Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikett01-föräldraskap
Läst 1472 ggr
Mirjami-78
2009-10-09 01:31
0

Dataförbud

Tänkte införa dataförbud för Anton här imorgon. Mycket som har gör som han inte får då jag inte står brevid och vaktar och struntar i om han hör ordet Nej, du får inte.

När brukar ni ge era barn dataförbud?

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

[mia-38]
2009-10-09 09:43
0

Jag gav Emil dataförbud när han inte skötte sina sysslor hemma.
När han hade gjort nåt annat dumt. Men bara i ca 2 dagar.
Hans pappa gav honom dataförbud tills han skulle bli 18, en gång.Förvånad Men då sa jag ifrån. Och ändå hade Emil inte gjort nåt riktigt så galet.

Mirjami-78
2009-10-09 16:00
0

Jag kan ge dataförbud här i mellan några veckor men då är det att Anton skiter totalt i det jag säger, men inte ens dataförbudet brukar fungera. Det har alldrig fungerad med förbud på han liksom…..Han bryr sig inte utan vet att han får sedan.

ingann
2009-10-09 16:48
0

mina får inte använda datorn om de är hemma från skolan eller om de totalt skiter i vad jag säjer…

är de hemma från skolan för att de är sjuka så är de även för sjuka för att sitta framför en skärm…

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

db-2
2009-10-09 19:04
0

Ett förbud blir x-tra meningslöst om man inte fullföljer det + att det naturligtvis leder till att problemen blr värre/respekten mot föräldern minskar.

Bestämmer man sig för 2v dataförbud så måste man hålla det. Oavsett vad man tvingas göra; ta bort sladden/kodlås datorn, packa ner de och ställ in den i garderoben och ta konsekvensen tillsammans med barnet, gör vad som helst. De svåraste beteenden som finns att släcka är de som inte baseras på logik dvs ibland går det ibland inte. Om man inte orkar att fullfölja långa perioder är korta konsekvenser som fullföljs att föredra.

Mirjami-78
2009-10-09 19:44
0

Jag brukar plocka bort en del som finns till den sladlösa musen. Då går det inte använda den och då kan han inte använda datan.

ingann
2009-10-09 22:02
0

Pia: vänta du tills de lärt sig att man kan använda tangentbordet till samma sak man har musen till och att tar du tangentbordet finns ett sådant inbyggt i datorn som du sköter med musen *s*

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Mirjami-78
2009-10-10 00:51
0

Ja då är det nog lika bra att ta strömkabeln till datan…Tungan ute Då kan han nog inte göra så mycket…..