Bonde söker fru m.m
Vad tycker ni om dessa pogram som går i teeven som Bonde söker fru samt en ensam mamma söker?
Är det något som ni skulle vilja vara med i och varför i såfall?
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
ensam mamma söker kollar jag på:) skulle aldrig ställa upp själv och låta mina barn exponeras dock…
lite kul är att Helena som är med nu har jag sett lite då och då;) Hon bor i Karlskoga som är "stan" för oss här i samhället… när de visade reklamen för årets säsong tyckte jag hon såg bekant ut och det var ju inte så konstigt ju…
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Ja jag har sett reklamen på dessa pogram men inget som jag har följt. Har läst om dem med lite i olika tidningar, men tror inte att jag själv skulle klara av att medverka i sådant pogram.

Tanken är mig helt främmande. Skulle se mig själv som en patetisk mediahora eller ngn som utsätter mina barn för ngt de inte kunnat välja själv (vilket i mina ögon är psykisk misshandel)…
Skulle aldrig falla mig in att följa sk***n.

Jag ville ju verkligen vara med i Ensam mamma söker
Varför? För att jag hade velat ha den upplevelsen av allt skoj dem gör och för att förhoppningsvis hitta den stora kärleken!
Så klart frågade jag barnen vad de tyckte och dem tyckte det var helt okay. Vi har ju sett programmen tillsammans innan så dem tyckte också att det såh roligt ut…
Barnens pappa hade dock varit tvungen att skriva på för att jag skulle kunna ha medverkat. Nu blev jag ju tyvärr inte en av de utvalda men jag var i alla fall en av dem som intervjuades och är jag singel nästa gång så kommer jag att söka igen… 
Ja det hade varit roligt att se dig i teeven Tuvala.
Synd att du inte kom med.
Absolut vidriga program!
Och som de tjejerna beter sig! Om det hade varit ensamma pappor som uttalade sig på det sättet om tjejer som de här mammorna uttalar sig om killar så hade det blivit ramaskri utan like. Så ofattbart smaklöst att det borde förbjudas.
Stackars deras barn och övriga familjemedlemmar!
Det är våra fel och brister som bevisar att vi är mänskliga 🌺
Ja alla upplever vi dessa pogram på olika sätt
…..Många som följer dem och en del som är helt ointreserade.

Jag har ofrivilligt varit med på tv en gång och sen dess så tror jag inte på det jag ser. Det klipps ihop för att passa det programmet handlar om så man får nog ta det med en nypa salt och se det som en kul grej 
Ja jag tror det med Tuvala…Mycket klips nog bort.
Önskar att de kunde klippt bort när hon klämde rumpor, för att inte tala om när hon sade "han ska ha en fläskfile mellan benen"
Att bara skylla på redigeringen håller faktiskt inte. Hela upplägget är förkastligt och skickar helt fel signaler till våra ungdomar som ska ut och skapa sig vuxna relationer.
Osmakligt!
#10 Ja jag kan förstå att vissa saker gillar man inte som de visar utan vill helst att de skulle ha klipt bort. Nu har jag inte följt detta så jag vet inte alls vad som har hänt i pogrammet.
Har inte sett programmet, skulle aldrig falla mig in, däremot har jag drabbats av reklamen. Det räckte mer än väl.
Oj…jag visste inte att detta har varit på reklam. Trodde du hade tittat på pogrammet. Jag tittar så sällan på teeven så jag missar tydligen det mesta nuförtiden.
"Han ska ha en fläskfilé mellan benen" var när de gjorde reklam för att programmet skulle börja och killar fick börja skriva in.. Den tjejen som sa det kom inte med i programmet… Inte samma tjej som klämde på rumpor öht…
Om man inte klarar av sånt får man låta bli att titta och byta kanal.. Inte så speciellt svårt…
/Ingalill
# 14 Även om den kommentaren var i reklamen för att programmet skulle börja så visar den väldigt tydligt var nivån för programidén ligger.
Jag har förbjudit mina tonåringar att se programmet.
Föreställ dig att det är din tonårsdotter som blir greppad i baken på det viset av en kille och fundera över om du fortfarande skulle tycka att det var ett okej program.
Jag håller med Pysslan, det är osmakligt!
# 14 Det förändrar inte min åsikt öht
# 15 Du har alldeles rätt. Hade det varit karlar som betedde sig på det viset så skulle programmet anmälas flera gånger i veckan
#15 du har uppenbarligen inte sett något avsnitt… programmet handlar om vanliga människor som dejtar… det enda jag tycker är fel är att barnen blir exponeade…
Hur många program visar inte bilder på bröst osv? då pratar jag om nakna bröst, inzoomade bröst, i program där både män och kvinnor är nakna så visar de kvinnorna i helbild medan männen visas bakifrån eller från midjan… Det verkar ingen klaga på men att en tjej nyper en kille i baken, med jeans på, det är visst väldigt farligt….. i övrigt tittade hon på deras bakar när de plockade golfbollar samtidigt som lika mycket bild var på henne medan hon pratade med den golfansvarige mannen… Och dessutom handlar det om vuxna människor, inte tonåringar så ditt sista stycke är helt irrelevant…
#16 Karlar gör betydligt värre saker på tv utan att det anmäls och nyper en karl en påklädd tjej i baken så är det inte ens nån som reagerar…
Allmänt: Tycker det känns som att många tycker att just svenska realityprogram är så jättehemska… Är folk verkligen så blåögda/naiva att de tror att svenskar har högre moral/är så mycket bättre än andra?
/Ingalill
# 17 Jag ogillar din ton!
Uppenbarligen är man inte välkommen här om man inte tycker som du!?
Alla har vi olika åsikter om saker och ting.
Vart har ingann haft en otrevlig ton #18?
Hon skriver det hon tycker om programmet.
Vi måste respektera att vi alla har olika åsikter här inne.
Alla är lika välkomna oavsett detta. 
#18 var har jag skrivit att du måste tycka som jag??? har man inte sett programmet så tycker jag jag inte man kan/ska racka ner på det… det finns betydligt värre program än detta..
/Ingalill
Ja då skulle ni sett Jerry Springer igår…
Jösses. Snacka om nedvärderande mot bägge könen. Där har ni ett program som är helt sanslöst.
Mia: vilken kanal går det på? har inte sett honom på åratal!
/Ingalill
ingann. På kanal 400.
förstod att det var nån kanal jag inte hade;p o nu har jag dessutom bara 2an, 3an, 5an, 6an o 4+ på Kims gamla halvtrasiga burk:(
/Ingalill
Då blir det svårt ingann. Här har vi så mycket kanaler att jag får problem ibland..hahahah..
jag var ganska nöjd innan "min" tv blev vattnad… då hade jag iaf 26 kanaler;)
/Ingalill
Ja just det ja..du gav din vatten. Inte blev han större heller väl? hahahah..
Vi har ca 100 kanaler. Värdelöst för man kan ju inte glo på mer än en..haha
haha inte jag… Kim! kanske var det han trodde.. att den skulle växa till 42 tum *s* han ska inte få gå i närheten av en tv till med något vätskeliknande;p
/Ingalill
Kollade nyss på "Svenska Hollywoodfruar"… Vilka bimbos
Allra helst Anna Anka! Okej att hon syns i rampljuset pga sin man, men måste man få såna divalater för det??? Sparkar hemhjälperna för att de missat damma en ram? Dessutom påstå att hon var duktigast på att städa själv för hon var pedant… Varför städade hon inte själv då? Tidsbrist kunde det ju inte bero på eftersom hon hade tid att syna varje liten pinal i detalj för att se om tjänstefolket fuskat..
Undrar om hon höll sin budbil (när hon var en fattig budbilsförare i skåne) lika pedantisk innan hon flyttade till USA och träffade Paul Anka?
/Ingalill
Inte Kalle Anka då? asg..hahahahahah
Tittar väldigt lite på TV nu för tiden men Anna Anka har man ju inte kunnat undvika även om man försökt. Vilket helt otroligt stolpskott den människan verkar vara. 
De andra var inte heller nåt vidare men iaf vettigare än Anna Anka.. En hade träffat sin man när hon jobbade som servitris o han kypare och varit med under hela hans framgång o den 3je var singel och försörjde sig själv på sin karriär som producent/skådis… Men Ankan har bara sin man att tacka för att hon syns…
Då var det mer intressant att se Superstars:)
/Ingalill
Vad är detta för pogram??…..Tur att jag inte har tittat på det…
Pia: det gick nån dag i veckan men idag råkade den kanalen stå på o det kom i repris *s* definitivt inget jag kommer titta vidare på…
men det finns säkert de som gillar det programmet också:)
/Ingalill