Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikett16-övrigt
Läst 972 ggr
Mirjami-78
2009-10-08 03:22
0

Barn och internet

Anton här hemma brukar ofta vara på en sajt som heter Habbob eller något liknande. Vet ni några barn/ungdomssajter som är bra och även de som är mindre bra?

Var brukar era barn vara när de är på internet?

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

ingann
2009-10-08 04:43
0

Kim sitter på Habbo hela tiden *s* Men jag har spärrat hans mobil för betalsamtal så han inte kan köpa svindyra Habbomynt och tömma kontantkortet…

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[mia-38]
2009-10-08 09:28
0

Emil satt på Lunarstorm för länge sen.

Nu är det mer spel som CS, WOW och sånt…sen pratar de i Ventrilo.

Mirjami-78
2009-10-08 10:39
0

Men vad är Habbo för ett ställe igentligen?? Vet att Anton jagar de där mynten med…..

Hjortronsylt
2009-10-08 15:13
0

Habbo är ett ställe för barn mellan 5- ca 11 års-åldern, och lättlurade föräldrar.  Oskyldig Det blir snabbt svindyrt och ha-begäret växer och växer!

Varje möbel, varje tavla, golv och gräsmattor kostar dyra pengar.

Det är alltså inget roligt alls att vara på Habbo om man inte har råd att köpa alla dom där sakerna och inreda rum.

Kan man inte köpa dom där sofforna och rariteterna så blir barnen inte "populära" och får inga "vänner" eftersom alla barnen jämför vem som har mest och bäst. Den som har mest rariteter och dyraste rummen får flest vänner, där samlas alla och "dansar", har "fester" och tävlingar.

Efter många års egen erfarenhet från det där  ****-stället med våra barn, så var det en lycklig dag då dom blev för stora och insåg att det var roligare att köpa snygga kläder för pengarna istället för fullständigt slänga dom i sjön.

ingann
2009-10-08 21:12
0

Pia: Det är ett hotell där de har sina rum och går runt till varandra…  Kim har inga problem med att inte kunna köpa mynten utan han vinner sina genom tävlingar + att han får lite gratis genom att hjälpa admin med skötseln av spelet (de pratar mycket via msn).. Nu är han inte där så mycket längre utan spelar mer cs…

/Ingalill

Mirjami-78
2009-10-09 00:46
0

Ok..Tack för infot ang. sajten. Har varit lite orolig vad det har varit för ställe. Det där med mynten…ja Anton köper via sin mobil (kotankort) och går konstant utan pengar på kortet då….Vilket jag tycker är onödigt. Hemtelefonen får han INTE ringa med dit så är det bara. Sedan har jag förklarat detta hela för mormor så både jag och hon har slutat tanka på hans mobil mer än nödvändigt.

ingann
2009-10-09 01:09
0

Pia: det går att spärra mobilen från betalsamtal.. det gjorde jag med kims…

/Ingalill

Mirjami-78
2009-10-09 01:10
0

Ja kankse borde göra det……Skrattande