Lördagen den 10 Oktober
Ja då var det lördag igen då
Idag ska jag med min mamma och barnen till Universeum. Titta på lite djur och hemska ormar
Anton var rädd att Ibbe skulle ta sönder glaset där så att ormarna kan smita. Fick förklara för han att detta är inte möjligt då detta glaset är nog väldigt säkert och Ibbe inte alls så stark.
Sedan ska vi hem hit och äta lite go mat så klart. Lasange kommer det bli
Önskar er alla nu en härlig lördag och en underbar helg
Hoppas ni kan skämma bort er själva!!
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
Gokväll på er.
Sällan jag är här inne så här dags. Kom nyss hem från B…
Kvällen var mycket mysig som alltid.
Och lika trötta både han och jag.
Imorrn ska jag tvätta och städa lite här hemma.
Och sooooova lite längre.
Gonatt på er.
Roligt att ni hade det bra Mia. Själv ska jag snart krypa under täcket med Ibbe. Mamma har redan somnat….
Ja jag ska med gå och sova nu. Trött som en gnu.
Ja, jag kan förstå det….klockan är ju ändå rätt så mycket nu. Jag ska upp senast vid 9 till morgonen. Ska lägga mig och läsa en bok en stund.
God natt…..
Jösses, är det lördag redan. Har suttit vid MSN större delen av kvällen och talat med trevliga människor olika delar av världen. Då går tiden fort.
Får se om jag och Mathilda kan vara ute lite imorgon eftersom hon är lite förkyld. Men kommer vi ut så ska jag se om jag kan riva ner resterna av en mur här som har rasat. Och sedan ska hon ju bygga färdigt sin nyckelpiga.
Sponny: Hoppas hon kryar på sig. Mycket förkyldningar som går.
Ibbes dagsifröken berättade att hennes barnbarn hade varit jätte förkyld med feber och allt. Misstankaran fans att barnbarnet hade haft Svininfluensan.
Symtomen stämde in på oss med här men vi har inte alls varit sådär super sjuka som tydligen detta barnet hade varit. Feber har vi ju haft och väldigt mycket slem men ändå….Hoppas man bara slipper den där influensan.
Vi var båda riktigt sjuka för några veckor sedan. Mathildas mamma fick till och med hämta henne här tidigare för att jag inte orkade ta hand om henne. Sedan låg jag helt utslagen ett par dagar. Så det är ju inte omöjligt att man redan haft influensan.
Ja jag börjar med misstänka att man kankse har redan åkt på detta men i mildare grad….
Ska krama kudden nu. Ska ta en slurk ut av den där hostmedicinen…och se efter om jag får ont i magen igen. Då vet ja att det är den som gör det…..
God natt på er!!
Och Kramar till er….för ni är så goa!!!
Nu är jag färdig med den här burken (och den andra) för ikväll.. nu ropar sängen på mig… den nästan skriker där inne på rummet "Ingaaaalillllll, kom o sooooooov";)
God natt på er! Höres i möra:)
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Go morron på er alla vänner.
Nu sitter jag här med kaffmuggen i handen och reda för en ny dag.
Jag är så glad. Och känner att alla problem jag har kommer att lösa sej.
Tur man har sånna här dagar med ibland då inget kan tynga ner en…fniss
Ska ta och tvätta lite gardiner idag. Och hänga upp de sen.
Kanske blir besök ikväll. Men inte säkert. 
Kramar!!
God eftermiddag/kväll. Kikar in nu en sväng då jag har tid över, Snart ska lasanget in i ungnen och en skrikande Ibbe har jag just nu. Han vaknade ut av att Anton och mormor skulle ut och han inte fick följa med så….just nu är han så sur och lessen och allt annat på en gång. Försöker med Bolibompa just nu, så det har fått tyst på han en stnund i mellan här.
Ja dagen har varit bra fast vi var mer eller mindre helt slut efter Universumet. En mycket intressant ställa att besöka.
Jag har ju glömt tala om att min gosis fyllde 2 år idag 
Hans dag har firats med extra god mat, lösspring på ängen (inte bra för mig att gå dit men vad gör man inte för sina "bebisar"), tuggben och extra mycket sök efter sitt favvogodis:)
/Ingalill
Gud vad gullitg Ingann…..Du får gratta han från mig ochså
Pia: ja, man kan inte tro att 8-kgsklumpen jag har nu bara vägde 700 gram och fick rum i handflatan när han flyttade hit;)
Nu ligger han och sover så lugnt så det märks att han gjort mer aktiviteter idag än han gjort den sista veckan;)
/Ingalill
Ja det är nog lite skillnad ja…..Tur att han har växt till sig "lite" allafal…
Skönt att han sover gott….
Verkligen! Sista veckan när inte jag kunnat gå ut med honom har han varit så himla rastlös på kvällarna… Inte ens hjärngympa i form av godissök och tricks har funkat ordentligt..
Han är ju van vid att gå ut 5 minuters kissrunda på morgonen, ca 1,5 timmes promenad vid 11, springa lös ca 30 minuter vid 14, ca 30 minuters promenad vid 18 och 5 minuters kissrunda vid 22… + hjärngympa inne…
Nu går Kim 3 rundor på 5 minuter och en runda på 15 minuter per dag bara.. Så det är stor skillnad…
/Ingalill
Ja kan förstå att han har varit glad idag då….Men ibland är det ju sådant man inte kan hjälpa när man blir sjuk.
Och jag saknar promenaderna enormt mycket jag med! Jag hoppas den här skiten går över snart… Det känns hyfsat bra på vänster sida nu men höger är det ingen skillnad på:(
/Ingalill
Hahahahahah..där är bilden med korven igen!! hahhahahah..Den är sååååå bra ingann.
Ge vovve en kram från mej.
Ja han är för go den där hunden helt enkelt….
Hoppas man en dag ska få träffa hen livslevande.
Mia: ja, korven var det fokus på *s* då reagerade han inte på något annat;)
Pia: Det skulle han gilla:) Han älskar att träffa människor!
När jag dricker kaffe ensam så dricker jag snabbkaffe (latte) men om någon ska komma så sätter jag på bryggkaffe.. Så fort jag tar i kaffekannan så blir han alldeles till sig, spanar genom fönstret så han ser parkeringen och håller koll på vad jag gör.. så fort han ser en bil utanför som han känner igen så springer han och sätter sig vid dörren och väntar samtidigt som svansen går i 360 och han piper av glädje 
När min kompis kommer med tvillingarna och sin hund så hälsar han fint på Elsa (hunden) sen leker han med tvillingarna haha
/Ingalill
Ja ha verkar var en goding…Lite avundsjuk här
En annan har ju inte den tiden att man skulle kunna ha en hund.