Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikettdagens
Läst 808 ggr
Mirjami-78
0

Torsdagen2009-10-22

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Snart är det då torsdag. Ja jag fuskar här lite med dagenstråd, men tänkte ta mig mot sängen snart och därför fuska lite….

Ja vad kommer hända hos er under torsdagen?? Ja här blir dagen lik de övriga denna veckan fast Ibbe ska jag försöka få till dagis idag. 

Ja hur som helst så önskar er en underbar torsdag…..

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

ingann
0

Här blir det en lugn promenad om vädret inte blir allt för dåligt. Jag har äntligen börjat kunna ta mig ut igen:) Helt underbart att känna frisk luft igen! Det är inte i närheten av samma sak att ha balkongdörren öppen o stå där en stund. Jag var till affären en sväng idag så jag fick luft och det funkade jättebra även om det tog 10 gånger så lång tid som normalt att gå. Tänk att så lite kan göra en så glad!  Livet är underbart just nu Glad

Hoppas alla får en fin dag!

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Mammzing
0

Ut med hästen, baka å sen jobb!
Sen har den här dan gått.

Inspirerande va?

Trevlig dag alla!

[mia-38]
0

Hhihihi…Mammzing...det är ju så livet är.Skrattande

ingann..skönt att du börjar komma igång igen.

Jag har vart och kollat på en katt som KUNDE vart min men som inte vart det. Jag såg inte ens katten för den låg under hennes hus.
Hon hade haft den sedan maj-juni kröp det fram till slut. Och då är det ju inte min.

Vädret är regningt och disigt idag men ändå skönt.

Ska laga kyckling till sonen kommer hem från skolan. Sen blir det ett varmt bad och sen till B…Tungan ute

Mirjami-78
0

Jag har sprungit ute på stan idag med Anton efter mig. När vi kom hem så somnade han…..Vi var med en sväng på han skola.

Vet ni vad jag ska hitta på imorgon…Jooo jag ska riva ut allt i hela min vardagsrum….Här blir det nämligen städa och möblera om. Men inte jag som ska göra det tyngsta jobbet…Har nämligen tänkt att sätta Ibbes pappa i arbeteSkrattande Vet ju vilka miner jag kommer få men slita ska han få göra imorgon…Bara väntar att denna dag ska gå…

Mirjami-78
0

Har nu varit och handlat. Är ensam med pojkarna nu igen. Exet blev sur bara för att jag först sa att jag skulle strunta i att handla idag men sedan tänkte jag att bättre ta Lidl idag och Willys imorgon. Detta passade ju så klart inte han (such) kan jag bara säga.

Ja sedan blev han sur över att han skulle behöva hjälpa mig att få hem allt som jag hade handlat från hållplatsen bara för Ibbe vägrade gå själv. Till slut bad jag han flyga och fara för han hade absolut ingen som helst tanke på att hjälpa mig med detta…Han vara bara iriterad över att han inte kunde gå ut och träffa…ja vem det nu var han skulle träffa. Antagligen någon som han inte ville jag skulle se…..För han kunde inte gå iväg just pga. av att jag var utomhus.

Ja sedan glömde han sina cikaretter så han får nog en trevlig natt utan dem….men orkar liksom inte bry mig längre. Rent ut sagt bryr jag mig inte längre. Han får klara sig nu hur han vill inte mina bekymmer.

Ja så här blir det snart att gå och lägga sig. Vi är helt slut….Min lille Anton som försökte hjälpa mig med både lillebror och påsarna….Ja han kan vara super go då när jag behöver hans hjälp…..Fick en kram här hemma ifrån han med.Glad

ingann
0

Pia: skit i honom och låt honom inte såra eller irritera dig! ignorera honom bara… ber han om hjälp med något så svarar du bara att du hjälper honom efter att han hjälpt dig med det du behöver…

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[mia-38]
0

Håller med ingann Pia.

Skit i han. Ge han inte näring till att hålla på så. Kom med krav på honom så får vi se hur kul han tycker att det.

Kram till dej

Mirjami-78
0

Neeee…mig får han ingen näring ifrån längre….Är sur som en citron på han och han kommer inte innanför dörren här. Ställa krav på han då säger han bara att han inte "känner för det"….Men hallåååå om jag nu skulle "skita" i allt jag inte känner för ja då skulle jag inte få mycket gjort. Sedan har han ju svar på allt och allting alltid…..

Neee…nu få det liksom räcka han ska inte få förstöra min dag minsam…Det som var igår var igår idag är idag och jag och barnen ska ha en bra dag….Han kan få sitta där han sitter….

Tack Ingann och Mia för era ord……

[mia-38]
0

Det är en bra inställning Pia.Skrattande
Behåll den emot han. Kan inte han göra nåt för dej..så varför ska du göra nåt för honom. Tycker han verkar vara precis som en bortskämd unge.

Kram till dej.

Mirjami-78
0

Mia…..Om han är?? Han är tyvär mera än det. Igår slängde han fram en bunt pappaer och bad mig läsa igenom de. Handlade om hans aktivitetstöd. Ja intte vat jag sa jag och titade på papparen. Detta får då fråga ang. på Fk eller på Af. Ja sura miner från han men jag kan inte heller allt om hur och vad som gäller ang. det hela när man ska fylla i sånt.

Om jag någonsin skaffar mig en ny partner så kommer jag se till att han inte har tummen mitt i handen. Man ska kunna göra saker tillsammans både hemma och ute och vara rädd om varandra, ja det kommer vara de kraven jag kommer ha från början fast det skulle vara mer eller mindre en sjävklarhet tycker jag.

[mia-38]
0

Han kunde gått till AF och bett om hjälp med dessa papper. Det kan vara ganska krångliga att fylla i ibland.

Du har väl nog av ditt? Skulle du komma med ett sånt papper till honom…skulle han hjälpa dej då?

Mirjami-78
0

Ja jag har ju nog med mitt. Nej han skulle ju knappast bry sig om jag hade kommit med ett sådant papper, sedan har jag aldrig fyllt i ett sånad och vet inte hur det fungerar liksom. Det där får han ta hand om själv känner jag…..Ska bara kräva han på lite pengar nu när han har inkomst med….pengar som han är skyldig mig fast kommer nog aldrig få det som är mitt.