså.

Hoppas ni har det bra!!!

Mammzing
0

Ja, vart sommaren tog vägen?

Hoppas ochså som ingann att det finns nåt kvar.
Hösten brukar kunna bli fin:
En favoritårstid!
Idag blir det jobb hemma, gräsklipp å ogräsrensning.

Fint phernilla, jag har massor att renovera men tappat lusten lite.
Bara man börjar brukar det lösa sej.

phernilla
0

Mia & Ingann:

**Tack!! :)
**Ja, vi har ju byggt om & renoverat ett par kök nu… :) Börjar ha vanan inne… *ler* Skämtade med Fredrik igår om att "gör nu inte en kakeltabbe"… *hahaha* Ja, ni minns kanske? Fotona jag postade här för inte så länge sen på det upp o ner vända kaklet som Fredrik fixade… ;) *hihihi* Han bara skrattade! :) Skönt med en kille som kan ta skämt! Adam skulle ha blivit tvärsur o snäst emot! För han kan verkligen inte ta ett skämt! ;)

phernilla
0

Mammzing:
Ja ofta är det la det som händer! Det gäller att inte sluta/pausa då man väl kommit igång, för då brukar det kunna dröja evigheter innan man blir klar! Då vi byggde om köket (totalt - bytte hela köket, all inredning, golvet, tapeterna, flyttade om planlösningen, spisen o diskhon, allt) så var vi så lättade då "allt var klart" så det dröjde hyfsat länge innan taklisten kom upp ovanför skåpen i överkant mot taket… ;)

Vad är det du vill renovera? Hur bor du?

phernilla
0

**Pia:
**Usch vilken jobbig dag du verkar ha framför dig! Du kommer kanske somna ovaggad o i tid ikväll då? Eller njae… Tror nog det blir en sen kväll om jag känner dig rätt, du kommer nog o fastna här lite för länge då du kommer hem ikväll…
*skrattar*

Mirjami-78
0

#10 Ja du känner mig….Flört klarar ju mig inte utan gänget här inne…för ni är bäst även om jag är lite överallt på i-fokus!!

Ja har en stund över nu innan mötet så jag tittar till er så klart. Ja och just nu hatar jag att vara kvinna….har ont som bara den…ja ni fattar vad jag menarFlört Ja så är jag sur som en citron så vet ni var skon klämmer, försöker ändå hålla mig i skinnet någorlunda.

Nu ska jag klaga lite då….Min käre ex skickar ett sms idag..teeven fungerar inte. Jaha tänkte jag, vadå inte fungerar? Ringde upp han då jag blev fundersam om han var hemma hos mig eller hos sig. Ja han var hemma hos sig och så har han en box och genom den ska teeve kanalerna fungera….Ja jag kan ju inte veta vad det är fel tyckte jag…och han bara knälde. Sen frågade jag han om han hade varit på datakursen som han ska gå på….då svarar han nej. Nehe sa jag men varför inte det då?? Joo för det regnade för mycket igår och det är långt att gå. Jaha sa jag det var de pengarna då…då lär du ju inte få mycket denna månad från soc. Han svar var bara, ja jag bryr mig inte. Ja så undrar jag ibland om han är gjort ut av socker…en annan får springa ute och fixa det man behöver, inte en chans att jag kan säga nej, jag vill inte gå ut det regnar.

Nej så klart han inte behöver bry sig, för han vet det att han kan komma hem till mig då han behöver något och ser till att få det med. Alltså är bara sååå trött på att vara mamma för han…men samtidigt är jag alltid så svag för han för jag tänker på sonen. Helst skulle jag inte vilja ha med han att göra…men det går inte bara klippa av sådär har jag märkt utan för ta en bit i taget, sakta men säkert.

Phernilla: Ni kommer nog få ett fint kök när det är klart!! Roligt att ni fixar det tillsammansGlad Du får gärna komma hem till mig med och hjälpa till att fixa min hall i ordning med tapeter och annatFlört

Om jag nu inte skulle titta in här idag mera så får ni ha det så bra så länge…….Skrattande

[mia-38]
0

Piagumman. Låt han fixa sin tv själv. Och ge han inga pengar. Han måste ju ta sitt egna ansvar. Han kunde väl gått på kursen även om det regnade ute. Det finns regnkläder eller paraply.

Mirjami-78
0

Mia: Han ska inte denna gången få några med pengar från mig. Förra soc. bidraget han fick spelade han upp. Kom hem till mig och gnällde m.m Det var ca 2 dagar före sonen skulle fylla 3 år. Ja han spelade upp ca 4000kr. Ja sedan så fick jag stå för hans cigaretter… vilket var dumt men orkade inte ha en gnällande gubbe ståendes brevid mig. Nu sa han att jag ska ta hans bankomat-kort den 20:e och sköta hans ekonomi, men en bra fråga om det kommer finnas några pengar ens att ta hand om?

Men i slutet av denna månad får ha ge mig tillbaka pengar som han har "lånat" från mig. Jag får alldrig säga till han att han är skyldig mig pengar… så gör man bara inte enligt han.

[mia-38]
0

Spelade han upp 4000 kr??? Får han hjälp med sitt spelmissbruk?
Du kan inte försörja honom också. Du har väl nog med ditt egna.
Men backa lite undan för undan som du skrev innan.

Mirjami-78
0

Ja…4000kr spelade han.Nej får ingen hjälp för varken sitt drickande eller spelande. Det är jag som har fått hela tiden försöka ordna upp för han när han inget har. Därför vill han nu att jag ska ta hans bankomat kort runt den 20, för då kan han inte komma åt pengarna hur som helst.Jag hotade han med att jag skulle skicka han till Tyskland till hans syskon ett tag då han hade spelat bort allt….sa att de får ta hand om han för jag orkar inte mera. Om de skulle veta så skulle det bli ett himla liv…

Ja kommer börja backa undan sakta.

[mia-38]
0

Du kan ju inte ta ansvar över honom. Han är en vuxen människa.
Men förstår dej med. Inte lätt att bara säga nej.
Det bästa är ju om du har hans kort. Då får han be dej om pengar. Fast egentligen så är det ju socialens jobb. De kan portionera ut pengar till han på checkar. Som han INTE kan spela för.

phernilla
0

Pia:
Vad har jag sagt till dig? Nu blir jag snart arg på dig på riktigt! Sluta kryp för honom o ställ upp på honom i vått o torrt hela tiden! Han utnyttjar dig hela tiden, o han VET att han KAN göra det, för du är för snäll för att säga ifrån!

Fy fan… Ett jävla under att han hjälpte dig att montera ihop nya köksbordet o att städa upp på balkongen då jag var där… :/ Men, det är la just det! Han var la tvungen o visa sig duktig inför dina vänner (dvs mig), så därför fick han tumhelvetet ur röven o satte fart…

Fast, inte vet jag om han satte speciellt hög fart! Gick då jäkligt segt, plus att han pausade för dataspel en sisådär 10 ggr… *GRRRRRRRRR*

Karljävel! Behöver du hjälp att kicka han ur ditt liv så hjälper jag gärna till! Såna ynkryggar som honom gör mig vansinnig!

O att bränna alla sina pengar, o sätta sig o spela bort alla pengarna, dagen innan sin sons födelsedag o sen komma gråtandes till dig: "buhuuuu, vad ska jag nu göra? hur ska jag nu köpa present till sonen?"

Jaa, HUR FAN ska du göra det nu? *grrrrr*

Ta ut all din ilska på honom nu vettja, då du är i rätt tid i månaden för o göra det! Du behöver inte en mesig karl som bara utnyttjar dig till fullo, allt vad han har o kan! Fy fan… :/

Ursäkta mig, men jag blir så förbannad på "pojkspolingar" som honom!!

Klart han inte går på datakursen! för han VET att då pengarna krisar sen, då är det bara att gå hem till dig, o du säger: Jag hjälper dig med mat o cigg…

En annan sak…

Han är spelberoende! Snart så sätter han sig nog i den skiten att han lånar mer än rimligt, o spelskulder är inte o leka med, speciellt inte i det området där ni bor (läs: du bor, men han verkar ju tro att han bor där än). Vill du ha nån torped som ringer på bakom er dörr med ungarna hemma, som ska inkassera hans skulder?

*RYSER*

Pia… Tänk!!! Tänk om, snälla, innan det är försent!!!

phernilla
0

Pia: ("13)
Så gör man bara inte, enligt honom?
Hmmm, men han kan bara låna lite här o där o du är försörjnings-pliktig för honom resten av livet för att ni har barn ihop, eller hur fan tänker "människan"? Vet hut, karljävel! *glad jag inte träffar honom om dagarna, för då hade han fått fiskarna varma - allihopa!*

Pia: ("15)
Klart han inte får nån hjälp med sitt spelmissbruk eller alkoholmissbruk! Det är la inte ens känt på socialen att han har dom problemen? Isåfall så hade dom inte betalt ut pengar åt honom i rena pengar, varje månad, utan istället gett honom rekvisitioner, som bara går att handla mat, osv, för… Inte ens tobak!!
Ta o slå en signal till hans handläggare på socialen, vettja!
En anonym anmälan kan du alltid göra…

Inte sant, Lilac???

[mia-38]
0

Idag har jag inte gjort nåt alls knappt. Skulle till huset och städat men orkade inte idag bara. Mamma och jag ska dit imorrn.

Var och hämtade min cykel..var på stan och handlade. Vilken känsla att kunna cykla ner och handla utan nån längre sträcka. Nu känns det verkligen att vi bor i stan. Men ändå inte mitt i utan ett lugnt område.

Jag är såååå trött ikväll. Kroppen och hjärnan hänger inte med alls. Har legat i soffan och somnade givetvis. Vaknade av att jag snarkade…hahahaha.Oskyldig
Nu är det snart kaffe som gäller och lite surfande. Skulle plocka upp lite lådor men det hinner jag nog sen. De springer inte iväg…fniss…

Mirjami-78
0

Precis kommit hem nu från jobbet. Håller på att fixa mat och sedan är det sova som gäller…..inget sittande framför datan till sena timmen blir det för mig idag…..Är helt slut!!

Mirjami-78
0

Ha ha ha ha kan jag bara säga. Vid datan blev jag sittandes…..fast jag inte skulle…..Flört

ingann
0

Idag sov jag ända till klockan 11 Förvånad Iofs somade jag inte förrän 8 i morse men jag brukar inte kunna sova på förmiddagarna…

Sen har jag haft besök massa timmar av en kompis och hennes tvillingar:) Som tur är så prickar de oftast in att komma på tisdagar när jag har tvätten *s* Barnen har så mycket att berätta för mig jämt (de är 3 år) att de alltid råkar vifta ur ett saftglas;) Världens underbaraste töser är de:)

Sen har jag tvättat och donat, fixat tacos åt ungarna som de tjatat om i flera dagar, diskat och nu äntligen har jag fått tid för datorn:)

Pia:

Anmäl exet till lyxfällan så han är tvungen att skriva över sitt liv på dem ett tag medan de lär honom klara sig själv;)

/Ingalill

Mirjami-78
0

#22 Ja…det skulle nog vara något för han. men har har inga räkningar som behövs betalas eller betalningsanmärkningar…..Bara skulder till mig och några andra…..