Onsdag 7/10
Hej på er alla.
Hoppas ni sovit gott inatt.
Här regnar det idag. Vaknade av att regnet slog mot fönstret.
Idag har jag träningsvärk i hela kroppen…fniss.
Dels promenaden igår och sen på kvällen.
Det kostar att ligga på topp. 
Annars händer det inte så mycket idag. Jobbsök och lite plock hemma.
Kram till alla.

Vaknade 6.10 idag då grannens pojk startade sitt oljud till bil. Tyckte det var lite onödigt tidigt att stiga upp så jag somnade OM. Varför klockan inte ringde vid 7.00 vet jag inte. Antagligen hade jag glömt att ställa den på alarm igår kväll.
Vaknade vid 7.55 och fick rusa upp och väcka ungarna. Att få dem att hinna med bussen insåg jag var omöjligt så jag fick köra dem till skolan. Lyckades få i dem frukost och på dem kläder utan några större protester så de hann faktiskt i tid i alla fall.
Nu kommer min kompis snart på lite kaffe. Sen ska jag ta i tu med "livet", dvs lite städning och småplock och tvätt.
Idag har jag inga större planer mer än att bara vara hemma och ha det skönt.
Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!
Inatt har jag faktiskt lyckats sova nästan 4 timmar i sträck så det kanske är på väg att vända nu:) Känner mig nästan utvilad ju…
Idag händer inte så mycket här (ovanligt va?), har haft fikabesök på förmiddagen så jag har fått lite sällskap iaf;)
Gullan: Hur dags börjar skolan hos er? Här börjar de kl 8.00…
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Här är vi sjuka. Jag har sovit och sovit och sovit. Skulle iväg i morse till jobbet så märker jag att Anton inte alls mår bra….Han kunde knapt se med sina ögon. Blev att ringa jobbet. Blir hemma imorgon med. Är hes och har kontigt känsla i lungorna men har ändå inte ont….Fattar inget. Anton har nog likadant och lite feber med…..
På Ibbe sprutar det från näsan….Men han är ändå piggare än jag och Anton.
Idag är min pappas födelsedag. Han skulle ha fylt 62 år om han hade levt. Jag hoppas han har det bra där han är och att han får tårta med jordgubbar på för det gillade han.
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
Pia…Ta det nu lungt allihop.
Tråkigt att ni är sjuka ju.
Du får tänka på din pappa idag.
Ja han sitter nog där någonstans och vinkar….Ska tända ett ljus för han om jag orkar senare.
Ja vi försöker vila här……Så om jag är lite borta så vet ni. Måste åka och handla med pojkarna ikväll med…
Fick inte tag på barnvakt, så de får hänga med om jag orkar nu så långt själv…
Vi förstår om du behöver vila gumman.
Synd att man bor så långt ifrån..annars kunde jag hjälpt dej nu.
Tack Mia!! Ja att veta ändå att det finns de som skulle ha stält upp värmer. Ja du vet ju hur det är/kan vara. Många ut av oss kämpar just med samma saker.
Ibbes pappa skickade otrevliga sms i natt om att han får sitta där på vandrarhemmet i sin stuga medans jag har det väldigt bra. Sedan blev det en fråga om vem jag hade bredvid mig i sängen fast han inte skrev det rakt ut…..Ja om man ändå hade haft någon tänkte jag men tyvär finns inte den tiden då man har sjuka barn m.m
Han var själv iväg en vecka och hade det väldigt bra i Tyskland…Så fattar inte varför han klagar. Jag jobbade och slet under tiden…..
Ta det lugnt och krya på dig, Pia! *kramar om*
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Krya på er Pia. Och strunta i x:et.
Vad skönt att du fått sova i natt ingann, din förkylning håller på att vända.
Skolan börjar 8.30, så vi hann precis.
Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!
Pia. Är exets mat slut kanske? Be han hålla truten.
ingann…skönt att du fått sova lite mer nu. Håll tummarna att det går åt rätt håll.
Alla - Värst vad ni är sjuka allihop? Har ni vägarna förbi så ska jag se vad jag kan göra för att kurera er. Här finns en mjuk soffa att vila i och filtar att vila under. Bjuder på te eller kaffe om så önskas. 
Annars så är den största nyheten att jag fick ett paket idag på posten. Mathilda gillar insekter och jag bygger plastmodeller. Så vad är då naturligare än att jag skaffar tre plastmodeller åt henne som hon kan bygga. En ekoxe, en svartmyra och en nyckelpiga. Misstänker att pappa får hjälpa till att bygga dem nu i helgen men det ska bara bli kul.
sponny: Jag är inte sjuk…bara lite träningsvärk…hahaha
heheheh..då får du bygga..men det kan vara kul ju.
Sponny: Jag tar med mig sönerna och kommer på en gång….Vi är sjuka alla tre mer eller mindre
Ja det där med att bygga…Kan vara roligt ibland.
Jag och min mamma fastnade med sönerna vid ett tillfälle när vi skulle bygga med spagetti och lim….Ha ha ha Anton fick dra oss därifrån för han blev utråkad efter ett tag. Vi hade kunnat sitta där hur länge som helst.
Pia - Inga problem, jag har en rejäl dubbelsäng som ni kan dela på så ligger jag på soffan nere. Slå en signal bara så sätter jag på te-vattnet när ni närmar er. 
Som mer än lovligt historie-intresserad så är modellbygge en underbar hobby. Mycket research innan varje bygge så detaljerna blir korrekta och jag kopplar av från allt annat medan jag håller på att bygga. Kort sagt kul på alla vis.
Sponny: Det där låter som en bra service….

Ja man får nog vara noga när man ska bygga sådant där…..
Pia - Jodå, här på "Casa del Arvidsson" är bara den bästa service god nog. 
En bra blandning av nogranhet, vansinne och tid är nog det bästa skulle jag tro.
#16 Ha ha ha…..Ja inte ofta man skulle kunna få den servicen….
Är ju van att här blir man inte bortskämd….Utan allt får man göra själv.
Ja mycket tålamod med det byggandet krävs nog…Om man inte til slut står och stampar och svär
Jo, jag känner igen det. Samma sak här, vill man ha något gjort får man minsann fixa det själv annars blir det inte gjort. Men det är väl på grund av det som det känns ganska skönt både att bli lite bortskämd och att få skämma bort.
"til slut står och stampar och svär" Det har väl kanske hänt nån gång…kanske…
Det är då man tar en paus för att sedan försöka igen.
#18 Ja kan nog hålla med dig om det där. Att de gångerna man blir bortskämd eller skämmer bort någon känns väldigt skönt
Ha ha ha det där med att stampa och svära….Ja det har hänt här med i vissa fall