Kärlek
Kärlek…ja det är ett väldigt fint ord.
Vad har de ordet betyt/betyder för dig?
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
Någon att hålla i handen när åskan går. Lita på att han finns där. Vilket jag inte upplevt än. Trösta en när man är ledsen.
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?
Kärlek för mej är: tillit, att finnas där i vårt och torrt, att man respekterar varandra, kramar.
Kärlek kan uttrycka sej på så många sätt.
Kärlek : tillit, bränsla att leva på. Ork och styrka.
Kärlek ger mej drivkraft.
Men om nåt går snett blir man helt dränerad.

Det är för mig ett ömsesidigt givande och tagande. Men visst vore det skönt att ha någons hand när åskan går - på allvar (är åskrädd). Och visst vore det underbart när man står och lagar mat/diskar att någon kommer och håller om en bakifrån och pussar en i nacken….

För mig finns det olika sorters kärlek… Kärleken till mina barn som är den starkaste… Kärleken som jag känner för mina vänner… Och kärleken till en partner…
Kärlek är för mig att verkligen innerligt bry sig om en människa och att finnas där i vått och torrt, det ska byggas på tillit och respekt precis som ni säger, Den där värmen och självklarheten.. Fast till sina egna barn är den ju villkorslös.
Mia, hur går det för dig med dejtandet? :)
Anickan…
heheeh..jag vet inte riktigt. Tar det lungt..men han och jag håller kontakten varje dag.
Kanske han kommer upp på lördag kväll/natt då det är fest i parken som han ska gå på. Får se om jag traskar iväg en stund. Mina polare skulle inte gå.
Så förhoppningsvis så kanske han tittar in…