Nätdejtingens baksida
Är det nåt du gör?
Likabra att nämna att det finns lika många tjejer som bär sej åt som jag kommer att beskriva. Inte killar endast.
Jag ska väl säga att jag är ute och tittar mej omkring.
Men jag förvånas då ALDRIG! Hahahahah…
Det FINNS ärliga och schyssta killar. Men…det finns överflöd med oärliga och de som tror de charmerar oss kvinnor med att få lite cybersex.
Jösses.
Man har lärt sej mycket under dessa åren som nätdejtare.
När man tänker tillbaka i början när man hade fått internet. Vilket skoj nöje det var.
Man var ju så grön på allt och gick verkligen på mycket av det killarna skrev.
Nu läser man mellan raderna och tur är väl det.
Redan i deras första mail så kan de be om MSN. Varning!!! Dessa killar är enbart ute efter att få ha webbsex, de vill visa sina (o)behag. Så ge inte ut det om du inte kör på samma som de.
Sen finns det killar som bygger upp en kontakt. De är snälla och fina i början. Sen när de väl fått mobilnummer så börjar eländet igen!! Återigen: nakenkort och snusk.
Sen finns det de som är fina och snälla till första dejten. Då hinner de knappt komma innanför dörren förräns de är på dej och slickar dej i örat odyl.
De finns de som är lite mer finslipade med. Man bjuds hem till de…ett par gånger….man blir verkligen duperad. Och hamnar i samma säng. Morgonen efter är man inte vatten värd.
Ojoj…Det finns sååå många typer.
När de sen blir dissade så fattar de inte varför. Hahahahah.
Det gäller att sålla!!
Jag dissar så fort jag märker att det är nåt lurt på gång.
Många går på som ångvältar i början. Man är nästan tillsammans innan man ens setts.
En del är så tröga så det tar år innan man ens fått deras mailadress…hahahah…
Så tjejer…och killar….se upp. Känn er för. Ge aldrig ut mer av dej själv än vad du är beredd på.
Och ha kul. Ta det inte så allvarligt. Men gå aldrig längre än du själv vill.

Hahaha! Det är precis som du beskriver…
Skulle gärna träffa en schyst kille som har de kvaliteter man söker men efterssom jag är ensam med barn och inte kan få barnvakt så ofta så är det nästan bara datorn som gäller…
Som singeltjej tycker jag att man uppfattas som "hot" eller "löfte" när man går ut, det är inte så jag vill ha det!
Eller som "reservdel" som går att ringa när ingen annan ställer upp…
Har du nåt bra tips på hur man får en seriös date?
hahahah…katsy…Jag har själv problem med att hitta en seriös en.
Den jag snackar med nu en del…han ville till slut ha nakenbilder på MMS. Men hallå….Nu fick han inte det och han drar sej undan…*s*
Och hittar men en man skulle kunna tänka sej att ha förhållande med…ja då är de inte klara med det gamla eller "har inte tid just nu för ett förhållande". Vad gör de där ute då????

Ehhh…Diskret och seriös, gift men separerad…
Varianterna är många men tanken är densamma…
Har träffat eller snackat med några killar som själva blivit lämnade grymt av sina fruar men de är i regel inte "färdiga" att skapa nya relationer.
Falsk varudeklaration kallar jag det! 
Men hoppet lever kvar…Har varit ensam i 5 år nu så jag har ingen brådska.
Får väl använda "ring en kompis"
om det kniper!
"Gift men känner mej ensam" = söker sex vid sidan av
"Gift och söker bara nån att prata med" = samma som ovan
"Ärlig och seriös" = Inte alls.
"Jag vill bara ha din MSN så vi kan prata lite lättare" = Jag vill ha cybersex
Ja det finns många förklaringar…hahhhaha…

Haha…
Det är bra att veta…. än så länge ingen av det motsatta könet… Det är faktiskt ganska skönt att vara singel.. Man får liksom göra som man vill…
Men visst vore det kul att ha någon som kan lyssna och ge råd. Men å andra sidan är min prat pedagog till för detta och hon är en mycket bra kvinna och kan lyssna och ge råd
Så vad ska man med en karl till???
Jaa…jag har ochså märkt att det är mycket man kan skylla på. Och det stämmer först är man väldig intresant och sedan så börjar det där svalna. Så klart så har de många bollar luften samtidigt. Lite flört dit och lite flört hit, vad spelar det för roll för någon ut av dem hamnar säkerligen under samma täcke där det händer ett och annat just då men som Mia skrev nästa dag är man inte vattenvärd.
Ja då var ju det lilla roliga över….Mätt och nöjd kan man ochså kalla det.
Sedan om man ifrågasätter varför inte han hör av sig så kan han ju komma på tusen anledningar om inte annat så kan man alltid skylla på att man inte hinner pga. sina barn. Ja bättre säga som det är….jag är inte intreserad.
Nu helgonförklarar jag inte kvinnorna för vi är säkert lika bra på detta hela som män……Men eftersom jag är kvinna så kan jag just nu skriva om mina erfarenheter ut av män då jag inte dejtar några kvinnor.
Ibland undrar jag om det inte är bättre att säga….Ja jag vill ha sex….inget annat än det. Om det är så att du är ute efter det så kan vi ju ha det, men sedan blir det inget mera, bara detta. Då kan man ändå välja själv….om man vill ha det eller inte.
Det som jag mest stör på är just det när man inte kan säga rakt ut……och ger sig ut för att vara seriös!!!
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
Jag snackade länge med en som verkade seriös för flera år sedan. Lämnade aldrig ut MSN eller mobilnummer som tur var. Fick en varning från en på nätet att det var en tjej som bara ville hämnas på alla kvinnor. hennes karl hade varit otrogen. Så det gäller att se upp
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?
Jag säger med som Pia. Varför ska de snärja in sej i en massa lögner när de tappat intresset?
Det heter att de inte har tid, att de hör av sej dagen efter, att nån är sjuk, m.m
Säg istället att: "Nej, jag har inget intresse av dej."
Det är renhårigare.
Många blir helt tysta med. Kanske efter några dejter så bara försvinner han/hon. Inte ett ljud , inte en förklaring till varför.
Det kan ge vem som helst dåligt självförtroende.
Men jag har lärt mej mycket under dessa åren som nätdejtare.
Jag känner mej själv mer, jag vet vad jag vill och vill ha. Man har lärt sej hur en människa duperar en annan, man har lärt sej läsa mellan raderna.
Så allt är inte bara negativt med att nätdejta. Tro mej.
Man kan faktiskt också få många nya vänner. Både killar och tjejer.
Det är inte bara på nätet man kan träffa på sådant här utan även via telefon. Ett tag så var jag inne på det. Ringde en linje som inte kostade för tjejer men för killar gjorde det. Ja vad det var folk man träffade på där…nja kanske inte allt för seriöst.
Känner som så män som kvinnor….När ni inte är intreserade var det än är ni träffas eller får kontakt så kan ni säga det. Fattar inte att det ska vara så svårt. Varför komma med en massa ursäkter om det ena och det andra, bättre säga tack och adjö på en gång så vet den andra ochså hur det hela ligger till.
Så försöker jag göra…….
Jag Pia. Jag tycker att minsta man kan vara är att vara ärlig.
Likadant om man träffar nån på puben.
Stackars Anickan nu som blev sviken. Han slutade höra av sej nu. Dålig stil!!
Jaaa…men vissa kankse tycker det…. att vadå man kan vara gullig ett tag och sedan tack och hej…kankse handlar det sedan om att kunna höra av sig igen minst när personen anar det och vara som inget har hänt…..Nej då tycker jag att man kan säga istället som det är. Man ska inte leka med andras känslor!! Hur skulle det kännas för den personen att själv bli behandlad på de sättet…knappast bra kan jag tänka mig.
Ta min hojåkande fikaträff som exempel nu. Nu slutade det ju bra..men iallafall.
Han var på som 17 i början innan vi setts. Sen kom han. Och vi hade jätteskoj i 3 timmar. Han åkte. Dagen efter fick jag mail om att han hade funderat hela natten. Och att han inte hade tid att ha ett förhållande eller ens vänskap.
Jag sket i det men blev lite ledsen då han var min stil.
I torsdags hörde han av sej och bad om ursäkt om han hade varit brysk. Men han menade inget illa. Vi kunde umgås som vänner, skrev han. Dagen efter, igår, kom han på fika. Vi hade lika kul igen.
Senare på kvällen hörde han av sej via mail igen och ville vi skulle börja ses. Sen får vi se vart det leder till.
Han kanske bara vill ha mej som vän…som kk….eller nåt…men skit samma. Jag ska njuta av stunderna med honom. Det kan det vara värt.
Men ni ser vad veliga en del är..hahahah…Först stora nobben…men sen kommer de krypandes efter att de funderat lite.
Jaaa…veliga ja. Helt klart. Ja Mia skönt ändå att det gick så bra.
Ja ja jag får börja leta jag med……