Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikettdagens
Läst 557 ggr
Mirjami-78
0

Tisdag 2009-10-13

Ja då var det tisdag då igen. Jag blir hemma med barnen men på onsdag har jag tänkt att vi nog är friska nog för att kunna ge oss iväg mot jobb/dagis/skola.

En tanke som slog mig här nu under kvällen är hur det är möjligt att det finns människor som inte blir nöjda även om de så skulle få månen serverad på en silverfat?

Sedan finns det de som är tacksamma för att de får att äta sig mätta varje dag och vara friska….Antar att vi alla är olika…men en skrämmande tanke det där första som jag skrev.

Ja hur som helst ska inte ligga och fundera på detta under natten utan ska försöka sova en blund.

Nu önskar jag er bra Tisdag….Kudden ropar här högt och tydligt, vill tydligen ha sällskapSkrattande

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

[mia-38]
0

God morgon.

Jadu Pia. En del är aldrig nöjda..ska bara ha mer och mer. Och är aldrig nöjda med det de har.

Jag är så himla glad att vi har tak över huvudet och mat på bordet varje dag. Och att man har hälsan.Glad

Idag ska jag söka ett jobb till…ska bara se till att hitta ett till. Bestämt mej för att söka minst ett om dagen.
AF har inte hört av sej än. Jag har försökt att få tag i min handläggare men utan resultat. Vet därav inte än hur min ekonomi kommer att se ut och när jag får pengar härnäst.Obestämd

Ikväll ska jag till min drömprins. Behöver verkligen han och hans humor nu.Tungan ute (och hans kropp,,,heheheh)

Pia…va hemma så länge som ni behöver. Ingen kommer att tacka er för att ni går iväg för tidigt.

Kramar till alla.

Tuvalu
0

God morgon alla eller god middag får man väl säga nu Skrattande Idag kommer min mamma och hjälper mig att få in mina 260 säckar pellets… Har städat lite här hemma men det finns massor kvar…

Att vara nöjd eller inte har nog mycket med att göra hur man mår och vilka värderingar man har. Inte alla dagar jag är lycklig över allt jag faktiskt har, vissa dagar så är jag riktigt ledsen över det jag faktiskt saknar…

*kram, kram*

Mirjami-78
0

God eftermiddag på…Har nu öppnat datan och sitter här…fick fajtas med Anton en stund för att komma åt den men lyckades till slut.

Snart blir det dags att fixa i ordning lasange igenGlad Tvättmaskinen är i gång och jag dricker te för att pigna till lite….

Mia: Du har ingen prins för mig medFlört

Ja önskar er en bra Tisdag och var rädda om er…kram!!

sponny
0

pia - jag kan också ta en koll i bekantskapskretsen och se om det finns några drömprinsar häromkring. Flört

En riktigt bra dag idag, fick mycket gjort på mitt väggkakel och jag har en idé om vad jag ska göra på den "stora" väggen, jag har en praktikplats på g även om jag inte fått tag på chefen där idag, god mat när jag kom hem (pyttipanna med ägg) och en bra tv-serie på tv:n. Livet leker…

ingann
0

gokväll allihop!

det har varit dåligt med onlinetid för mig igår och idag:(

igår hade jag extremt ont och så bråkade jag med rub, vilket inte gjorde att jag mådde bättre.. han har vägrat gå till skolan 2 dagar nu igen men nu hoppas jag att han inser att jag menar allvar…  vad jag än sa till honom så var jag en idiot.. fick han inte sitta vid datorn var jag en idiot, fick han inte ta cola så var jag en idiot, bad jag honom ta undan sitt glas så var jag en idiot… slog omkull stolar, rev ner allt från bordet i golvet osv…

till slut tog jag telefonen och ringde psykologen och sa att jag inte orkade mer… att fortsatte han så visste jag inte om jag kunde hålla mig från att klappa till honom…

hon pratade lite med honom i telefonen och sen bad han om ursäkt och lovade att gå till skolan resten av veckan (utom i morgon när vi har tid på bup).. han vill inte berätta vad de talade om men sedan dess har han varit lugn och snäll.. hoppas det håller i sig nu…

på torsdag har jag fått tid för att tömma höger lunga också… den har blivit mer fylld medan den vänstra blivit nästan helt återställd… jag som är så spruträdd och ska få en stor nål genom ryggen Gråter

bara det blir bättre så är det nog värt det:)

nu ska jag snart lägga mig o försöka sova lite…

natten på er!

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Mirjami-78
0

Jag somnade som jag skulle och blev väkt ut av Ibbe som var ensvis som bara den att han skulle ha vatten. Hade en nappflaska på mitt nattduksbord färdigt för detta, men det ville han inte ha. Till slut fick jag stika upp och ut i köket. Nu hostar han som bara den. Han fick hostmedicin tidigare ikväll men den verkar inte ha någon som helst effekt. Ska snart krypa under täcket igen.

Ingann: Ja du verkar verkligen ha haft det tufft. Beundrar din starkhet. Att du verkligen visar var skåpet ska stå. Skulle behöva lite ut av det där hit med, men börjar bli tuffare här hemma. Jag hoppas att det ska gå bra med din lunga. Skicka en styrke kram!!