Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikett15-ot-off-topic
Läst 2375 ggr
Mirjami-78
0

Ot Mitt sovrum....

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte visa lite bilder från mitt sovrum…Vad jag har fixat under kvällen/nattenGlad

Här kommer först en bild på fönstret och gardinerna som jag fixade idag….

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Mirjami-78
0

Här är sängen som jag köpte i somrasGlad

Mirjami-78
0

Detta fixade jag i ordning ikväll…Det är lite rosenblad, med andra blommor samt andra olika saker som är torkade och luktar vanilj……Glad

phernilla
0

Pia:
Det är verkligen superfint!
Jag vill oxå ha en sån säng!

Mirjami-78
0

Phernilla: Ja första gången jag såg den sängen sa jag den ska jag ha…..Den är fin…och så blev det ju med….Glad

Mirjami-78
0

Måste bara fråga….Kan det här vara fuktskada? Väggen är mjuk under målafärgen…..Lite underligt tycker jag, då målafärgen har losnat från väggen liksom….

Clary
0

#5 Ser ut som om det kan vara fuktskada ja, så ta kontakt med din hyresvärd, antar att du hyr din bostad, så att det inte blir mögelskador också för det är inte bra att leva med och svårt att bli av med. Snyggt sovrum Flört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

Mirjami-78
0

#6  Tack

Dem här skadorna har funnits här under mina 8 år som jag har bott här. Grannen här snett under har nämligen fukskador i sin lägenhet, så därför jag mistänker att det kan vara samma med min lägenhet. Även tapeten som är på väg att losna på ett ställe….Käns samma sak där som med måla färgen.

Clary
0

Då tycker jag du anmäler det direkt på måndag. Vem vet vad som döljer sig under färg och tapeter Obestämd

Medarbetare på Feng Shui och Indien

Mirjami-78
0

#8 Ja tanken har slagit mig med…..Rynkar på näsan

phernilla
0

Det där är en fuktskada. Det är mögel! Sådär såg vår sovrumsvägg ut i lägenheten vi bodde i innan i Bohus. Det var bostadsrätt, men ändå så var det föreningen som stod för saneringen o det gick undan. Ellioth var ju konstant sjuk i den där lägenheten! :/ Till sist så började jag säga att: "Jag undrar om det inte är nåt sjukt i den här lägenheten?". Sen såg vi det där, anmälde, o det sanerades direkt.

Då vi sålde lägenheten så upptäckte vi att det var samma sak i vardagsrummet, på väggen. Under fönstret där med. Det sanerades efter att vi flyttat o sålt lägenheten. :)

Så det där måste du anmäla omgående för er egen hälsas skull!

Det där kan mycket väl vara ett steg i ledet varför Ibbe blir sjuk så lätt o ofta! Han sover ju därinne med dig alltid, mer eller mindre. Så som Ellioth gjorde med oss i det där sovrummet med mögel…

Direkt då vi flyttade så slutade han bli sjuk, direkt! Knappt vart sjuk en enda gång sen dess. Så det berodde helt klart på möglet o fukten i lägenheten. :/ *surt*

Mirjami-78
0

Ja jag ska ta tag i detta på måndag morgon. Nu hade jag och min ex det stora sovrummet som Ibbe och Anton har just nu så Ibbe sov inne hos oss i de rummet då inte detta fanns i men…lekte i de andra rummet dagligen. Men nu sover han inne hos mig i detta rum.

Mirjami-78
0

Här är Ibbes säng……Glad

ingann
0

Fuktskador är inte bra:( vet hyresbolaget om att grannen snett under har fukt? det kan mycket väl vara därifrån din skada kommer eftersom fukten kryper i väggarna…  låter som hela erat hus behöver gås igenom Obestämd

Mysigt du får det i ditt rum;)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Mirjami-78
0

#13 Tack!!

Ja hyresvärden vet om och har inte gjort speciellt mycket åt det hela. Hos dem läcker den in vatten. Sonen som har de rummet är tydligen mer eller mindre förkyld hela tiden…..Så här har det varit i några år hos dem nu. Vi hade tidigare vattenläcka neråt från mitt badrum. Då blev det stambyte m.m och ett helt nytt badrum.

Grannen har haft läcka i sin hall med. Det har droppat ner vatten från grannen ovanför.

ingann
0

De är skyldiga att renovera enligt lag… Annars kan ni dra in hälso och miljöskyddet som kan klassa lägenheten som hälsofarlig…

/Ingalill

Mirjami-78
0

Ja, jag sa till grannen att begär få hyresrabat eftersom ett rum kan ni ju inte använda. Denna granne jobbat tom. innom bolaget här som hon hyr ut av. Jag fattar ju ine vad de håller på med. ska ringa bovärden på måndag och be dem komma och kika här hemma hos mig.

[mia-38]
0

Vad gör man när det är ett stort hål i taket?
Det var en läcka där för lääänge sen…men sedan har de inte lagt igen hålet.
Det var en snubbe här för två veckor sedan och slet bort två bräder. Sen skulle han komma efter två dagar och sätta upp ett helt nytt tak.
Men ingen kom och hålet är nu större än innan.

ingann
0

ring hyresvärden Mia:)  Räknar de hyran på samma sätt, 1 vecka räknas som 1 dag då bor du väldigt billigt… nästan 8 månader för en normal månadshyra ju *s*

/Ingalill

Mirjami-78
0

Oj Mia ja det där låter värre än detta som jag har. Hyresrabat borde du ju kunna få.

[mia-38]
0

Ja det ser inget kul ut måste jag säga. Och hyresvärden har jag inte hört ett käft från sen dess.
Kan man få hyresrabatt för detta????

Ska kolla upp det..heheheheh

Mirjami-78
0

Ja Mia kolla upp det där.

Jag skulle ringa bovärden idag…Ja och så har jag inte numret i min mobil. Ja vad trött jag blev på mig självRynkar på näsan…..Som vanligt tänkte jag.