Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikett: 15-ot-off-topic
Läst 493 ggr
Tatsja
0

OT// Vilken dag det blev.

Vilken dag. Suck. Alla makter var emot mig igår. Först var jag uppe på vårdcentralen klockan 8 och ser hur läkaren kommer efter mig. Då tuppar en dam framför mig bara av. Så¨min läkare tog hand om henne, sen kom han ut och sa att jag får vänta, hon hade fått en hjärtattack.

Sen skulle jag till labb. Där satt flera och väntade. Då ska de ha fikarast.

Ett besök som från hem och tillbaka inte skulle ta mer än en timme, blev två och en halv. Snacka om irriterad jag var sen.

Ut med tatsja, sen åkte Andreas och jag till lantmännen för hundmat, På väg till ÖB så betedde sig bilen konstigt. Vi kom till ÖB, sen var den död.

Andreas tog mitt visakort och gick för att försöka ringa. Sen kom han in och sa att han var ute och väntade samtal. När jag senare kommer till kassan. Inget kort. Panik. Ut till Andreas. Men jag la den på rollatorn. Ännu mer panik.

Tror vi letade igenom hela affären, inget kort. Då kommer sonen på att han lagt den i bakfickan. Jag är inte van vid bakfickor så jag tänkte aldrig på det. Men in och betala och sen försöka låna telefon där.

Nu ringde jag Sussi och bad henne gå till vilken granne som helst som i alla fall kunde komma och hämta oss. Bilen fick stå kvar så länge. Vi hade sagt till personalen på ÖB att den hämtas senare på kvällen.

Hemma igen, sur som en ättika. En grannfru frågade vad som hänt och jag berättade. Men jag kan skjutsa dig till affären. Hon vill ha en bok men har inga pengar just nu. Kan ju "arbeta" av sig, som hon sa.

Ner till Wallins och köpte tobak, vidare till hemköp för att handla vissa saker där. Sen ICA, storhandliing och Willys.

Hennes Lilla, lilla Kia, var fullastad. Var inte hemma igen förrän lite efter 18. Då har jag varit igång sedan 5 på morgonen. Sen säger denna granne åt Andreas att hon har en Opel, som han kan få för grann-, kompis-, vänskapsspris. 5009 kronor. Den ska besiktas nu i september.

Gissa ungen blev glad. Självklart köper han den. Han var över och såg på den senare.

Sen kom inte Jonne,. vår kompis, förrän vid 21, Då drog de över till ÖB för att hämta bilen. När de närmar sig, så kommer även ett gäng ungdomar. Troligen för att slakta den. Lovar de blev snopna.

Nu står volvon hemma i alla fall. Jonne köper den av Andreas för 3000. Han vet ju vad det är för fel på den. Massa fel. Det är Jonne som brukar hjälpa oss med bilar. Han kommer hit idag på fika med familjen. Ska då passa på att gratta hans tjej som också fyller den 20:e.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

[mia-38]
0

Vilken dag tatsja.
Sånna dagar vill man bara dra täcket över huvudet och försvinna.

Men hoppas på att denna dagen blir bättre.

Kram

Mirjami-78
0

Ja jag säga ochså vilken dag….Ja man ösnkar att man slipper sådana dagar….

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

ingann
0

vissa dagar är bedrövliga! Tur att de inte kommer varje dag:)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

sponny
0

Såna dagar kan man bara hoppas att nästa blir bättre.

Tatsja
0

Jonne kom på lördagen. Då hade han MIN bil med sig. Nu ska den vara klar för besiktning. Så nu har jag ställt på den. Bara hoppas den går igenom. Har saknat den.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?