Alltid likadant!
Varför ska det alltid vara så här?
Jag berättade för min son igår att jag ska ha besök hemma. Och frågade han om de kunde vara hos tjejen då. Det gick bra.
För jag vill helst träffa karln utan att ungarna är hemma. Just för att se vem han är först.
Men nu kom det sms om att sonen och hans tjej skulle vara här helt plötsligt. Då blev jag putt.
Det är jämt så här. De har fått vara ensamma jättemycket då jag var med M. Vi var alltid hos han just för att de skulle få vara själva.
NU när JAG vill vara själv med en fikaträff så får jag inte det. Nu ska det tjabbas sönder.
Visst kunde vi fikat ute nånstans…men nu var detta redan bestämt och det gick ju bra…igår.
Varför blir det alltid så här? Man ska valsa efter deras pipa och när jag vill göra nåt så ska de "förstöra" det. Varför kan aldrig de ställa upp på sånt?
Känner ni igen er som dejtar och har tonåringar?
Tala om för honom att om han inte kan vara hos tjejen så får han vara hemma själv.. inte tjejen! och så får han hålla sig på sitt rum för du vill vara ifred med ditt besök.
han är så gammal nu att han inte kan få sin vilja igenom utan han måste också visa hänsyn!
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Säj sen åt honom att om inte han kan visa hänsyn så tänker inte du heller göra det när hans tjej är där..
Kim och hans kompis satt i vardagsrummet en gång när jag hade besök trots att jag bett honom vara på rummet om de skulle vara inne, så nästa gång hans kompisar var här så satte jag mig på Kims säng och bara satt.. När de pratade så kom jag med dumma kommentarer åt dem så Kim blev vansinnig… Jag talade om att det var så han uppförde sig när jag hade besök så nu fick han se hur det kändes;p
Sen dess går han hellre ut när jag har besök;)
Rub däremot håller sig helst på rummet jämt så honom har jag aldrig några problem med…
/Ingalill
Jag har sagt det ingann. Men det tjatas och tjatas så till slut så orkar man inte mer. Nu är mitt humör förstört. 
Jag sa det till han att nästa gång han vil vara ensam kan han glömma det. Då ska JAG vara hemma.
Men jag frågade karln nu om det gjorde nåt om de är hemma. Jag tror inte det gör det. Men jag ville iallafall fråga.
Det visas överhuvudtaget ingen respekt mot mej alls vissa gånger. Jag ställer upp och är snäll oftast. Men vad får man för det?
Hahah..det var ett bra förslag att göra. Gå in och sätta sej hos de.
Fast sonen håller sej undan när jag ber honom om det. Men denna gången hade det känts bättre om bara jag vart hemma.
Man blir ju ändå sådär att man inte kan slappna av riktigt iallafall.
Känns som om de sitter och lyssnar på vad vi säger.
Oftast så är det ju det de gör.. Lyssnar alltså;p Man tror inte de hört nåt men sen kommer det en kommentar om nåt efter nån dag *s*
O mina gör sig ofta ärenden till toan eller köket även om de inte behöver bara för att höra lite extra mycket.
/Ingalill
Hahahah..jag vet. Detta hände nyss. Sonen på toan…hahahah..
men det gjorde inget. Allt gick bra ändå.
Tycker att han hade kunnat lyssna på dig och varit hos flickvännen eftersom det vr bestämt så. Prata med han om det och markera tydligt att detta är inte ok som han gjorde.
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
Det tyckte jag med Pia. Men de fick vänta på middagen ända tills nu..hahaah..
Så går det.
Mia:
Jag håller med - han är la 18 år? Då ska man allt kunna visa respekt!
Men du berättade aldrig… HUR gick dejten???
Heheh..Nilla.
Den gick bra. Han var skitskoj. Jag har inte haft så roligt på länge. 3 timmar bara flög iväg.
Nu får vi se…jag har ingen brådska med nåt.
Men härligt att det gick så bra med dejten……
Jojo…Men fick mail idag….ska kopiera så kan ni läsa…Fick nobben fattar jag det som:
_Hej
Har inte blivit så mycket sova i natt..har funderat lite..hur säger man tack för kaffet på ett snällt sätt??Det var i & för sig trevligt fika med dig,men vill inte ge dig falska förhoppningar..& att försöka lura dig till ett engångs är inte min grej..
Så tack för kaffet
Kram_
Neeeej…..Men vänta och se
På vad?
Jag fattar det som att han inte alls ville nåt mer. Eller hur tolkar du det mailet? Jag fattar egentligen ingeting..Trist när vi verkligen hade så kul. En sån som han behöver jag.
Meen… Vore det inte lättare att bara skriva att han inte var intresserad av nåt förhållande än att veckla in sig i hur man tackar för kaffet???
/Ingalill
Jag vete 17…hur jag ska tolka det där…Ska jag tolka det som att han inte vill mer..eller vill han ha betänketid…? Hmmm…
Säger som du ingann. Varför skrev han inte rakt av att han inte var intresserad. Jag frågade han sen om jag tolkade han rätt i om att han inte ville ses mer. Har inte fått nåt svar.
han var verkligen en skitskön snubbe…

#12 Så mycket ärligare än så kan man väl inte begära, det tycker jag är värt att uppskattas. Hur många gånger är det inte bara helt tyst och man kan gå där och fundera. Bra mycket bättre då att göra som han gjort, tacka för kaffet och sen är det bra. Om man känner att det här inte är vad jag vill ha så är det bättre att klippa på en gång i stället för att dra ut på det.
Lugn o fin Mia, Han kommer när du slutat letat 
Medarbetare på Feng Shui och Indien
Jag håller med dej på ett sätt med Clary. Men han kunde skrivit att han inte var intresserad oxå. Nu sitter man och fattar nada.
Jag är lugn och fin. Men tyckte han var en hyvens kille. En sån som jag verkligen behöver umgås med just nu. Lättsam och glad. Skrattar mycket och skojar.
Men jag tolkade iallafall så att det finns inget från hans sida. Innerst inne känner jag ju det.
Jag tolkade det hela som att han ville ha lite betänketid…då han legat och tänkt på det hela natten….Men kan vara så med att han inte vill något mera. Men han är ärlig allafal!!
Han är ärlig jaaa…verkligen. Och det uppskattar jag.
Men vi får se…jag hänger inte läpp. Men det känns ändå lite trist.
Pia: Vad han legat och funderat på var hur han skulle säja att han inte var intresserad på ett snällt sätt…
/Ingalill
Precis så tolkar jag det med ingann.

#21 Aha….Läste nog lite galet…
Skulle han viljat haft mer kontakt så hade han skrivit "vi hörs snart", eller nåt annat som tydde på det.

Jo men Mia hade det varit bättre om han skrivit "nej tack du intresserar mig inte"? Tycker att han uttryckte sig moget, jag hade uppskattat det.
Läste en gång att om man väldigt gärna vill ha en ny partner står det nästan skrivet i pannan, vilket lätt skrämmer bort dem. Kan också känna att det har stämt i vissa perioder i mitt liv när jag definitivt inte ville vara ensam. När jag däremot tyckte att mitt liv som singel var perfekt och inte vill ha in en ny man då var jag mer intressant.
Förstår mycket väl att du vill ha in någon som kan tillföra bus och skratt, det vill vi nog alla ha. Jag vill tipsa dig om Feng shui sajten (hoppas det är ok) där du kan få tips om hur du ordnar ditt hem bl.a för att vara redo att släppa in en ny partner.
Gå på din magkänsla, sluta tvivla på den, öva upp den mer skulle jag vilja säga, du vet ju att du kan! 
precis… eller vi syns… då hade han inte stängt dörren helt som jag tolkar att han gjorde nu…
/Ingalill
Clary. Jag är inte ute efter en ny partner direkt. Och det visste han. Vi ingick med kompissikap innan.
Och jag visade heller inga tecken på att vilja nåt annat med han igår. En kram när han kom och en när han gick.
Och jag skulle nog hellre ha velat att han skrev rakt av att han inte var intresserad av nåt. Jag tycker man är mogen oavsett. Bara att klämma fram det är moget i sej. Men det med kaffet kunde han skitit i…och bara skriva rätt av vad han ville eller inte ville.
Ska öva upp min magkänsla…hihihi..Den stämmer oftast.
Och ska titta in på sidan du rekommenderade. 
ingann. Han stängde den ja. Fullkomligt.
Clary. Jag kollade in på den där sajten. Mycket bra.
Läste en del om att man ska försöka skapa ordning. Inte ha så mycket liggandes som skräpar över allt. Men det har inte jag. Har nyss flyttat…så det kaoset kan han ju inte tatt vid sej av.

Men sen detta med att skapa ett kärleksfullt hem. Det har jag inte bara hunnit med än…fniss…

Mia, jo du har ju varit duktig och kört en del på tippen har jag läst, kanonbra. Nu är det bara till att skapa en lämplig miljö, detta med relationshörnan bland annat. Puttade upp en artikel till om det och mer kommer. Det behövs inte så mycket för att fixa till de här bitarna bara man kommer igång 
Ska verkligen läsa på denna sidan. Man kan få många bra tips ju.
Tack Clary…

Så lite så
bara glad om det kan ge dig lite inspiration och ordning på de delar som inte fungerar 
Jag ska verkligen försöka…..