Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikettdagens
Läst 1543 ggr
[mia-38]
0

Tisdag20/10

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej alla vänner.

Idag är det tisdag igen. Snart helg! Skrattande

Fick underhållet idag så jag måste ut och handla. Sen vet ingen när man får pengar härnäst. Kul jul.

Sonen vägrar gå till skolan idag. Säger han mår illa. Sedan skulle han och hans flickvän firat halvårsdag idag. Men det blir inget med det när man är hemma från skolan.

Ha nu en jättebra dag alla.
Och ta hand om er och era nära och kära!

Mammzing
0

Tisdag och snart helg!?
Underbar inställning!
Hade en lång diskution med barnens far om minsta dotterns körkort igår kväll. Det gav inte så mycket. Men det tär på mej, kollosalt!
Kan inte förstå att en som jobbar heltid som lärare och lever ensam inte får några pengar kvar av sin lön att lägga på sina barn.

Jag ska jobba idag och se till att få lite ordning på entren till huset.
Plocka fram mina smideslyktor och plantera lite frosttåliga växter.

Ja, går man inte i skolan utan mår illa så får man stå sitt kast!

Ha det bra alla därute!

[mia-38]
0

Hahhah….ja man måste ha en positiv inställning ibland när allt annat jäklas.Skrattande
Förstår hur du känner dej Mammzing i fråga om körkortet.
Det är precis likadant här. Sonens pappa lovade att övningssköra med honom och stå för kostnaden eftersom de tjänar myyyycket mer än mej.
Och vad händer??? De övningsskörde några gånger….sista gången i mars. Och nu ingenting!!
Vill han inte att sonen ska ta körkort och bli mer självständig eller?

Mirjami-78
0

God morgonSkrattande Jaaa….snart helg igen och så är det ju sedan höst lovSkrattande

Jag ringde Vc och får reda på att de har inga akut tider för idag, alla är slut. När jag pratade med dem igår så hade de hur många akut tider som helst….Funderar helt enkerlt byta vårdcentral!!! Grrrr!!!

Ja så blir hemma idag och imorgon tar jourcentralen ikväll för mig och Anton. Kostar bara 100 kr som tur är för mer pengar har jag inte att lägga ut på det hela. Ja blir minst sagt sur….är ju litad på denna vc och de säger att de har ont ut av läkare. Tydligen anonserar de efter läkare hele tiden men får inga. Men en massa vårdpengar har de ju från en liksom.

Ja vet inte vad jag ska säga…..Grrrrrr Har ont i men ena öra med…Ja gången är nog inflamerad som vanligt.

Anton vaknade helt illröd i ansiktet och fryser…..ser verkligen inte frisk ut. Varm verkade han ochså vara men inte enligt min feber termometer…Ja enligt den så låg hans kroppstemp. bara på 35,7 UnderligtObestämd Fattar inte alls hur det kan vara så lågt när han är varm samt röd…..

Neee..nu ska jag snart kram om kudden framför teeven och sedan senare idag så blir det att tackera Jourcentralen med våra sjukdommar. Ibbe hade ftt något kostigt under hakan. Ser ut som blåsor….Ja ska kolla mera på det sedan…Och ev. be läkaren kika på han med. Fattar inte var de har kommit ifrån….

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Mirjami-78
0

Jag måste nu åka in akut med Anton pga. en väldigt akut försämrig…..

Hör av mig här så fort jag kan och har tid och ork igen. Finns en chans att vi blir inlagta…..

[mia-38]
0

Jösses Pia!!! Förvånad
Hoppas det går bra och att ni snart kommer hem igen!
Kramar till er.

Mammzing
0

Ja, Pia!
Det låter inte skoj, hoppas ni får hjälp.

Lycka till!

Tuvalu
0

Tänker på er Pia och hoppas att allt går bra! *kram*

Min dag började hos tandläkaren och det besöket kostade mig 2000:- du skämtar frågade jag sköterskan… Näe, sa hon och då sa jag Fy faan och höll på att börja tjuta. Det är ju skit mycke pengar och som om det inte var nog så gick min tv sönder idag också… Har kollat på Blocket och där finns ju några billiga så det får det väl bli…

Sanna

[mia-38]
0

Men usch Sanna.

Tandis är verkligen inte billig.
Hade jag haft en duglig tv över till dej så hade du FÅTT den…Men vi har bara en liten över på ca 14 tum..hahahah

Tuvalu
0

Tack för den tanken Mia Skrattande Får se om jag åker till Kalmar imorgon och hämtar mig en billig tv av dem jag sett på blocket…

sponny
0

pia - usch, hoppas att allt gått bra.

Som jag sade igår hade jag ett teoriprov kvar att göra utöver de två teoretiska slutproven. Satte mig med det provet och en kopp kaffe vid sju imorse. Och när jag lämnade in det frågade läraren om jag ville göra slutproven på direkten. Visst, jag kan göra dem idag men jag kanske kan få läsa på lite först. Så det blev plattsättningsteori och allmän byggkunskap för fulla muggar idag.

Och det slutade med att mini-Gollum idag vid tre-tiden lämnade in två godkända prov och blev en teoretiskt färdigutbildad plattsättare!!! Skrattande

ingann
0

Oj Pia! Det lät inte bra Förvånad Hur har det gått med Anton? Och Ibbes blåsor? Hoppas verkligen det inte är något riktigt allvarligt!

Mia: Ja, snart helg *s* bara 3 vardagar kvar:)

Mammzing: Man tycker ju att den med bäst ekonomi kan lägga största delen på körkortet… Jag vill också ha en trädgård att dona i *avis*

Tuva: Stackare! Både tv´n o tandis samtidigt:( Tur att folk byter ut sina tjocktv´s mot plattisar nu så det går att hitta bra begagnade…

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Mirjami-78
0

Nu är vi hemma. Anton han har feber och öroniflamation och fortvarande det där med lungorna. Ja så det blev som sagt lite panik här…då Anton blev sämre. Vi tog Östarsjukhuset den här gången. Ja sjuksköterskan i luckan undrade varför vi kom dit…det finns ju Vc…..Ja visst fick hon till svar om de skulle ta meot en!!! Grrrr

Ja vänta fick vi ju då. De tog även ett bakterie prov som vi får reda på om några dagar. Ja läkaren sa med att om han inte blir bättre de närmaste dagarna ska vi söka igen…eller om han skulle bli sämre.

Vi hade ju inte ätit något mera heller än frukosten och vi fick inte med oss något heller så det blev att köpa det som fanns i maskinerna där….Knäckebröd med fyllning.

Sponny: Grattulerar för resultaten ut av proven!!!

Tuvala: Jag vet hur det är att gå till tandlakäraen..Svindyrt!!!

Nu måste jag ta hand om killaran här…Återkommer troligen lite senare….Men nu vet ni allafal att vi är hemma och vad det är som har hänt…..

ingann
0

Pia: skönt att det inte var jätteilla! ta hand om dina små du så de får nåt i sig och kan sova inatt:)

sponny: glömde ju gratulera dig i förra inlägget!

JÄTTEGRATTIS!!!

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Mirjami-78
0

Ja jag ska ta hand om dem här hemma nu. Kommer snart stänga av datan och vi ska krama om kuddarna. Anton fryser just nu…han fick alvedon!!

Sponny: Har du firat med tårta???…..Tungan ute

sponny
0

ingann - tack, det känns skönt att ha det klart nu. Lämnade tillbaka alla teori-böcker igår! Skrattande

pia - Skönt att höra att ni är hemma allesammans och att ni inte behövde läggas in. Och nej, jag firade nog bara med att gå och lägga mig tidigt…

[mia-38]
0

Vad skönt Pia att ni är hemma allihop, Jag tänkte på er igår ska du veta.

Grattis sponny ja. Skrattande