Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikett13-mat
Läst 1157 ggr
Mirjami-78
0

Barn med speciallkost

Är det någon ut av era barn som måste pga. allergi ha speciallkost? Hur har ni gjort då? Hur upplever ni det hela?

Har ni någon speciallkost som ni måste följa?? Vad i såfall?

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

ingann
0

Mina barn tål allt men min kompis äldsta flicka som är 10 år är glutenallergisk och laktosintolerant så när hon kommer har jag alltid något gluten/laktosfritt hemma…

Det hade varit mycket lättare om hon varit glutenintolerant istället för allergisk för med allergi kan hon bli sjuk av minsta lilla glutensmula… är man "bara" intolerant kan man tåla lite grann…

man kan alltså inte bre hennes macka med smör där vanliga mackor fått smör ifrån, man kan inte lägga mackan på ett fat där vanliga mackor ligger/legat för då får hon akuta magsmärtor om en smula råkat komma på hennes…

så jag är glad att mina tål allt:)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Mirjami-78
0

Måste vara jobbigt för barnet att inte kunna få äta allt Ingann.

Mina kan äta allt. Ibbe hade för någon vecka sedan reagerad på tomat på dagis. Blivit röd runt munnen och fått blosår. Jag vet ju inget om att han inte skulle tåla tomat om det nu var tomaten har fick utslagen ifrån, men får ha en litet öga på han. Kommer det igen får jag söka för det.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

ingann
0

det är ganska vanligt att små barn reagerar på just tomater och jordgubbar… oftast visar det sig före 1-årsåldern men det händer även senare… det brukar inte vara någon fara utan är oftast tillfälligt… men håll koll iaf:)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner