Kontaktannons
Har du någon gång svarat på en kontaktannons eller själv haft ute en??
Nu tänker jag inte på internet utan på text TV:n, eller tidningen eller liknande…
Hur mycket ska man avslöja ut av sig själv i en kontaktannons?
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
jag har aldrig annonserat eller svarat på nån annons men däremot kan de vara ganska roliga att läsa… vissa har ju helt sjuka krav på den de söker 
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Jag satte ut en annons före jag träffade min ex. Ja fick kontakt med en go kille från Dalarna. Han var här i Gbg med med sina barn och vi hade väldigt roligt tillsammans. Var han är nu vet jag inte tyvär
….då jag inte ens har kvar hans telefonnummer.
Man märkte väldigt snabt vilka som var något att satsa på. Fick ett svar från en man som var gammal nog att vara min pappa…..och han var väldigt intreserad ut av att träffas, men det var inte jag.
Jag annonserade en gång i Land, tänkte att det vore bra att få tag på en trevlig bonde. Jag fick 78 svar och det var det ena tokigare alternativet än det andra. Guuud vad jag tjöt av skratt när jag läste breven!
Sedan försökte jag söka vänner genom en kontaktförmedling på internet när jag blev singel. På 10 minuter som annonsen låg ute, hade jag fått 157 svar, varav en del var ganska snuskiga kan jag säga. Vet inte vad jag skrev som gjorde att snuskgubbarna kom fram, jag hade försökt att vara så seriös som möjligt. Så nej tack, tror inte att den marknaden är något för mig. Jovars, jag fick i alla fall en manlig brevvän som jag håller kontakten med. Vi bor inte så långt ifrån varandra men vi har olika mål i livet, jag vill ju endast finna vänner medan han var ute efter ett kärleksförhållande, så nu har han träffat en tjej som han sällskapar med och det verkar gå bra. Men vi fortsätter ändå att hålla kontakten med varandra.
Många lär ju träffas via internet idag, men jag tror att det är bättre att träffa någon antingen genom vänner - eller genom att man odlar sina hobbies och den vägen träffar någon.
Ja man kan få väldigt många förslag när man sätter ut en anons så. Jag skrev i min kontaktanons då att endast seriösa svar. Ska se kankse ska jag sätta ut en ny…Är ju singel.