Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikett15-ot-off-topic
Läst 826 ggr
Mirjami-78
0

Ot Baka

Gillar du baka? Gör du det ofta och vad bakar du för det mesta?

Här blir det oftast bullar eller bröd då jag bakar.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

sponny
0

Jag gillar verkligen att baka och gör det lika gärna med Mathilda som själv. Bakade väldigt mycket bröd tidigare men jag har slöat till en aning. Annars blir det bröd och bullar, men även tosca och sockerkaka.

Mirjami-78
0

Ja jag gillar ett baka med. Nu är det så ofta att tiden inte räcker till. Min mamma bakade jämt. Inget köptes från affären men kan bara säga att gott var det.Glad Min pappa skulle alltid ha mammas bakade bröd med sig till jobbet som lunch då han hade smörgåsar med sig. Bröder från affären tackade han nej till. Nu har jag fått mammas gamla hushålsasistent ja en sådan som det är bara hälla allt i och så fixar den degen. Jätte bra då man ska baka bullar eller bröd. Har en likadan på jobbet. Slipper värkande axlar m.m Tog många år innan min mamma skaffade den så ibland undrade jag hur hon orkade med att baka jämt. Knåda degen för hand samt jobba som lokalvårdare.

ingann
0

Jag älskar att baka men tyvärr sätter min arm stopp för det:( Ibland bakar jag dock pain rich eller kanelbullar när armen tillåter… Jag vill helst knåda degen själv så jag känner konsistensen.. Recept använder jag aldrig utan höftar ner ingredienserna och då är det en fördel att knåda så den blir bra:)

Men jag funderar faktiskt på att skaffa en bakmaskin eftersom barnen äter ganska mycket bröd… Inköpskostnaden tjänar man snart in om man bakar allt matbröd själv…

Grabbarna är hejare på att göra sockerkaka så det brukar en kompis beställa av dem ibland, så då får de lite extrapengar:)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[mia-38]
0

Jag gillar att baka men tiden räckte inte till när jag jobbade.
När jag nu blev arbetslös så har jag börjat baka mer.
Bullar och sockerkaka blir det.

Gullan402
0

Är periodare med det som allting annat. Tyvärr har inte tiden räckt till för bakning men nu när jag har tiden ska jag skärpa mig.
Köpte en bakmaskin i somras så bröd har vi bakat regelbundet. Och vad priset beträffade har vi nog redan tjänat in den.
Men jag vill nog helst baka på riktigt. Jag har ärvt farmors gamla hushållsassistent från 50-talet. Inte så lysande men den knådar riktigt i alla fall, mina axlar och handleder har inte kraft att knåda en deg på 1L. Lördag har jag lovat barnen att baka kanelbullar, det är kanelbullensdag på söndag.
Smulpaj har vi ätit ganska ofta i höst eftersom trädgården svämmar över av äpplen.

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

Mirjami-78
0

Jag bakade bullar här igår. Fick bara en ide att göra det och sedan så följde jag den. Ja goa blev de med. Känns så skönt när man göra sådantGlad

[mia-38]
0

Bakade kärleksmums idag och tog med till B. Det var mycket uppskattat. hehehehTungan ute

Mirjami-78
0

Ja det kan jag tänka mig Mia "Kärleksmums"Skrattande