Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikett16-övrigt
Läst 689 ggr
Mirjami-78
0

Tror du?

Tror du på Gud eller något annat? Hur stor betydelse har detta i erat hem?

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

ingann
0

Jag tror på att det finns någonting.. något gott och något ont men att kalla det gud och djävulen vet jag inte om jag kan…

däremot tror jag på att anden lever vidare när någon dör… jag är övertygad om att tex min pappa kommer och tittar till oss då och då:)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Mirjami-78
0

Ja det är nog samma här. Tror att det finns något men kan ju inte till 100% vad.

Sedan har jag varit med om att drömma sanndrömmar m.m så för mig är det bara så att är helt säker på att något finns. Har många gånger sedan jag varit liten kunnat i vissa perioder veta saker i förväg som kommer hända m.m

ingann
0

så har en kompis till mig med… fast hon verkar bara se tragedier:( hon såg bla hur hon hittade sin son död i sängen… 3 veckor senare hittade hon honom död i vagnen Gråter i plötslig spädbarnsdöd…

sen har hon sett dödsannons på sin mans mormor 4 veckor innan hon dog, hon såg en gång en tjej ligga på backen vid en blodpöl, 2 veckor senare blev en tjej påkörd av en bil på den vägen… tjejen överlevde men blev illa skadad..

/Ingalill

Mirjami-78
0

Ja du Ingann….det där känner jag igen. Min kolegas mamma fick cancer. Några dagar innan han skulle åka dit kommer dumma jag till jobbet och säger till han har din mamma cancer för det drömde jag inatt? Nej inte vad jag vet sa han. Samma dag han kom hem till sin mamma fick han reda på att hon hade cancer för läkaren ringde om det då han var där. Så ingen ut av dem visste om det.

Sedan var samma sak när pappa var sjuk så drömde jag att han skulle inte överleva. Och rätt hade jagGråter 

En annan kolga fick missfal på jobbet och det visste jag innan samt en annan kolegas marsvin dog…räkte jag tittade på henne så visste jag om det. Så jag har varit med om samma sak som din vän mer ellr mindre och inte är det roligt att veta om just döden eller sjukdommar.

Sedan så förlora Ibbes pappas kusin sina tvillingar nyligen och jag visste om de med innnan samt en annan kusin förlorade sin son i plötsligtspädbarnsdöd ja det viste jag med om innanGråter Många tårar som har runnit ner för mina kinder här……

ingann
0

usch… det är en förmåga som jag INTE vill ha… jag skulle må alltför dåligt av att se sånt Obestämd

/Ingalill

Mirjami-78
0

Ja man väljer ju inte det kommer bara…..Skulle gärna slippa detta i mellan eller få enbart positiva saker till mig.

ingann
0

jag förstår det:) det måste vara hemskt..

/Ingalill

Mirjami-78
0

Ja det är det…tar en massa energi med. Sedan hoppas man ju hela tiden att man ska fel.

[mia-38]
0

Jag tror inte på att det finns en Gud. Och inget helvete heller.
Men nåt annat finns det. En annan  dimension.

Jag tror på livet efter döden. Att man föds som nåt helt annat än människa.
Och jag tror på att vissa av oss går igen och besöker sina släktingar och vänner.

sponny
0

Tror inte, har efter långa funderingar kommit fram till att det som passar in bäst på mig är agnosticismen. Och i mitt fall betydelsen som ligger nära skepticismen, att "eftersom jag inte kan få några säkra bevis på antingen liv efter döden eller guds existens väljer jag att inte tro på vare sig det ena eller det andra. Men när de kan bevisas ska jag ta en ny funderare."

Med andra ord behöver jag ha någon form av bevis och eftersom det inte finns tror jag inte.

Mirjami-78
0

Ja, jag tycker detta är intresant. Att vi människor tänker och tycker så olikaGlad Jag vet att min pappa trodde inte på något.

Något som Anton brukar säga till mig ibland är att mamma varför lever vi nu om vi bara ska dö och försvinna sedan. Han är helt övertygad fast han är 10 år att vi kommer tillbaka. Detta har han suttit och förklarad för mig.