Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikett16-övrigt
Läst 942 ggr
Christina-Lundberg
0

Bananflugor...

Hjälp!

Jag håller på att bli tokig(are), då dessa. Är det någon som har något knep hur man blir av med dessa odjur. Dessa har en otrolig förmåga att bli fler. Ena dagen tar man kål på massor - och tror att det är över… Nästa dag verkar dessa ha återuppstått och blivit ännu fler.

Snälla hjälp mig

Mirjami-78
0

Antar att du har dem i blommorna.

Vatten och grönsåpa har jag hört men vet inte om det fungerar. Har även hört att man har vattnat antingen för lite eller för mycket när dessa kommer. Om det stämmar, vet jag inte heller men kankse värt att testa/tänka på.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

ingann
0

Är de i köksavloppet? Isf kan det hjälpa med att varje morgon koka en kastrull med vatten och tömma i avloppet för att rensa bort allt fett od som sitter i rören… Det funkar här iaf:) Är det alldeles för mycket brukar jag spraya lite radar på kvällen innan jag lägger mig…

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Åsa S
0

Bananflugor/fruktflugor finns ALDRIG bland blommorna. Fruktflugor/bananflugor har gula ben och dras mot lukten av jäsande frukt, det finns gott om dem nu det finns ju mycket övermogen frukt ute och de kan flyga och följer med oss in. De försvinner när vintern kommer + man kan dränka dem ifall man blandar vatten och vinäger i ett glas + tillsätter lite diskmedel. Vinägern luktar som jäsande frukt + diskmedlet bryter ytspänningen så insekten drunknar.

Har man småflugor i krukväxterna är det troligtvis vattenflugor el sorgmyggor (de har svarta ben) bekämpas med hjälp av nematoder.