Faderskapstest
Att jag varit lite osynlig är för att jag har tjafsat med min äldste son och själv varit väldigt sjuk.
Han har efter 3 år fått för sig att han ska göra faderskapstest på dottern, fast han vet att hon är hans. Det är svartsjukan som styr. Han är väldigt kontrollerande också.
Sen kommer både jag och min andra son i kläm när han bråkar och är sur på sitt ex. Bara för att vi inte vill hålla stenhård koll och rapportera till honom.
Är det slut, så är det. Då angår det inte honom om vad hon gör.
Tänk att man aldrig får vara riktigt glad.
Men nog med gnäll nu. Jag mår i alla fall bättre psykiskt. Det går åt rätt håll. Sen är frysen full med vinbär. Lite ljusglimt där.
Ha det gott
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?
Skönt att du är tillbaka igen Tatsja.
Kan du inte försöka få din son att söka hjälp för sin svartsjuka?? Kan räcka med att han går och pratar av sig. Låt han göra faderskapstest…..Ja han kommer inte komma långt med det. Bara få bevis på det han redan mer eller mindre vet men då på papper istället.
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
Jag har försökt, Tro mig. Sen så har vi sagt åt honom att då får han väl gå till tings för att få testet. Det är så löjligt av honom. Försöker jag prata om svartsjuka och så, blir han vansinnig och kommer med massa tomma hot. Fast det har han inget för. Mamma är starkare.
Fattar inte detta med denna svartsjuka.
Väl mött, Tatsja
Vissa människor har svårare än andra att lämna vissa saker bakom sig. Jag hoppas att han med tiden ska kunna göra det. Allt tar tid att bearbeta.
Jag har själv ochså en ex som kan vara svartsjuk i mellan, men som har hålt sig lung nu och därför försöker jag sammanarbeta med han.
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
Åh Tatsja. Du är välkommen tillbaka. Vi har saknat dej.
Men förstår att du haft det mycket. Och har än kanske.
Svartsjuka är inte kul. Vad gör man? Kan tyvärr inte ge dej några råd. Om inte sonen själv fattar.
Hoppas iallafall att din lunginflammation är bättre.
Och det är bra att ha frysen full med bär,,,,fniss
Vet han hur det går till att göra ett faderskapstest efter han skrivit på faderskapet redan?
Först måste han avsäja sig faderskapet och få det hävt genom tinget och sen får han bekosta testet själv…
Jag känner en dåre som gjorde det förra året bara för att jäklas med sitt ex… Satt och ljög i tinget om att hon varit med andra under deras tid ihop osv…
Som tur var så avslog tinget hans begäran…
Jag känner inte tjejen men vet att hon inte är en sån som skulle strula runt.. Hon är en sån tjej som gör allt för sin karl och vänner, är aldrig ute på krogen utan är barnvakt åt alla andra som vill ut istället…
Killen däremot (det är honom jag är/var kompis med) är den som gärna följer med tjejer hem från krogen trots att han är sambo…
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
De har ju inte varit gifta, utan bara förlovade, så han var väl tvungen att skriva under när flickan föddes.
Han gör detta för att jäklas. Men ofta är det bara tomma hot från honom. Mig hotar han också när han är sur på exet. Varför jag ska komma emellan, fattar jag inte. Fast då får han sina fiskar varma. Låt bli mamma, säger jag bara.
Han har ingen aning om hur ett test går till. Tror det är arbetskamraterna som satt diller i huvudet på honom. Bara hoppas det lugnar ner sig.
Väl mött, Tatsja
Om han gör slag i det så är risken att han får betala både sina och tjejens rättegångskostnader + testet när det fastslås att det är hans dotter… bara testet kan kosta uppemot 8-10 000 kr…
Kims pappa bad om ett test på familjerätten när Kim var 2 år. Soc-assistenten bad honom ta upp Kim i knät, sen sa hon att testet var klart och han var pappa *s* Kim är en minikopia av sin pappa så det går inte att svära sig fri;) Tom folk jag inte kände kunde säja när man mötte dem på stan att "det där måste vara sotarens pojk.." haha
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Tack, ingann. ska upplysa honom om det. Tror nog det bara är tomma hot. Sussi var ute med vänner när hon var i Stockholm och upplyste inte honom om det. Men han behöver ju inte veta allt. Det är i alla fall slut mellan dem.
Väl mött, Tatsja