Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikett: dagens
Läst 1066 ggr
Mirjami-78
0

Måndagen den 12 Oktober

Ja och då var det måndag. Jag kan inte prata idag, för har ingen röst. Ska ringa en himla massa samtal ochså…..Förvånad Vet inte hur det ska gå. Sönerna måste till vårdcetralen. Jag får nog skriva en lapp om inte rösten har kommit tillbaka innan vi ska dit. Tur att man här inte behöver prataGlad

Jag önskar er alla en bra måndag!!

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

[mia-38]
0

God morgon alla.

Pia…..Hoppas det släpper så du kan prata lite senare iallafall. Jag vet hur det är att åka på sånna hemska halsvirus.

Idag ska jag åka till Fönsterfirman och prata för mej…heheheh…
Jag SKAAA ha ett jobb innan månden är slut. Så det så!!

Annars blir det lungt idag.

Krya på dej nu Pia.
Kram

Mirjami-78
0

Jag håller tummarna för dig Mia!! Du är ju inte den som ger sig i första tagen…..Skrattande

Rösten börjar återvända och sönerna fick en tid 10.30 till vårdcentralen idag. Så hopp om livet börjar återvända. Sitter här med en kopp te….och smörgås. Har tagit min medicin….Ska snart vila en stund innan besöket….

[mia-38]
0

Jag ringde ner nu för att kolla så att chefen är inne när jag kommer. De hade ju inget nu så på rak arm sa han.
Men jag ger mej inte.

Rösten brukar repa sej lite när man fått nåt varmt i den.
Men ta det lungt idag iallafall gumman.

Mirjami-78
0

Ja Mia kommer ta det lungt. Blir hemma idag och imorgon med pojkarna.

Mia gå dit och ta ett snack med dem…..När man visar sig så ser de att man är intresserad och då kankse de nappar på det när det finns något.

[mia-38]
0

Ja han sa ju absolut inte nej med en gång..utan drog lite på det. Tyckte jag skulle komma ner och visa mitt CV och sen får vi se, sa han.

Var hemma så länge som det behövs gums. Sånt är inte att leka med.

Mirjami-78
0

Ja ….gå dit. Bara en fördel. Jag håller tummarna!!! Vad lång näsa din gamla chef skulle få om du redan skulle få ett nyt jobb….och sedan skulle AF få reda på hur hon är….

Är mest bekymrad för barnen här…..Jag överlever…Har ju min medicin så jag ska upp på benen….Glad

[mia-38]
0

Nepp. Det blev inget nu. De hade de som de behövde för tillfället. Men till våren kunde han se att det kanske kunde bli nåt.
*suck*

Tuvalu
0

Pia: Hoppas att både du och barnen snabbt kryar på er!

Mia: Jätte bra å lägga ut små krokar här och där ju och att lämna in sitt cv. Du ska se att det löser sig!

Jag hade en skrämmande upplevelse i morse. Sov hos min vän P och när han åkte till jobbet så somna jag om. Jag sov inte riktigt djup och hörde plötsligt hur en hund tassade på parkettgolvet… Men P har ingen hund… Så jag tänkte att jag drömde och skulle dra täcket över mig och vända runt men täcket satt fast! Någon låg på det! Jag blev iskall av skräck och fick en sån rysning i hela kroppen… Blev klarvaken och gick upp, när det blev ljust ute så åkte jag hem till mitt…

Inga planer här idag mer än dem vanliga bestyren man har i ett hem…

Denna kommentar har tagits bort.
sponny
0

Hemma från skolan och har ätit middag och äntligen sett slutet på dokumentärserien The World at War. Jag vågar inte säga hur lång tid det tagit mig att se den sista delen av den, nästan så man skäms. Men närmare två månader är det.

Så nu får jag hitta på något annat att göra. Se på hur min chili växer eller fortsätta läsa teori… puh!

Mirjami-78
0

Tuvala: Jag skulle ha stuckit fort som den. Har upplevt en del sådant med i mina dagar. En jobbig upplevelse var när jag drömde att min kollegas mamma hade cancer innan de visste om att hon hade det. Ja min kollega tittade på mig lite underligt efter detta och sa till mig att jag vet saker i förväg.

Phernilla: Var glad så länge du kan slippa förkyldning…Här hostas det så man har ont.

Mia: Jobb kommer du få. Vänta bara rätt läge kommer!!

Sponny: Ibland kan det ta tid att se på filmFlört

Ja vi lever här. Sönerna fick inget mot förkyldningen utan docktorn trodde det ska ge sig. Han var en helt underbar go manlig läkare. Ingen som jag har träffat tidigare. Han skulle ringa på onsdag och kolla hur vi mår. Ja under dagen har vi vilat…ätit en sen middag och nu tar vi det bara lungt.

sponny
0

Jo, man alldeles för slö ibland. Men jag kan skylla på att denna DVD:n inte var en del av själva dokumentären utan en "the making of" skiva med information om hur arbetet gått till. Nästa projekt blir nog att se om Krigets Vindar, ännu mer att titta på hela tiden. Flört

Skönt att du trivs med läkaren, det är värt hur mycket som helst det.

Mirjami-78
0

Ja nuförtiden har det ju press på sig….så det gäller ju att de sköter sig.Skrattande

sponny
0

Ja, det är lätt att byta doktor nu om det inte skulle passa så de försöker väl att ta så bra hand om "kunderna" som de kan.

Mirjami-78
0

#14 Ja det är ju det att man har rätt att byta vilket jag tycker är bar för man ksa ju en bra vård. Samtidigt kan ju även vård personalen bli stressade pga. detta vilket jag ändå hoppas att det inte blir. Hoppas detta hela ska leda till något positivt innom just vården och behandligar.