Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikettdagens
Läst 1007 ggr
Mirjami-78
0

Torsdag 2009-10-15

Ja då var det Torsdag redan.Glad Ja och så är vi i mitten av månaden. Ska krama kudden nu strax….och snarka högtSkrattande Det är livet det…..Tungan ute

Önskar er alla en härlig Torsdag!!

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

ingann
0

usch ja.. torsdag *ryser* den här dagen får gärna vara över nu *s*

kommer in i kväll igen..

Ha en bra torsdag allihopa!

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[mia-38]
0

God morgon

Håller tummarna för dej idag ingann!! Du ska se att det går bra. Jag har sett när de gjort sånt. Och det verkar vara otäckare än vad det är. Tur att det finns sånt så att de kan tömma skiten i lungorna.

Idag är det tvättdag.
Och ikväll till min lilla söta vän.Tungan ute Nu har vi träffats tre dagar på raken..hihihi…

Sonen gick till skolan idag glad i hågen. Är skönt att han är på G nu.

Väntar på besked från min handläggare från AF med. Men det lär väl dröja..hahahah..

Kram till alla.

Mirjami-78
0

Ingann…skickar en kram. Det ska nog gå bra!!

Är nu på jobbet. Fick sova inattGlad Bara en gång Ibbe drog i mig och det var då han ville lägga sig brevid mig.

Näst sista dagen för min kollega. På måndag börjar hennes tjänsteledighet. Ja hoppas hon får det bättre…det är nog det allafal jag kan säga.

ingann
0

Jag slapp tömningen idag;) *glad* De ville göra en röntgen först så det inte är något annat än vätska.. Eftersom jag till och från får proppar i fötterna så ville de utesluta att en sån vandrat upp.. Så nu är det bara att vänta tills på måndag när läkaren ska höra av sig om vad det visar.. Jag fick även veta idag att jag inte alls behöver sitta och sova!  Det räcker att ha huvudet högre än normalt så jag kunde stoppa en kudde under madrassen så den ligger på plats sa de…  Jag har alltså missat en massa sömn pga att läkarna på sjukhemmet inte vet något:(

Idag blir det som vanligt inget speciellt gjort. Rub har kräkts inatt så han är hemma idag med och har lovat att diska åt mig, men kastruller får jag diska för dem påstår han att han inte klarar *s*

Jag ska försöka dra ett varv med dammsugaren iaf för nu ligger det hårtussar efter katterna lite överallt:/

/Ingalill

[mia-38]
0

Åh ingann. Men det var väl skönt att su slapp punkteringen idag. Och du kanske slipper den helt, Hoppas på det.
Och gott att du kan ligga ner och sova.
Här har du suttit helt i onödan och försökt att sova…*suck*

Hoppas Rub kryar på sej. Emil mår illa här till och från med. Frågade han om han är gravid..hahahahah

Sitter och väntar tills B hör av sej. Då åker jag till han en sväng ikväll.
Ska bara se Hells Kitchen som jag snöat in på…hehehe.

sponny
0

Satte mig på skolan för att kolla mina mail tidigare idag. Igår skickade jag mail till två företag för att höra mig för om en praktikplats och ett av dem hade svarat att: "Du är så välkommen hos oss på (föratagsnamnet)." Känner mig riktigt nöjd just nu. Ska laga lite mat sedan ska jag skriva två uppgifter till skolan. Slutet närmar sig, bara några veckor kvar nu…

ingann
0

Mia: det var jätteskönt att slippa! jag sov inte mer än ca 30 minuter i natt bara för att jag var nervös… I natt ska jag LÄGGA mig i sängen tidigt och sova sova sova:)

Haha ja, ibland när de påstår att de mår illa ofta så kan man ju börja fundera *s*

/Ingalill

Mirjami-78
0

Ja man kan ju börja undra vad som orsakar dessa illamåendenFlört

Ingana: skönt att du slapp det där med lungan.

Sponny: Vad roligt att du fick tag på en pratikplats!!

Jag har sovoit i soffan. Mår inte alls bra just nu. Frysit och haft mig hela eftermiddan. Blir bara sämre känner jag men det är bara imorgon kvar, sedan får man vila något allafal. Tror jag har feber…Ska nu ta Ibbe och byta på han…Han vägrar ju sitta på pottan eller toan och nu är det storbesök i blöjan. Sanrat tar jag ifrån han blöjorna och så får det "hända" olyckor till han lär sig sitta antingen på pottan eller på toan. Han är rolig ochså med att när han inte vill något så säger han "kan inte".

Fick ju fajtas med han rejält i måndas på Vc när det skulle ta stick i fingret på han. Där var det ochså kan inte…..Tror han i många fall menar vill inte. Blev ju inte bättre då sköterskan mer eller mindre vrålade åt han vad är det du inte kan?? Det här är väll inget att gråta över…..

sponny
0

Pia - personer i vården som inte kan "ta" barn. Vissa människor borde sitta på kontor och inte ha kontakt med kunderna…

Ingann - Hoppas att du får sova riktigt gott inatt då :)

ingann
0

Kikar in en snabbis och säjer god natt till er allihopa.. nu ska jag SOVA liggandes;)

Pia: vissa ska inte jobba med barn… Ändå tillåts dem göra det… Klaga varje gång sånt händer. Det är enda sättet att få dem uppmärksamma på problemet…

sponny: tack:) det hoppas jag med!

Kram till allihop Kyss

/Ingalill

Mirjami-78
0

Ja läkaen var ju kanon på Vc, men sköterskan….Blahaa. Har flera gånger upplevt detta med sköterskor som inte sköter det hela ok, med barnen. Anton blev ju rädd för sputtor när de mer eller mindre tvingade han till blodprov i armväcket. Ja väldigt vanligt detta beteende….varför vet jag inte men för dem är det liksom att det ska göras så är det bara. Det Anton råkade ut för var desutom på en barn och ungdomsmedicin och där borde de ju kunna ta hand om barnen……