Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikett16-övrigt
Läst 660 ggr
Christina-Lundberg
0

Varför blir de tyngre???

Jag vet egenligen inte om detta är rätt ställe att ställa en sådan fråga… Men som sagt och var det kanske finns någon som vet svaret på min kluriga fundering.

För en tid sedan var vi tvugna att ta bort våran älskade katt Pelle. Han har alltid varit en mycket matsam katt - allt från grönsaker till köttfärs har gått ner. Mot slutet åt han knappt något. Vilket gjorde att hans vikt blev betydligt mycket mindre. Så vi tog honom till veterinären, för att låta honom somna in för gott. Det var nämligen vinter och tjälen var djup….
Sedan dess har han legat i frysen här hemma. I förrgår slog jag slag i saken och tog fram den stenfrusna kissen och blev snopen…. Han vägde bly och var mer tung än han var som levande..
Varför blir det på detta viset????

Förlåt mig… men det är ganska kul att veta. Blir vi människor lika… isåfall gäller det att vara pinnsmal när det bär iväg… Nej usch så ska jag inte tänka…

Mirjami-78
0

# 0 Vet inte varför de blir så……Nu blir jag med fundersam.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

[mia-38]
0

Förlåt..men hade du katten i frysen?

Jag vet inte heller varför de blir jättetunga. Men kan det vara att alla organ har fryst till is? Is väger ju mycket.

Christina-Lundberg
0

Jaa. jag hade katten i frysen:) det gick inte begrava honom mitt i smällkalla vintern. Och att skicka dem med veterinären var otänkbart för tjejerna…. så det fick bli som det blev..
För någon dag sedan var det till att skotta ner honom och det var då grubblerierna gick igång..
Kanske llite onödigt vetande… men man vet aldrig - helt plötsligt kanske man har användning av allt det där onödiga som man supit in under årens lopp….

[mia-38]
0

Ahaaa…då fattar jag.
Nä det går ju inte att gräva ner i katt på vintern då marken är stenhård.

Men tror du inte att det är alla inälvor som blivit tyngda av isen. Katten hade väl kvar en del vätska i kroppen med.

Christina-Lundberg
0

mmm

kanske det är så… man får väl ringa en viss radiokanal och deras "våga fråga":)

ingann
0

Har aldrigt tänkt på att det blir tyngre, men det stämmer nog… en julskinka från frysen känns ju tyngre än en tinad;p

Själv så låter jag mina djur kremeras och läggas på en djurminnesäng i min gamla hemstad:) Där vet jag att de har det bra.. Min syster har ansvaret för att sköta den genom sitt jobb på veterinärkliniken… Så varje sommar vi åker "hem" och hälsar på så tar vi en sväng ut till våra katter:)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner