Måltider
Är måltider något som ni planerar i förväg där hemma?? Vad ni ska äta m.m och när?
Känner ni att ni får äta i fred eller blir det ofta för er att slänga i er maten som hastigaste?
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
vi bestämmer oftast på kvällen innan läggdags vad som ska ätas dagen efter så jag hinner ta upp ur frysen… längre planering har vi inte..
Kvällsmaten äter vi alltid tillsammans vid matsalsbordet vilket jag tycker är lite mysigt med värmeljus tända (jag avskyr glödlampor så såna används bara i nödfall). köket är så litet så köksbordet har jag plockat bort och gjort en extra arbetsbänk efter väggen istället;) lunch är oftast nåt vi plockar åt oss när vi är hungriga…
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Ja här blir det ochså så att jag plöckar fram något på kvällen eller på morgonen. Vi försöker hålla alla måltiderna, frukost, lunch, middag och kvällsmat. Försöker att vi sätter oss i köket men inte alltid det blir så för pojkarna vill gärna sticka in i ett annat rum så jag får jaga dem i mellan. Ibland kan hela gänget hamna inne i vardagsrummet…..vid speciella tillfällen.
Ibland kan jag känna stress vid måltiderna.
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!