Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikett: arbete
Läst 2271 ggr
phernilla
1

Skrivit på anställningsavtal

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I Måndags så skrev jag på anställningsavtal för jobbet som jag gått bredvid på nu i några dagar… Lönen är sådär, gillade inte alls den biten, o anmärkte på det, o fick svaret att det är ingångslönen då mn är ny, o efter ca: 1-2 månader (då man jobbat ett tag) så går man upp en del i lön…

Jag hoppas verkligen att det är sant, o att dom inte "sa så för o få mig o skriv på"…

Tjänsten är ett vikariat för en mammaledighet, o sträcker sig fram tills den 30 September 2010 - som tidigast, men kan bli förlängning… :)

Tyvärr så är den bara på ca 56%, eller nåt liknande (24 timmar/vecka, varav bara 4 timmars kvälls-ob, som bara ligger på 16,50 kr/timme). Det är inte mycket! Man jobbar dock aldrig helger, aldrig röda dagar, samt aldrig natt!

Jobbar Mån + Ons-Fre på rullande schema. Samma tider varje vecka.

Det som gjorde mig lite deppad igår, var att jag skrev detta avtal i Måndags, o självklart så ringer dom o erbjuder mig en annan tjänst igår, som jag sökt i början av Juli o varit på intervju för… Så dax nu då jag precis skrivit på anställningsavtal på denna "lilla tjänsten" på ca 56%. Den här andra tjänsten ligger på 80%. Men jag fick ju tacka nej, då jag redan var "tagen". Så frustrerande!!!!

Kunde dom inte ha ringt en dag tidigare, typ…?

Dessutom så har jag nog svårt för att förstå hur jag ska kunna överleva på denna lönen på 56%-aren. Blir ju att jag får ut ca 8100 kr/mån, o det är ju ingenting… Har dessutom 6 mils resväg (t&r) varje dag.

Tar jag bussen blir det grymt långa dagar. 2 timmars resväg dit, samt 2 timmr hem, o då även 2 bussbyten. Fy!

Christina-Lundberg
0

Grattis:)
Ett jobb är trots allt ett jobb. Men det var attans synd att de som hade 80%´s jobbet inte hörde av sig tidigare….

Mirjami-78
0

Jag tycker att det är starkt gjort att du tog det där jobbet även om det betydet en del resevägar m.m

Jag håller tummarna att det hela ska gå bra!!!

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

ingann
0

Grattis till jobbet!

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[mia-38]
0

Ja Grattis Nilla till jobbet.

Skrattande

Tatsja
0

Grattis till jobbet, men håller med om att de med 80 % kunde ha ringt dagen innan du skrev. Men gjort är gjort.

Fast idag får man vara tacksam för det jobbet man får. Svårt för arbetslösa idagens samhälle. Skillnad när en annan var ung. Då var det bara att gå in på ett företag och få anställning på stående fot.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

phernilla
0

Tack alla! :)