Söndag 18/10
Jo tiden går fort, dagarna bara springer iväg. Själv ska jag lämna Mathilda hos en kompis vid ett idag, hon ska på barnkalas. Och Mathilda är laddad till tusen. 
Sovit hos särbon så jag har just kommit hem:
Söndagar brukar bli såna där fixar dagar:
Lite jobb ute med trädgården, ska ta bort krukor med sommarblommor som frusit å sätta lite ljung. Passar på att ta fram mina lyktor å tända ute. Ska städa stallet. Inne blir det nån tvättmaskin och dammsugning.
Till kvällen blir det nån god mat med barnen och barnbarnet.
Å sen nån timme i telefonen med särbon för att säga godnatt sådär framåt midnatt.
Minstingen är vaken och de store sover. Mår lite bättre just nu…Ska nog iväg några timmar till jobbet. Ja inte så mycket mer som kommer nog hända här idag…..
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
En sak är planerad för ikväll i alla fall. Ska se på Fallet - Rödeby ikväll på svt antingen på tv eller på nätet. Det var ju inte så många mil härifrån som det hände.
Åh sponny…vilken kanal?
På ettan klockan 21:15. Förra veckan visade de Fallet - Hagamannen, men eftersom att jag försöker komma under skinnet och förstå varför gjorde han så ville jag inte titta på det. Det är bara sjukt alltsammans. Rödeby är lite annorlunda, här handlar det om en fråga jag kan relatera till. "Hur långt skulle du kunna gå för att skydda ditt barn?" Så det ska bli mer intressant att se det. Visste knappt om att det gick bara, men såg en artikel om detta avsnittet i en av lokaltidningarna.
Nu är det hur som helst dags att jobba vidare, Mathilda är lämnad på sin kompis barnkalas så jag passar på att räfsa gräsmattan och städa till trädgården en aning.
Mia: vad skönt med tystnad:) Jag har haft tvillingarna här sen jag vaknade och har precis blivit "ensam" igen… så jag hoppas jag får njuta av lite tystnad också nu..
sponny: Barnkalas:) Då är hon lagom trött sen då;)
Pia: Skönt att du mår lite bättre, men ska du verkligen iväg och jobba innan du är helt bra? Risken att du blir sämre igen kan ju öka då..
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Mja, det är möjligt att hon är men det är ju söndag idag så mamma hämtade henne från kalaset så exakt hur trött hon var kommer jag inte att märka. 
ahh.. ja, då märker du ju ingen skillnad;)
/Ingalill
#7 Ja sponny…man är nog beredd att gå väääldigt långt för att skydda sitt barn. Skulle nog med kunna skjuta om det gällde sonens liv.
Jag ska försöka komma ihåg det programmet.
Ska helt klart titta på pogrammet ikväll. Tack Sponny för tipset
Ja följande har hänt här…..Skulle som ni vet iväg och jobba men tänkte då först kolla upp Antons hälsa eftersom han har hostat som bara den. Ja tänkte då att kommer jag iväg i tid så hinner jag med båda sakerna.
Åkte till jourcentralen här i Gamlestaden. Ja där var det hur lungt som hels och vi kom in fort. Läkaren frågade vad det var med Anton osv. Började undersöka han och lyssnade på lungorna.
Efter en stund säger hon att han måste ha kordisontabletter och innalehra. Sedan lyssnade hon på han igen….Men han var inte bra än tyckte hon. Hon skrev en lång lista med mediciner för han.
Sedan säger hon en sak som var som en maddröm för mig…Tur du kom hit med han för mycket mera had inte krävts från han så hade han ramlat ihop pga. syre brist. Han har tydligen fått Astma och har en infektion i lungorna. Hon förbjöd han att gå till skolan imorgon….Och han får absolut inte bada vilket de skulle ha gjort imorgon. Så han fick antibiotika med….
Ja så jag kan inte gå till jobbet imorgon oavset om jag vill utan sitta hemma en dag till
minst!!
Nu får jag ju vårdbidraget imorgon och så typiskt att detta skulle hänta just idag…fick låna från mamma som tur var
Men gud Pia vilken tur att du gick iväg med honom!!!
När man får infektion i lungorna och sen astma på det…..det är inte att leka med.
Va nu hemma med honom så länge som det behövs…och tills du själv är frisk igen.
Ja kan ju fatta det nu att tur att jag kom iväg med han….Men han har ju inget sagt heller….Kände mig helt värdelös som mamma….Tänkte bara på vad som hade kunnat hända.
Nu blir vi hemma….Sittandes i soffan till vi mår bra. Jag ska nog en svänt till docktorn imorgon…
OJ! Stackars Anton! Tur att du åkte iväg med honom… vilken skräckupplevelse du hade fått om han kollapsat… *hua*
stanna hemma så länge han behöver nu….
/Ingalill
Pia du ska inte känna dej värdelös alls. Du kunde ju inget veta eftersom han inget sa. Heder åt dej istället som verkligen åkte iväg idag. De flesta hade kanske väntat till måndag.
Och vad hade hänt då??
pia - vilken tur att du kom iväg i tid. skönt att det fixade sig… pust…
mia - jo, man kan gå väldigt långt för att skydda sina barns eller sitt eget liv. Och hade jag hamnat i den situation som denna pappa hamnat så, f*n vet alltså. Då hade nog jag också, som är en riktigt, riktigt snäll människa, kunnat trycka av…
Skrämmande tanke men jag tror man mår bra av att tänka sådana också ibland.
Ja det var verkligen under att vi åkte iväg idag……
Jag tror med att man kan gå långt när det gäller ens barn. Jag är inte den som gillar våld, men har sagt här när en kille var på Anton med att försöka strypa honnom att hade han lyckats med det så kan jag inte garantera vad jag hade gjort med killen eller med föräldrarna.
Ja jag hade nog oxå gjort som pappan i detta fallet.
Jag satt och svor över dessa ungdomar som höll på så här. Varför??
Varför gjorde polis och socialen inget innan??
Jag hade nog oxå gått ut med puffran och skjutit i luften.
Hade de inte backat då så hade jag nog skjutit i benet eller nåt.
Men jag hade vart tvärilsk.
Pappan åkte väl inte in va? Han gjorde ju helt rätt när polisen inte tog hand om saken.
Har jag inte fel för mig blev han helt frikänd i första instans och när det överklagades blev han dömd för dråp. Men eftersom han inte kunde dömmas till fängelse (på grund av psykisk sjukdom vid tillfället) klarade han sig utan fängelse.