Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikett: 16-övrigt
Läst 827 ggr
Mirjami-78
0

Svartsjuka i ett förhållande

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har du eller någon som du känner levt i ett förhållande där det har funnits svartsjuka? Eller har du varit den som har varit svartsjuk i ett förhållande?

Vad finns det för anledningar att vara svartsjuk och är svartsjuka normalt till en gräns?? Och var går gränsen i såfall?

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Mammzing
0

Svartsjuk och svartsjuk……
Vet inte riktigt..
Min särbo nämner sitt x lite för ofta tycker jag, typ hon sa si å hon sa så. Det tyckt hon om och då var vi där å gjorde så… Dessutom bor dom på samma ort och hon ringer alltid när hennes bil krånglar, då är han en toffel och fixar åt henne. Men dom träffas bara när det är akut med hennes bil, typ. Ni fattar!
Tycker väll att det blir tjatigt  jag känner mej jämförd  konstant.
Nån som har når tips på hur man gör?

Har funderat på att helt enkelt knalla hem med motiveringen :
träffa henne istället om du nu måste prata hela tiden om henne…….

Men jag vet inte?

Svartsjuka är väldigt individuellt. Vet såna som blir svartsjuka om kärleken går ut med kompisar tex.

Mirjami-78
0

#1 Man ska inte behöva ha den känslan att man blir jämförd med någon i ett förhållande. Skulle jag ha haft så skulle jag ha sagt ifrån. Antingen jag eller hon skulle jag säga bara att välja. Det ser jag inte som svartsjuka. Man ska ju inte behöva tåla vad som helst….

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

[mia-38]
0

Mammzing. Säg till honom att han inte behöver prata om exet jämt. Han kanske inte ens tänker på att han gör det.

Det är aldrig kul att bli jämförd med exet.

ingann
0

Ett av mina ex blev vansinnig för att jag hade killnamn på msn… tom fast det var mina syskonbarn.

Men när han raderade alla dem och slog mig (inte så hårt iofs) så bröt jag med honom. Sen satte jag tillbaka alla igen.. Exet hade inte tänkt på att mejladresserna fanns kvar inne på hotmail;p

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner