Studiedagar
Ja idag så kom smällen direkt på morgonen. På sonens plats så hängde det en lapp om studiedagar….
21 september ska den första vara då, och sedan 25 nov och även 14 dec. Sedan ska även personalen få 30 oktober ledigt pga. den 6 juni var en lördag i år….1 dag per månad…. Ja tänkte jag där gick de sem.dagarna man har sparat på.
Grrrr är så arg.
Sedan så kommer antagligen stora sonens skola ha allafal 2 studiedagar under hösten med….
Hur har ni löst det hela under dessa studiedagar??
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
Jag började inte jobba helt borta förrän min minsta var typ 13 år. Dessför innan hade jag ett sånt jobb så jag verkligen kunde flexa.
Men man kan undra vad skolans personal tänker på.
Har dom inget annat än ledigt!?
Som förälder med skolbarn och heltidsjobb kan det nog vara kärft att få till det.
Det borde vara nån dag där föräldern slapp jobba och fick ha en komp dag för sitt föräldraskap.
Man får ju ta ledigt utan betalning eller semester dag, men när ska man då ha semester som tex vid jul eller liknande? Jag tycker att detta kommer inte bli lätt….Kommer så klart försöka lösa det hela men blir nog som det blir, jag i slutändan som får bli hemma.
Jag jobbar själv på en förskola men kan liksom inte kräva att jag ska kunna ta med mig sonen de dagarna för jag vet hur emot detta chefen är.
Finns det inte kvar såna där dagar man kan ta för att vara med barnen i tex skolan, dagis och/eller vid studiedagar? Förr fanns det ett visst antal dagar man kunde ta ut fram till barnen var 8 år eller nåt sånt…
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
#3 Föräldrarpennigsdagar får man ta om man nu har några kvar……