Hyresvärd som luras!
Nu är jag arg! Ordentligt med.
Jag flyttade nyligen från en gård där jag hyrde ena huset.
Värden skrev till mej i ett mail att om jag hittar nytt boende innan uppsägningstiden gått ut så slipper jag betala resterande hyra där.
Nu flyttade jag den 1/8. Min uppsägning på huset skulle gå ut den sista augusti. Alltså flyttade jag innan uppsägningen gått ut med tron i att jag slapp betala för dessa veckor som värden lovat mej.
Nu idag fick jag en räkning på 1150 kr från den 1/8-10/8 (då jag var klar med städningen av huset). Dels en elräkning på HELA augusti på 600 kr.
Blir jag sur eller??? Skrev ett mail till han och frågade varför han skickat detta.
Ska bli spännande och se vad han svarar.
Usch för sånna som lovar och sen blir det tvärtom.
Ja…han verkar inte klog. Lova en sak och sedan inte hålla det…..Nej inte mycket till hyresvärd en sådan.
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
Nepp. Vad jag blir trött. Har nog med utgifter just nu.
Har du ursprungsmailet kvar så kommer han ingen vart med det…
så jag skulle nog bara informera honom om att han inte kan kräva det med hänvisning till mailet;)
Hur kan han ens fakturera el för augusti? månaden är inte slut än…
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Jag skulle INTE betala!!
Jag har kvar mailet ingann. Så det ska jag sticka upp under näsan på han. Jag ska minsann skriva ut det på skrivaren på jobbet imorrn. hahhahah..
Och elen ja…en månad i förväg…fattar nada!!
Och jag betalar INTE. Aldrig!!!
Nej men skriv ut det…..Ha ha ha…..Och fråga han om han kan läsa??
Precis…hehehehe…han kan inte komma nån vart med detta.
Nee…det lär han ju inte kunna….han tror nog at han kan köra med dig hur han vill….

Fast om du inte lämnade huset förrän den 10 augusti så var du ju fortfarande "hyresgäst" med tillträde? Eller fattar jag fel?
Javisst Tuvalu..Men han hade lovat mej att jag inte behövde betala så fort jag hade fått nåt annat. Oavsett om jag var klar eller inte i huset.
Heheh.
Jag skickade ett mail till han och frågade vad han menade.
Han strök både hyran och elräkningen..hahah.
Men då klagade han på städningen istället. *suck*
Vad är det med en del???
tidigare var det ju bara anmärkning på unken "kattkiss"-dof… hänvisa till det…
eller så tar med dig någon och stämmer träff med honom där… är det inte tillfredställande rent så fixar du det med honom närvarande (då kan han inte klaga), annars frågar du vad han menar…
Jag fick klagomål på städningen i en lägenhet en gång.. hyresvärden sa att de skulle ta dit en städerska och sedan fakturera mig.. de ändrade sig ganska omgående när jag talade om att det var den han tänkt ringa in som städat från början *s* de anlitade nämligen kommunens ena städavdelning och den som var ansvarig för dem var min mamma som hjälpt mig med flyttstädet haha
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Ja och när han inte kunde säga att det var kattkissdoft så luktade det ju unket..hahahahah…
Men nu kan de inte komma och säga nåt. Det bor ju en där redan nu.
hahahah..detta sköts väldigt dåligt av de. Men det ska bli kul att läsa svaret och se vad de hittar på för fel i städningen. Fönstrena klagade han på. Men putsa de rena själva så får de se hur det är. Gamla jäkla fönster där kittet knappt sitter kvar..hahahah..
Men nu fick jag iallafall rätt i all inte betala.
Sen kan de gnälla hur mycket de vi i efterhand. De hade tid på sej att säga till mej att städningen inte var bra gjort..så kunde jag åtgärdat det som var fel i deras tycke.
Bläää…

Vad skönt att du fick rätt och nu slipper fundera på det!
Nu kan du släppa det och njuta fullt ut av ditt nya hem…
Yes….det känns skönt. 
Bra Mia att du fick rätt!!!!