Vilket stjärntecken?
Vilket stjärntecken är du född i?
Själv är jag ett Lejon, äldsta sonen Vattuman, o yngsta sonen Våg/Skorpion (född precis på gränsen emellan - 23/10).
I horoskopen nedan är minstingen en Skorpion, o det stämmer på pricken… Kanske fanns det en mening med att jag gick över tiden 1 vecka, trots allt?

Lejonet (23:e juli- 22:e augusti)
Lejonet har länge varit en kraftfull symbol för människan. Tapperhet, mod och ädelhet förknippas gärna med lejonet, och dess forntida betydelse kan vi bara ana, till exempel som förebild till den Egyptiska sfinxen. Lejonet ser sig själv som ledaren och kräver att bli placerad i toppen, både socialt och arbetsmässigt.
Lejonet har ofta ett storslaget sätt, men uppskattas ändå då han är generös och varmhjärtad. Stoltheten och attityden kan dock ibland resultera i ett slösaktigt beteende. Stoltheten kan också göra det svårt för honom att ändra sig när han väl har fattat ett beslut eller skapat sig en uppfattning om något. När han råkar på motstånd eller blir attackerad så ger han inte vika en tum.
Element: eld Kvalitet: fast Polaritet: positiv Nyckelord: Solen, skaparkraft, styrka, faderskap, kunglighet, mod, ledarförmåga, metallen guld och lördag. Positiva karaktärsdrag: självhävdande, generös och ledartyp. Negativa karaktärsdrag: arrogant och makthungrig. Människokroppen: hjärta, rygg och hals.
Vattumannen (20:e januari- 18:e februari)
Vattumannen härskas av planeten Uranus. Kombinerat med luftens element gör den ledande egenskapen vattumannen till en komplicerad karaktär. Han är mycket självgod och har starka åsikter som han vet är de rätta. Han bryr sig alls inte om ifall han anses vara en underlig figur eller om alla andra tycker annorlunda. Personlig frihet och rättvisa är centrala begrepp.
För andra kan Vattumannen te sig oberäknelig och rebellisk. Det kan vara svårt att nå honom, då han tenderar att skärma av sitt sanna jag under en yttre fasad. Vill du vara hans vän och tränga in under ytan måste du acceptera honom som han är. Han accepterar dig som du är, även om du kanske har fel enligt hans mening så har du rätt att tycka som du vill. Han är fördomsfri, intellektuell och human.
Element: luft Kvalitet: fast Polaritet: positiv Nyckelord: Uranus, klarsynthet, humanism, intuition, vågor, ockult, protest, revolutionär, reform, distans och bärnsten. Positiva karaktärsdrag: fredsälskande, lojal och uppfinningsrik. Negativa karaktärsdrag: excentrisk och trotsig. Människokroppen: fotlederna.
Vågen (23:e september- 22:e oktober)
Utmärkande för personer födda i detta tecken är deras känsla för rättvisa och harmoni. De har stort behov av kommunikation och är mycket utåtriktade. Oftast intar de medlande, diplomatiska och sociala positioner då de eftersträvar balans, inte bara för sig själva utan också för alla andra. De avskyr all osämja och gräl.
En våg är intelligent och klartänkt, men att snabbt ta ställning är inte vågens starka sida, då han tenderar att noggrant väga både för och emot. Det viktiga för vågen är att ställningstagandet blir rätt.
Vågar har jämna temperament och är ofta charmerande och öppenhjärtiga människor. De är livsnjutare och gillar skönhet, avkoppling, mat, dryck och sällskapsliv. Ibland kan livsnjutandet dock övergå i ren lättja. De behöver ofta bli motiverade för att få någonting gjort.
Element: luft Kvalitet: ledande Polaritet: positiv Nyckelord: Venus, balans, harmoni, diplomati, sympati, skönhet, konst, charm, lättja och metallen koppar. Positiva karaktärsdrag: behaglig, romantisk, vänlig och diplomatisk. Negativa karaktärsdrag: flirtig och vankelmodig. Människokroppen: diafragma och ryggrad.
Skorpionen (23:e oktober- 21:e november)
I Skorpionen kombineras vattnets känsliga och intuitiva element med den fasta egenskapen. Här kan således känslan få praktisk tillämpning. Pluto härskar över Skorpionen och ger en stark drift till nydaning och nästan brutal personlig utveckling. Vart detta leder hän varierar från skorpion till skorpion. Den ende som vet är möjligtvis skorpionen själv då han aldrig röjer sitt inre.
Skorpioner är intelligenta och lyckas vanligtvis lösa de problem som de ställs inför. Det finns en stark kraft här som måste få utlopp, ibland i hårt arbete, diskussioner eller passion, men tyvärr kan också våld, hämnd och svartsjuka finnas med på listan. En röd tråd i hans handlingar och känslor är intensitet. Han tar livet på blodigt allvar, det här är ingen person som man driver eller leker med, då får man snart smaka på hans tillbakabetalning. Kritisera inte en skorpion, det är ingen idé. Den ende som ändrar på skorpionen är han själv.
Element: vatten Kvalitet: fast Polaritet: negativ Nyckelord: Pluto, koncentration, intensitet, sex, födelse, död, hemlighetsfullhet och jade. Positiva karaktärsdrag: beslutsam, flitig, charmig och har elegans. Negativa karaktärsdrag: svartsjuk och inåtvänd. Människokroppen: könsorgan
Jag är en fisk……
Stora sonen är som din stora son Vatumannen. De är ju födda på samma dag och månad fast ett år i mellan…vilket jag tycker är häftigt…Sedan den lille är en lejon precis som du Phernilla….Inte undra på att han drogs till dig….
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
Fiskarna (19:e februari - 20:e mars)
Detta stjärntecken har kallats för de två fiskarna sedan äldsta tider. Neptunus, den föränderliga egenskapen och vattnets element kombineras här och ger som främsta och starkaste egenskap att vara anpassningsbar och känslig. För fisken är det inre känslolivet mer verkligt än den yttre världen som ibland ter sig hård för honom.
Den känsliga naturen gör fisken mottaglig för andra, ibland till den grad att han verkar sakna egna åsikter. Han hjälper gärna andra, och detta är han väl lämpad för. Hans empatiska egenskaper gör honom ofta till en god vän eller älskare. Liksom Tvillingarna _är han något av en intelligent dubbelnatur.
Det finns ett djupt rotat behov att fly bort hos fisken. Både känslomässig och fysisk flykt är nära att tillgripa. Det har inte med feghet att göra utan är mer en undermedveten drift. Flykten kan ta sig uttryck i konst, inåtvändhet eller psykiska gåvor. Det finns en Neptunuskoppling till hav, drömmar och sömn.
Element: vatten Kvalitet: föränderlig Polaritet: negativ
Nyckelord:_ Neptunus, inspiration, lättpåverkan, medkänsla, humanism, sömn, flykt och elfenben.
Positiva karaktärsdrag: vänlig och receptiv.
Negativa karaktärsdrag: slarvig och hemlighetsfull.
Människokroppen: fötter och tår.
Jag är vattuman och min son en skytte.
Ha ha ha…..Ja snacka om att den där texten stämmer in på mig, när man börjar tänka efter…..
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
Skytten (22:e november- 21:e december)
Skytten kombinerar eldens element, föränderlighet och planeten Jupiters storhet och positiva energi. Hans intelligens, vidsynthet och upptäckslusta gör honom till en en bra kompanjon eller partner. Ofta gör han upp storslagna planer, men hyser sedan en viss motvilja mot att ägna sig åt detaljerna. Han är expansiv, kunskapstörsten kan därför te sig sakta men stabil.
Filosoferande och tänkande kan ibland bli viktigare än mer jordnära uppgifter, som att städa och hålla ordning hemma till exempel. Längtan efter personlig frihet kan ibland vara så stor att ingenting får går före. För skytten är det viktigt att fritt kunna utveckla sin egen personlighet. Öppenhet är också viktigt för honom och skyttar är i allmänhet mycket pålitliga, generösa och trevliga personer.
Element: eld Kvalitet: föränderlighet Polaritet: positiv Nyckelord: Jupiter, expansion, öppenhet, frihet, rymd, resa, filosofi, optimism, häst och metallen tenn. Positiva karaktärsdrag: flexibel, frihetsälskande och vänlig. Negativa karaktärsdrag: taktlös och ombytlig. Människokroppen: höfter och lår. benbyggnad.
Jag är jungfru.
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?
hahah..Läser man skytten så är det min son i ett nötskal. Exakt!! hahahah
Jag är jungfru, Rub är vattuman och Kim är tvilling…
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Jag är skorpion, född i drakens år och känner igen mig det. Han jag dejtar (ja, det är samma som fortsätter att höra av sig) är stenbock och det stämmer det med! :)
Vad skoj Anickan…

Jag är våg, stora flickan stenbock och lillan tvilling.
Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!
Har också en son i skytten. den stämmer exakt. Sen den äldste sonen är våg. Alldeles riktigt. Jungfru fast jag har 3 levande barn. Hmm
Väl mött, Tatsja
# 16 Jag är också jungfru och har 4 barn.
Handpåläggning??
Mycket stämmer om mej när man läser om jungfrun och endel är jag väldigt frågande inför.
Var " olyckligt " gift med en kräfta i 25 år.
( det ska vara en bra kombination)
Är lyckligt särbo med en stenbock.
( mindre bra kombination)
Vet inte vad jag ska tro?

Även jag är jungfru…
och jag har 3 levande barn:) Älsta sonen är lejon och tjejerna är fiskar. Han som jag var gift med var/är tvilling.
Jag var gift med ett lejon och den kombinationen med jungfru är inte bra. Två viljor.
Väl mött, Tatsja