Måndagen den 5 Oktober
Ja då var måndag igen. Blir hemma idag med Ibbe sedan så får han gå på dagis på tsidag har jag bestämt mig för om han nu mår ok idag.
Önskar er alla en underbar måndag
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
God morgon. Nu har jag ringt jobbet för en stund sedan. Anton ska snart upp och sedan tänkte jag vila mig en stund. Har ont i halsen och hostar jag med nu……
God morgon.
Jag hade gärna legat kvar en stund till i sängen. Typiskt. När man får sova så kan man inte och när man kan sova så får man inte..hahahha..
Hoppas att ni krya på er Pia.
Idag blir en lugn dag annars. Ska se om det finns nåt jobb jag kan söka.
Ska ringa min läkare och sen söka det där jobbet!
Hoppas du får nåt napp mia-38!
Ska ut med en kompis och fika lite senare, vi ska träffa min dotter och barnbarn.
Tror jag ska slå till på nåt riktigt smarrigt.
Firar 2 ÅR som rökfri.
Sen blir det lite pul och röj på eftermiddan!
Ha en bra dag alla!
2 år som rökfri!! Grattis Mammzing!

God morgon landet:)
Här uppe i norr skiner solen, men det blåser så att flaggstänger ligger ner snart:0
Har inte sovit en blund tack vare blåsten… så jag känner mig lite lack. Tur att det finns kaffe.
På schemt i dag står gardinsömnad ;/ jag som hatar att sy panellängder.. kort sagt jag är för petnoga. Visserligen är det bara 4 länger som skall fållas upp och 2 längder skall sys… men är man petnoga så är man;/ Tänk första gången jag köpte paneler - så trodde jag att de skulle vara raka - det var tvär om. Jag fick börja med att sprätta.
Hur gör Ni när Ni syr upp paneler?
Själv ser jag till att upp-sidan är rak (syr om det om den är sne), sedan hänger jag gardinerna upp och ner, och trär in tyngden. Sedan styr jag med ned-sidan (som är runt panelhängaren) så att gardinerna hänger i lod. Jag använder faktiskt ett lod för att kolla det…. sedan är det bara att sätta sig och sy.
Ha en bra dag allihop.

Jag ska snart ta en tur till Kalmar. Ska göra ett studiebesök på en arbetsplats där jag sökt ett jobb, fixa foto så jag kan förnya mitt körkort och sen ska jag bara strosa och kolla på folk 
Hoppas du får jobbet Tuvalu. Får man fråga vad det är för jobb?
Nu har exet åkt hem till sig
Han hamnade ju här först igår då han kom hem från bröllopbet i Tyskland. Han log och sov och sov. Klagade på att han inte hade sovit bra de senaste dygnen.
Ska snart börja med köttbullarna samt skala potatis som vi ska ha till lunch här hemma. Ibbe börjar bli varm igen
Blir nog hemma med han imorgon med så kraslig som han är…..Kommer han inte orka vara på dagis.
Hahahah..har han sovit ut hos dej gumman? Hahahha…sicken en…
Stackars Ibbe. Är han förkyld eller?
Ja Mia….Detta är tydligen det bässta stället att sova ut på…Med två skrikande baran och en skurande ex…Hi hi hi
Ja Ibbe är dunderförkyld. Han har ju haft feber med till och från….
Hahhaah,,men han visste väl att han skulle få lagad mat…fniss..
Hoppas han kryar på sej snart grabben.
Ja Mia….han visste nog det och att han även skulle få mat med sig.
Nu vill jag inte se han på drygt två veckor här…Hi hi hi För räknade ut att maten han fick med sig ska räcka allafal så länge och sedan får han själv pengar…..Så då är det slut på servicen härifrån
Ja jag hoppas med att han blir bra snart…..
Heheheh..en del kan räkna ut det…
Jo men det är ju förkylningstider nu med. Konstigt en annan har klarat sej än..heheh.
Ska ta och förbereda en gryta här sen. Det är såååå gott. 
Ja Mia det är skönt att du inte har åkt på detta, för det är inget roligt….Är lite hes själv
Ja nu slipper jag nog exet ett tag…..Mamma ska e. komma hit till helgen. Ibbe tjatar om henne så….Anton bryr sig inte då han blev sur på henne för hon skällde lite….
Låt henne nu inte styra och ställa som hon brukar göra. Säg ifrån. Men jag vet..det är inte lätt det heller.
I helgen hoppas jag på en dejt..hihihi..
Men vi får se…vi har iallafall kommit överens om att vara KK. Jag tror inte jag fixar ett förhållande då jag har kommit på att jag vill inte ha några krav på mej just nu. Och han säger detsamma. Men vi tycker om varandra iallafall..hehehe
Nej…här blir dt inget styrande från hennes sida. Ska vara lung och fin…
Men väldigt bestämd!! Mitt hem och mina ord som gäller. Både för Anton och för mormor!!
Ja ibland kan det vara så Mia….Man vill inte ha för många krav på sig….men ni kan ju börja som KK och sedan så vet man ju inte med tiden
Själv skulle jag nog vilja ha en man som vet vad han vill. Ingen som velar fram och tillbaka. En dag är man intresant medans andra dagen är man som luft. Ja inte mycket att hänga i julgranen precis. Ja ja träffar nog den rätte med tiden….
Bra Pia. Det är ditt hem och dina barn.
Jag vill ju egentligen oxå ha en som vet vad han vill. Men just nu är jag ganska nöjd med det som är.
Pratar med en annan som vill ha förhållande. Och jag känner att det kryper i kroppen på mej när han försöker att charma mej. Så näää..jag är inte redo än.
Ja…så kan det vara ibland. Man söker och till slut finner man nog.
Jag skulle gärna ha det där mer "vanliga livet" med två vuxna och någon som skulle hålla en i handen i alla lägen. Är lite trött på att behöva ta allt ensam. exet är ju inget att satsa på. Han kommer nog alldrig ha ens ett jobb, för han är helt enkelt för latt för att jobba.
Ja det är ju just det att man är tvungen att klara allt själv. Ibland är det ju ganska så jobbigt.
Då saknar man nån att dela allt med. Och en som kan hjälpa till och bara finnas där.
Ja jag känner så att det skulle vara roligt att ha någon. Bara detta att jag inget körkort har…..Sedan finns det saker som jag skulle behöva en man till att fixa…
Ja vem vet kankse en dag har man hus, volvon, hunden och ungarna
hihihi..Ja man vet ju aldrig Pia. När man minst anar det. 
Jag behöver hjälp med att sätta upp vissa saker här. Är betongväggar så en slagborr behövs nog.
Är inte så haj på det….
Jaa….det där kära betongväggarna känner jag igen. Klarar inte av att göra hål i dem jag heller…..Inte min ex heller, eller nja…tror han är för latt för det helt enkelt…Hi hi hi För bad han göra det med en slagborr men då skyllde han på att grannen väg i väg knackade och sedan var det fel på borren…He he he smart sätt att komma undan.
God middag alla. Bara ett snabbt hejsan, ska slänga i mig lite mat och sedan iväg till ett ställe jag inte varit på sedan lumpen 95. F17 i Kallinge utanför Ronneby. Möte med andra modellbyggar-nördar.
Första gången också så det ska bli hur kul som helst.
Förresten, betongväggar är ett skit att borra i. Borra över huvud taget är jobbigt, jag lyckas alltid få det några millimeter snett.
Dom skulle kolla mina referenser och sen kolla mej hos polisen eller vad det heter…
Hoppas att jag får jobbet!
Får höra mer i veckan…
#24 Håller tummarna för jobbet.
#23 Hoppas du får det bra dit du ska. Här lyckas jag inte ens göra hålet i betong….Har testat…
Får väll testa en annan dag igen för behöver de där hålen.
Mia: Har de hörta av sig ang. taket?? Det är ju tisdag imorgon.
Här har Anton dtaförbud…eller kan säga så här att det kommer bli hårda data regler för han. Städa kan de inte hjälpa till med och inte mycket annat heller så då åker det roliga. Han lekte med en flaska förrut och det var lite dricka kvar i den vilket han spilde ut och fick torka upp det…Annars brukar han strunta i det. Samma gäller nu kläder handukar m.m Det han tar får han ta upp med och inte bara kasta på golvet. Nu får han sova i sin egen säng med…. Min säng är min säng…..
Bra Pia. Kan de inte hjälpa till hemma så ska de inte heller få göra nåt skoj…
Inte hört ett skit från snickaren. Men vi får se om han kommer imorrn. Jag blir förvånad om han gör det..hahaha..
Ska ha syrrans ena hund hemma med några timmar imorrn. Ska bli skoj. Hon är sååå söt.
Mia…jag kommer…om det är den där sötissen, menar hunden nu inte snickaren….
Han var ju helt underbar….En sådan man vill äta upp.
Hhihihi..det är inte den hunden utan en annan. Men minst lika söt.
Snickaren hade du sprungit ifrån…hahahah…han är inget att ha.
Ok..Hi hi hi….Ja så det finns flera sötissar….
(Hundar ej snickare) Hi hi hi
Oj ja…hon har många hundar..säkert en 5 cockrar och minst två bernersennen + en ossie…
Ja om man ändå hade tid för en sådan lite. Antons pappa hade ju med sin hund…en svart labrador tror jag det var när han var här. 51/2 månad gammal….Jag matade han med köttbullar och gav vatten m.m
Tyckte synd om han för han var så lung och fin och super go. Gjorde inget som han inte fick och gjorde han något som han inte fick sa Antons pappa ifrån direkt….Jag som skulle ha låtit han göra ett och annat, för han var ju bara en bebis…
Säger nu god natt….Sängen som ropar…..

Pia: Tänk på när du matar hundar med köttbullar och sånt att de inte får innehålla lök… det är jättemycket saker som är jättegiftiga för hundar. tex lök, vindruvor, russin, xylitol (som finns i tuggummin, vissa godis) Det finns en lång lista på giftinformationscentralen…
Helt rätt att Antons pappa sa ifrån;) Uppfostran påbörjar man redan när de är 8 veckor.. Hundmamman påbörjar det redan när valparna är ca 3 veckor:)
Det man tillåter när de är små och gulliga är mycket svårare att lära dem av med när de är äldre och beteendet inte är gulligt längre;p
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Ok…bra att veta detta med lök m.m Tack!!…..Hade ingen aning om det. Våran hund åt alltid lök i köttbullar m.m utan problem.
Ja jag skulle nog inte bli någon vidare på att uppfostra en hund
Skulle bara nog se den som en gullig varlese soom skulle skämmas bort i alla lägen
Smälter ju som chocklad för sådana djur….
haha vet hur det är:)på tal om choklad… choklad är bland det allra giftigaste av ätbara saker… vit choklad kan de äta men ingen som innehåller kakao, så ju mörkare ju farligare…
Lök tex lagras i hundkroppen, det försvinner alltså inte med avföringen utan kan efter ett tag slå ut lever och njurar på hunden.. Vissa hundar tål det bättre än andra men det vet man ju inte innan de antingen blir sjuka (eller dör) eller klarar sig utan symptom;p
Inte ska man låta dem dricka ur vattenpölar ute heller utifall det läckt glykol från nån bil eller moped… en hund som druckit glykolspetsat vatten ute kan dö inom någon timme i svåra smärtor.
/Ingalill
Det visste jag inte om löken ingann. Men bra att veta nu.
Själv får jag enorma gaser av lök..hahaha..
Men hur är det med hundchockladen?? Den är ju brun så antar att den måste innehålla kakao eller kankse färg i värsta fall…Jag åt det när jag var liten….Lite konstigt smakade det men äta gick det
Ja mycket man lär sig…Våran överlevde löken….Som tur var
haha ja, löken omvandlas ju till gas så det är inte konstigt *s*
/Ingalill
Hi hi hi….Kan nog hända att han hade extra gaser i magen då…
Pia: Hundcholkladen innehåller så extremt lite kakao så att halten teobromin är minimal… Hunden kan bli sjuk även av den om man ger för stora mängder men den är ju avsedd som godis och ges i liten mängd förhoppningsvis.. Det är ämnet teobromin i kakaon som är giftigt, och därför kan hundar äta vit choklad som inte innehåller teobromin:)
Jag åt också hundchoklad när jag var liten haha men den sorten som finns nu smakar värre… eller så är det mina smaklökar som ändrats ;)
/Ingalill
Här går det undan idag. Har skurat toan samt tvättar…Andra maskinen för idag. Kör nu vinterkläderna för man lär ju behöva dem nu. Ibbe fick på sig sin gamla overol samt jacka och byxor, fast jag köpte nya till han. Tänkte att han får ha de gamla på dagis. Overolen när han sover ute i vagnen och det andra när han leker och så sparar jag det nya ett tag.