Reklam i teve
Fler än jag som reagerat på en reklam i teve. Det visar en kvinna som kommer hem och man får höra att vi kvinnor som arbetar, även måste ta hand om allt hemma, därför ska vi dricka "blutsaft", tror det hette så.
Sen i en sekvens ser man pappan sitta och läsa med barnet.
Så min undran är varför vi ska ta hand om allt jobb och han sitta ner. Ska inte han också dricka?
Missvisande reklam. Det visar bara att vi får slita hund fortfarande.
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?
Ska inte han oxå dricka? *hahaha* Ska inte han oxå jobba hemma o ta hand om hemmet, antar jag att du menade? :)
Ja o sen den där blutsaften. Smakar skit, går verkligen inte att dricka alls. Den är hemsk! Fick order om att dricka den pga låga järnvärden då jag väntade stora gossen, smakade o skippade det direkt o valde istället järntabletter som man blev kass i magen av, för den där dyngan går itne att dricka!!! :/
Den skiten skulle jag inte ens dricka om så jag finge betalt..hahahaha…
Ja man kan börja undra vad de menar med denna reklam….En kvinna i denna reklam, men varför kan de inte ta en man istället? Ja man jag ifrågasätta hur de har tänkte sig….
Jag har inte druckit blutsaft…Och kommer inte heller testa det. Verkar smaka blahaa…Kanse därför de måste göra reklam för den
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
jag tyder den reklamen som att den visar på att det fortfarande, trots jämnställdhetstider, är mest vi kvinnor som sköter markservisen i hemmet och därför behöver extra vitaminer och näring….
så för mig är det en positiv reklam;) kvinnor=starka, män=slöa….
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
#4 Ha ha ha ja där sa du något….
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
Ingann. Det är ju det som är fel enligt mig. Varför i denna jämnställdhetstid, propagera för att det är kvinnan som efter sitt arbete ska dricka något för att kunna , tvätta, laga mat, diska, natta barn, städa och så vidare. Men vi är ju starka.
Väl mött, Tatsja

Varför göra allt själv då? Om man inte delar upp sysslorna från början utan skämmer bort partnen så får man stå sitt kast. Klar rak kommunikation är kvinnor dåliga på, det skulle säkert underlätta mycket.
Nu har jag inte sett reklamen men om han sitter och läser för barnet är det ju en god sak, bättre än att sitta framför datorn….
Medarbetare på Feng Shui och Indien
# 7 Tror inte att det är så lätt att man kan dela upp sysslorna från början. Många män ser inte vad som behöver göras och när det är dags att ta tag i saker. De kan i regel acceptera en "grisigare nivå", tror jag. Titta bara hur det exempelvis ser ut i fikarummet på en mansdominerad arbetsplats. Och fråga exempelvis männen i närområdet, vilken färg det är på gardinerna i vardagsrummet, och de svarar förmodligen att de inte har en aaaning.
Det är så himla skönt att slippa dela hushåll med en man för närvarande, tycker jag. Visst, jag får göra allt själv, men å andra sidan skitar jag, sonen och djuren inte ner lika mycket. En annan sak jag reagerade på direkt då jag hade separerat var hur lite toapapper det går åt numera.
Är det ingen annan som har reagerat på att de gör reklam för hemska mord/deckare-serier precis på bästa barntid, mitt emellan barnfilmerna (exempelvis i 16-18.00-tiden) på vissa kanaler? Jag blir vansinnig över sånt!
De flesta reklam som har en man i huvudroll, gör honom lite dumsnäll. Se bara på Teliareklamen. Kvinnan klok, mannen dum.
Väl mött, Tatsja
Teliareklamen? Monika ser inte jag som klok;p Dessutom har hon bara en biroll där hon kommit in nu i slutet och dejtar honom.. Hon kommer troligen snart försvinna igen och han blir ensam med barnen igen…
/Ingalill
Men han är ju lite knäpp och även dotterns kille. Klyftig är sonen. Har de efterapat Svensson, Svensson kanske
Väl mött, Tatsja
Typ;) Men pappan ser lika mesig ut i verkligheten (han ägde söndagstidningen i Enköping förut)*s* Även killen som inte har nån musik i sin nya lägenhet (gammal teliareklam) har de lyckats fånga jättebra *s* (känner hans pappa, mamma och äldre halvsyskon)
Villan de spelar in reklamen i tillhör min lillasysters kompis:) och de första reklamfilmerna de gjorde spelades in i min kusins pappas hus.. där såg man foton på min kusin i filmerna 
/Ingalill