En jobbig ex
Ibbes pappa är i farten igen. Han hade skickat mig sms igår och blev då sur över att jag inte hade svarat på den. Förklarade för han att jag ofta glömmer bort mobilen när jag är hemma. Hör inte ens alltid då jag har fått sms. Idag var det samma sak. Hörde nu för en stund sedan att det pep till och två sms från han där det andra var väldigt surt.
Svarade på sms-set att jag har inte mått bra under dagen/kvällen…inget svar. Till slut skrev jag var sur då…..Känner som så att jag kan inte alltid vara anträfbar. Han knäller om hur bra jag har det. Vill att jag ska skuldkänsla för att jag har barnen, bostad, arbete osv. Men han har bättre möjligheter att skaffa sig detta om han vill. Jag är ändå rätt så låst, får jämt nästan ta hand om allt ensam, medans han har bara sig själv att tänka på…..
Får bara en känsla att det är den där kontrolmakten som börjar ta över hos han. Snart kommer nog frågorna om vem jag har hos mig på nattetid osv….men då kommer jag säga ifrån!! Han har inte med det att göra…och om det ändå vore så väl att man skulle ha någon…..Ja blir lite arg över detta hela. Känner att jag blir nästan "uppäten" levande….
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
Tycker INTE du ska svara på sms som handlar om dej. Vill han veta om du träffar nån…du är ju inte hans längre. Han har inte ens rätt att fråga tycker jag.
Men handlar sms:en om barnen så kan du ju svara eftersom han är pappa till en utav de eller?
Men dej ska han ge 17 i.
Ja nu blev han sur för han hade skaffat sig en data med pengar som han inte har….Och ville då att jag skulle adda han på msn, men just då låg jag och sov och inte kände för de när jag var dålig….Ja då blev han sur så klart. Men vadå har jag inte rätt att sova och vila mig??….Allt ska ske på en gång….men han själv gör INGET HAN INTE KÄNNER FÖR…och visar det så öppet med. Grrrr

#0 varför bjuder du upp till dans??? Tycker Mias råd är utmärkt, markera och var tydlig.
#3 Jo det är det jag försöker mer eller mindre hela tiden…Markera och vara tydlig att hit men inte längre….Men blir så förbannad i mellan.
svara bara på sms som handlar om Ibbe.. resterande sms ignorerar du:)
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Ja kommer göra det….Är trött på han just nu och lite iriterad….
Bra Pia. Försök att stå emot honom.
Kram till dej
Ja med mig kommer han inte långt med just nu…..Är väldigt trött på han på alla sätt.
Kram….
Sköt om dig, Pia. Skönt att höra att du står på dig.
Tack Sponny…..Ja kommer kämpa med detta att stå på mig. Har hjälpt han så mycket men nu får han inse detta att jag har ett liv som han inte har med att göra.
Det är skönt att höra. Lev ditt eget liv, det är det bästa du kan göra för dig själv och pojkarna. Och skulle du behöva prata så finns det alltid folk här att prata med.
Sponny: Det är ju det som är skönt här att ni alla finns här. Jag uppskattar er och era åsikter mycket samt eran stöd.
Ja försöker verkligen leva för mig och sönerna….Orkar inte vara "mamma" för en vuxen man som inte någonsin kommer ändra sig. Barnen klarar jag att ta hand om själv….och på köpet kommer jag må bra.
Jo, man måste i första hand tänka på sig själv och låta den andra/andre leva sitt liv. Har själv gjort så och märker ju att jag mår så pass mycket bättre än jag gjort tidigare. Och att jag är en bättre pappa än om jag inte gjort det….
Ja tror det med att sätta sig själv först och barnen…då mår man bäst. Har försökt hjäpa min ex för många gånger upp på fötterna men det blir bara fel. Till slut tar han allt bara givet….Ingen tacksamhet i det hela.