Singel
Nu när man är nybliven singel så poppar grabbarna upp som ur en låda. de vill fika…träffas m.m.
Det är sånna som jag hade kontakt med innan jag och M blev ihop.
Men känner att jag behöver landa.
Visst…en fika är väl inte så farligt. Men är rädd att det kan bli mer än det med en utav de. Och jag är INTE beredd än.
Behöver ni pauser mellan era förhållanden?
Jag ser till mej själv i detta fallet. Jag behöver paus mellan förhållanden. Kan inte bara gå ur ett och in i nästa. Tror inte det är bra. Till slut tappar man bort sej själv på vägen. Man lever enbart för den andre och glömmer bort sej själv. Jag tror på andningspaus emellan.
Hur lång den sen blir..ja det vet man ju inte. Det känner man ju när det är dags.
Just nu vill jag nog bara vara ifred på det viset ett bra tag. Men killpolare måste man ju kunna ha iallafall.
Träffade min särbo innan mitt X flyttat ut. Men då hade vi ingen relation. Nu har vi varit ett par i 2 år.
Så jag har aldrig varit riktigt ensam.
Känner nu att jag behöver tid för mej själv…..
Ska prata med särbon…..

Men Mia om du känner att det kan bli mer med en av dem så är väl det en bra början. Jag förstår nog vad du menar med att pausa och landa efter ett förhållande. Nu har ju jag inte så mycket erfarenhet av förhållanden, har ju bara haft ett som varade i 18 år och nu har jag ju "något" med Peter…
Men jag har ju däremellan träffat killar jag gillat men som det aldrig har blivit något med och då har jag ju inte kunnat träffa någon annan så länge mina känslor är någon annan stans…
Ta en dag i taget och gör det som känns bäst just nu! Lycka till!
Jag behöver också tid emellan! en liten tid att samla sig och landa i sig själv igen. Det tar ju på psyket att separera/göra slut och jag tror att det är bra för alla parter att det finns lite tid emellan. Jag kan inte förstå de som hoppar in på en gång utan ens en månad emellan, hur ställer man om sig så fort?
Samtidigt så är det så personligt, tänk om ngn känner att de träffat mannen eller kvinnan i sitt liv när det är på upphällningen på sitt gamla förhållande? då är det nog lättare att hoppa in i det nya på en gång..
Jag har jättesvårt för att både bli intresserad och kär så för mig är det pauser i flera år mellan dejter och män. Men det känns bra. Har redan provat det där med att dejta mer för att se och träffat allt möjligt skräp på vägen. Hellre ensam än i dåligt sällskap. Man ska väl göra som man själv känner är rätt så kan det inte blir fel 
Amor Vincit Omnia
Jag känner personligen att jag måste smälta allt som hänt sista tiden innan jag kan ge av mej själv igen.
Man kan inte bara bli ihop med nån för att få närhet och kärlek. Då blir det så himla fel.
Man är skapta olika. En del klarar av att hoppa in i ett nytt förhållande med en gång..andra inte. Jag är av det senaste slaget.
Har testat det där att gå från ett förhållande in i ett annat. Fungerar inte för mig. När jag har avslutat ett förhållande är jag oftast sårbar. Sedan så kan den "nye" hanma i ett sådant läge hos mig att jag jämför han med min ex och det blir inget bra ut av det hela. För mig tar det en tid innan jag kan gå vidare.
Sedan för mig brukar det vara så att när jag är upptagen så är hur många som helst intreserade, men när jag är singel ja då har alla försvunnit.
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
För mig är det olika.. Det beror alldeles på hur förhållandet var och hur det avslutades..
Däremot är det jätteviktigt för mig att jag behåller och vårdar mina vänner även om jag har ett förhållande… En gång har jag gått helt upp i ett förhållande och inte haft en tanke på omvärlden, så när vardagen kom och det tog slut så var alla vänner förutom en borta.
Så oavsett om jag är särbo eller sambo efter det så ser jag till att umgås med mina vänner och även att introducera killen för dem:)
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner