vad är rimligt att begära?
Ja, nu kommer den stora frågan när det gäller ämnet dejtande. Efter hur många dejter och hur mycket umgåstid kan man ta upp att man vill att han inte ska dejta andra samtidigt?
han jag träffar är öppen med att han är inne på en sajt och träffar andra samtidigt, jag uppskattar att han är ärlig och tycker att det är ok att man träffar andra en tid innan beslutet kommer gemensamt att bara träffa varandra. Nu är jag i valet och kvalet eftersom jag börjar känna mer för honom och inte är så förtjust i tanken att han träffar andra men vill inte vara för "på" så att jag skrämmer iväg honom samtidigt som jag vill skydda mig själv såklart.
Vad tycker ni?
Jag skulle nog försöka prata med han om det hela. Känner som så att alltid bra att veta var den andra står. Är det så att han som man träffar inte känner samma sak som man själv gör så är det bra att veta och så kan man söka vidare.
Jag själv har oftast inte haft flera jag har träffat samtidigt. Har träffat en och har det inte blivit något så går jag vidare och söker efter någon annan.
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
Nu har nu ju träffats…är det 3 ggr? Och du börjar känna mer för honom. Och han dejtar andra.
Då skulle jag nog ta och säga till honom att jag börjar få känslor. Och att det känns inte så kul när han dejtar andra.
Pejla läget lite. Är han beredd att sluta dejta andra då finns det ju nåt där. Slutar han inte så skulle jag se mej om efter annat.
Kram till dej.
Tack för svaren! ja, 3 ggr är det. Jag ska göra det, nästa gång vi ses eller om han ringer upp.
Kram
Gör det lite försiktigt. Kan du inte fråga han hur hans er på er? Om det finns några känslor alls för dej från honom? Börja lite smått. Sedan kan du ju säga att du har börjat får känslor för honom.
Man får ta fram kvinnans list ibland…fniss..
Bra ide Mia! oftast har det varit han som frågat sånt som "vad tänker du på". Det blir nog ett bra sätt att ta upp det! :)

Tycker du ska ta det lugnt jag. Tre gånger på väldigt kort tid är inte såååååå mycket egentligen. Jag menar - synd att skrämma bort någon som kan bli väldigt bra!
Ensam - men stark!
Å vad bra att få flera synvinklar Lilacbowe, jag har ju inte dejtat så mycket (läs inget alls) sedan min separation så jag är helt grön på det. fundering krävs och det blir det ju naturligt eftersom jag har mina barn tills på måndag.
Men kommer han med en fråga som: Vad tänker du på? så kan du ju filura ut lite vad han tycker.
Jag menar ju inte att du ska köra på som en ångvält utan klura ut lite vad han tycks känna och vilja. Utan att skrämma iväg honom.