Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikettdagens
Läst 1058 ggr
Mirjami-78
0

Torsdag 1/10

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja då var det en ny dag och även en ny månad. Hösten är här!

Här i Gbg börjar även kvällarna/nätterna och morgonen blir kalla så det gäller att dra på sig lite varma kläder.

Idag är det då första Oktober.

Önskar er alla en underbar dag var ni än befinner erGlad

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

ingann
0

Nu är jag tillbaka och har flyttat ut Kims dator till mig:) Vilken skillnad på dator! Nu går det supersnabbt *s*

Snart dags för sängen så man orkar upp.. Idag är jag faktiskt lite sömnig:)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[mia-38]
0

Vad bra ingann att du har hans data nu så vi får ha dej kvar här inne…Flört

Idag ska jag till AF och påanmäla mej första arbetslösa dagen. Huaa!! Gillar det INTE!! Och dessutom måste jag dra in socialen i det hela med då jag inte haft råd att betala fackavgiften.
*suck*

Sen måste jag till MVC för att få ett nytt recept på mina p-piller. Jag hittar inte receptet jag fick innan. Skrikandes Och det MÅSTE jag ju ha nu…heheheh..

Vädret är regnigt. Men mysigt.

Ha en fin dag alla. Kramar!!

Mirjami-78
0

Här har det regnat med. Ibbe är sjukRynkar på näsan Anton med fast han fick gå till skolan. Ibbe klagade på magen igår och var varm igår kväll. Temp nästan 38 och sedan var han super trött. I morse pekade han på halsen och sa ont när jag frågade hur han mådde. Snuvig är han med och lite hosta har han haft. Ja så ringde jobbet och sa att jag vabbar både idag och imorgon. Känns inte alls bra men detta är tydligen något som går nu.

Idag på eftermiddan ska jag på utveckligssamtal på Antons skola.

[mia-38]
0

Är barnen sjuka så är de Pia. De går först..sen får din arbetsgivare säga vad hon vill.

Kram

Mirjami-78
0

Mia: Ja det är ju så. Var hemma med Ibbe i måndas men nu märkte jag att han inte var bra. Det är något konstigt som går för det bryter liksom inte ut ordentligt. Ja hoppas det vänder till på måndag. Min egen hals värker med så snart ligger vi här alla.

[mia-38]
0

Det är ju dessa tider nu då förkylningar och influenser kommer.
Och det sprida ju som en löpeld.

Hoppas inte att du blir sjuk med.

Mirjami-78
0

Ja jag hoppas jag slipper. Får passa på att vila nu medans sonen är sjuk.

Mammzing
0

Det är alldeles vitt på marken!
Rejäl frost!
Det här tycker jag inte alls om, vemodet lägger sej.
Idag då:
Klippa håret
Söka jobb
Hinna röja ute
Baka nåt till kvällen
Jobba ett pass

Sen är nog den här dan över…

Ha det bra alla

Gullan402
0

Andra blir deppiga på hösten, själv mår jag mycket bättre. Älskar hösten (dock inte regnet och blåsten).
Äntligen kommit igång med mina morgonpromenader igen, det är härligt.
Igår köpte jag ett rejält stadigt köksbord och 4 stolar i furu på en annons så idag ska jag ut med det gamla köksmöblimanget och skura golvet och sen möblera med det nya.
Äntligen har energin börjat återkomma och jag orkar och hinner pyssla i mitt hem. Sommaren med dess stressiga och jobbiga schema tog knäcken på både mig och ungarna. Nu har vi landat och kommit in i den nya (lugnare!) trallen. Em går åt till att jobba, men mitt nya jobb tröttar inte ut mig hälften så mycket som mina tidigare jobb och sen jobbar jag bara halvtid också, det gör en del.
Ha det gott i höstmörkret (nu är det dags för mysiga kvällar med tända ljus igen)

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

[mia-38]
0

Du är som jag Gullan.

Jag blir piggare på höstarna. Får mer gjort.
Och jag älskar levande ljus. Det blir liksom inte samma sak på sommaren.

[mia-38]
0

Nu har jag vart på AF och påanmält mej.
Men hon fattade ingenting i receptionen. Jag hade fortfarande anställning till december. Arbetsgivaren har inte anmält att jag är arbetslös och att de avslutat mitt anställning.
DÅLIGT!!!

ingann
0

Mia: Säj till dem att du vill ha lön fram tills dess de informerar af *s*

/Ingalill

[mia-38]
0

Det är ju f*n inte klokt.
Sen skyller chefen på mej att JAG gör fel…
Jag är så förbannad så ni anar inte!!! Men detta ska min handläggare få reda på. Hon ska få höra hur Anita betett sej. Skrikandes

Tuvalu
0

Mitt möte på AF igår gick bra… Idag ska jag iväg på info ang. en grundkurs i data som börjar på måndag redan…. Får se om jag hoppar på den annars får jag hjälp av en jobbcoach och det kan ju vara intressant… Eller så åker jag och gör ett studiebesök på jobbet där jag var på intervju och hoppar på det…

Har några alternativ som ni ser men tyvärr ingen energi eller motivation… Trött mest hela tiden och längtar verkligen tills jag är den där sprudlande tjejen jag brukar vara…

[mia-38]
0

Du har en del på gång Tuvalu. Hoppas du frå nåt av det.

Jag har nyss satt in en kaka i ugnen. Kärkelsmums…Ska ta med mej det till B ikväll..hehehTungan ute Jag har ju märkt att han gillar det jag bakar och lagar.

Mirjami-78
0

Varit på sonens skola på en utvecklingsamtal. Hon är jätte go hans klassföreståndare. Vill verkligen alla barns bästa. Ser inte broplemen utan barnen och att allt kan man lösa. Helt underbar lärare. Kan bara berömma henne. Sedan träffade jag även den nya skollbuschaffören och pratade med han. Han är en jättego person. Lung och stabil inte alls lik den som vara tidigare. Klassföreståndaren vill ha med mig på läger som de ska ev. åka på så jag får vara "kokerska" därGlad 

Just nu sitter jag är och fryser….Är nog sjuk jag medRynkar på näsan

sponny
0

Skönt att det finns folk på skolan som du har förtroende för och som verkar goa att ha att göra med. Det kan ju inte bli bättre.

Själv har jag inte hittat på så mycket idag. Fortsätter med mitt arbete på skolan. Rummet jag pysslar med är färdiggipsat och väggarna har fått primer påmålad. Och imorgon ska fuktspärren målas på. Så det är fullt upp. Ja, och så tvättade jag när jag kom hem. Den översvämmade tvättkorgen tyckte att jag skulle det. Skrattande

Mirjami-78
0

Översvämmande tvättkorgar, ja det känner jag igenSkäms Även om jag har en tvättmaskin i lägenheten….

Ska köra en maskin nu i kväll. Stora sonen behöver rena kläder tills imorgon.

Vi köpte en sådan där sak idag som är ut av metal i mitten och så går det metal trådar ut i två olika storlekar. Den ska man använda i hårbotten/huvudet. Den ska göra så att man blir avslapnad m.m Fungerar kan jag bara säga. Vet inte nu vad den heter men den var värt den 100 kr den kostadeGlad En sådan har de i sonens klass och läraren går runt med den och ger barnen masage i hårbotten/huvudet. Barnen älskar det om mår kanon när de får det. Ny och mer energi får de och orkar med skoldagen bättreGlad Ja denna lärare vet hur hon ska hanska med barnen.

phernilla
0

Här är det samma sak med det kalla vädret. Brr. Redan i Måndags så fick jag skrapa rutorna på bilen då jag skulle köra lilleman till dagis kl 9. Då var det +2 grader ute… Brr… Man känner även av att det är kallare inomhus redan… Konstigt nog så lever blommorna i trädgården än? ;)

Kram på er…

Mirjami-78
0

Roligt att se dig PhernillaSkrattande 

Har fått Ibbe att somna nu. Anton sover redan tom. i sitt rum i sin sägn. Ibbe har feber och var väldigt lessen förrut. Gav han Ipren så nu hoppas jag att han får sova några timmar innan febern börjar stiga igen. Tur att jag sa idag till jobbet att jag blir hemma imorgon med.

ingann
0

Kul att se dig igen Nilla:)

Nu har jag legat halvdöd på soffan några timmar… Har ont som satan mot lungorna till, andas gör ont, röra sig gör ont, självklart har jag hosta oxå som gör tväront. Har tagit några extra alvedon nu så jag hoppas det ger med sig…

Så nu ska jag lägga mig igen..  Kommer tillbaka i morgon bitti efter jag ringt sjukhemmet:)

Natti allihopa!

/Ingalill

Mirjami-78
0

Oj Ingann, jag hoppas det där inte är något allvarit fast det låter som det. Du får vila dig och hoppas du blir bättre.

Natti natti hoppas du får sova något allafal.