Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikettdagens
Läst 1274 ggr
[mia-38]
2009-10-21 09:58
0

Onsdag 21/10

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Goddag på er alla.

Äntligen lill-lördag idag.
Tvättdag och städdag tänkte jag. Måste få tag i en människa på soss med.

Är lite trött idag. Kom hem rätt sent igårkväll.
Idag håller jag mina tummar för B som ska göra tre prov. Uppkörning för buss är en av dessa.

Idag ska sonen till skolan. Skönt det!

Ha en fin dag alla och hoppas att ni kryar på er ni som är sjuka.

Mirjami-78
2009-10-21 17:35
0

Hej på er…..Ja vi har sovit och sovit. Nu verkar Anton må något bättre.

Ja här blir det med en städdag idag…..Blir ju hemma hela veckan lång….

Lillördag Mia….är det krogen som igenligen  gäller för oss alla singlar mitt i veckan….Flört (Så ofta som jag går ut på krogen……)OskyldigCool

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

[mia-38]
2009-10-21 17:46
0

Hej Pia.

vad skönt att ni fått sova. Och att Anton är bättre. Blev väldigt orolig för er igår.
Känns som om jag hade min lill-lördag redan igår..hahahaha…*blink*
Är dödstrött idag.
Har tvättstugan hela dan så det går för högtryck med sängkläder och täcken.

Mirjami-78
2009-10-21 17:58
0

Oooh Mia kan du inte komma och tvätta här med…..Tungan ute Skulle behövas.

Ja jag och Anton var ju helt färdiga här igår kväll och sen så skulle Ibbe allsång i sängen som vanligt….Ja det börjar bli en vana här i huset liksom. Sen när både jag och Anton vände han ryggen började han dra i oss i stället…ja helt enketl få man inte sova för denna vilde treåringen….Före han tycker att det är tid för det.

Imorse vacknade jag ut av att Ibbe stog brevid mig i sovrummet med brödpåsen och sa mamma smörgås…..Ibbe hungrig. Ja gick upp och dfixade det hela och satte han sedan med mackan i handen framför teeven i sovrummet. Där satt han och jag kunde halvsova en stund tillSkrattande 

Imorgon så ska Ibbe till dagis. Tänkte vända på hans dyngn nu……till det normala.

[mia-38]
2009-10-21 18:08
0

Ja det är lätt hänt att man vänder på dygnet när man är hemma och sjuk.
Man sover halva dagarna och sen uppe sent på kvällen/natten.

Men skönt för er att sova. Det behövde ni alla.

Mjaaa gumman..hahahah…Det räcker med min tvätt..hahhahahFlört

Skulle dammsuga lite idag med. Påsen full..jaha…och inga påsar hemma. Men jag tänkte att jag tar ur lite och använder den igen. Gjorde så…och vad hittar jag i dammsugarpåsen????
Hahahah…jooo..ett par trosor!! Förvånad
De hade jag nog lyckats suga upp nångång..hahahah..vad jag skrattade. Skrattande

Mirjami-78
2009-10-21 18:13
0

Ha ha ha…Ja det är med dammsugarpåse ja där kan man hitta lite allt möjligt (fast jag inte än har hittat trosor i min kan jag ju säga…….Kankse bara en tids frågaFlört)

Just nu skriker Ibbe här allt han kan…..Dags för han sova middag. Anton är lika trött han…ska ta och lägga dem så hinner jag fixa i ordning här under tiden.

Mirjami-78
2009-10-21 19:11
0

Så nu sover Ibbe{#emotions_dlg.tongue_out} Jag han diska här i mellan samt bädda och fixa i ordning min säng. Ibbe skulle ju äta innan han skulle somna. Sa till han vill du ha lasange som fanns kvar från igår kväll….Då trodde han att han skulle få glas….men sen fattade han att så skulle det inte bli för vi inte har det hemma och då skulle han ha chips….Fick öppna skåpen i köket och visa han att ingen chips finns hemma och att det är ingen fredag idag.

Så efter detta värmde han upp sin mat i micron. Han ställer in tiden själv och kör igång den….Och det blir ett himla skrik om han inte får göra allt detta själv. Ja han är i jag kan själv åldern{#emotions_dlg.laughing} Som ni säkert känner till…..Sedan var det inte populärt när jag bad stackars Anton torka va Ibbes mun…..Ja Ibbe höll på att ge sig på storebror. Han försöker med bita brosan lite då och då så jag får ju säga till Anton att inte gå för nära när han är ilsken för det blir inga vacka märken och är farligt…..

Ja så just nu så är det nästan för lungt här……Ja är ju van vid att ha en ljudnivå som skär i öronen så man nästan blir döv….

sponny
2009-10-21 23:28
0

pia - det var skönt att se att ni är hemma alla efter gårdagens utryckning. *kram*

Mirjami-78
2009-10-22 00:15
0

#7 Tack!!

Jag är så glad att jag har er här…Ja det blir ju så när man är ensamstående man har ite så många att dela detta hela med.

Nu var vi iväg och handlade en sväng. Pojkarna fick Alvin och gänget.  Nu sitter de och tittar på den….och tänket bädda ner de i soffan alldeles snart så de får somna till filmen. Anton fick alvedon för hans temp. låg på 37,9

sponny
2009-10-22 00:31
0

Det var så lite så, tveka inte att höra av dig om det är något eller du bara behöver prata av dig lite. :)

Oh, den filmen har jag fått höra att den är bra. Mathilda har nämligen sett den när de hade bio på dagis (fröknarna poppade popcorn, delade ut biobiljetter och så hade de ordnat en bio i ett av rummen) och pratar en massa om den.

Mirjami-78
2009-10-22 00:46
0

Sponny: Tack…..och samma gäller dig!!!Skrattande 

Filmen verkar bra. Den kostade bara 49,90 på Ica Maxi. Vet inte om det är samma på alla Ica Maxi….Båda två pojkarna sitter just nu fastklistrade vid teeven

Imorgon blir det att lämna minstingen på dagis….Och tänkte ta en sväng med Anton till han skola men bara om han känner att han orkar med det. Fick tag på en ny tidning som jag brukar läsa…den är på finska så här kommer det ju bli läsning lite senare.

sponny
2009-10-22 01:21
0

Tack för det, jag ska komma ihåg det. Skrattande

Får kolla om det gäller på Maxi här nere också då, den vet jag nämligen att den skulle uppskattas av henne.

Nej, nu börjar det bli sent så får väl snart gå och lägga mig och läsa lite innan lyset släcks. God natt och adjö!

Mirjami-78
2009-10-22 01:26
0

Ja kolla det Sponny kan finnas där med för de priset. God natt och hoppas du får sova gott. Ska snart själv med stänga av datan och krypa under täcket.

ingann
2009-10-22 02:09
0

Här har det varit underbart idag:) Min kompis med tvillingarna kom hit och fikade o sen gick jag med  dem till affären så jag hade sällskap om något skulle hända.. (1a gången utomhus på flera veckor ju o fortfarande darrig på benen). Det gick superbra *glad*

Mia: trosor i påsen??? ojojoj… det lät så himla kul haha  det har jag aldrig råkat ut för och lär aldrig göra heller Tungan ute Jag kör påslöst hehe

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Mirjami-78
2009-10-22 19:05
0

#13 Roligt att du kunde ta dig ut på en promenad….Ett tecken på att det allafal går åt rätt håll!!

ingann
2009-10-23 01:03
0

Pia: ja, nu går det bara bättre och bättre!  hoppas det är på väg åt rätt håll för er med!

kryapåerkramar

/Ingalill

Mirjami-78
2009-10-23 13:46
0

Ingann: Du måse ha varit rejält dålig som inte ens har kunnat ta dig ut…..Att du inte får hjälp ex. från hemtjänsten de gångerna du blir så sjuk…För det måste man ju ändå ha rätt till.

ingann
2009-10-23 15:06
0

för att få hemtjänst måste det ju till utredningar av behovet, lång handläggning osv så under den tiden har jag hunnit vara sjuk o frisk flera gånger om *s* dessutom så anser de att barnen ska hjälpa till när de är så stora som de är…

när vi sökte hemtjänst till min morfar så tog det nästan 1,5 år innan det blev beviljat och när vi ville lägga till trygghetslarm pga hans hjärtproblem så tog det ytterligare 2 månader innan han fick det…

/Ingalill

Mirjami-78
2009-10-23 17:57
0

#17 Herregud ska folk hinna dö innan de får hjälpen??Förvånad Ja kan förstå att man kankse drar sig för att få hjälp från dem……

ingann
2009-10-23 20:26
0

japp.. man måste nästan söka medan man är frisk för att hinna få när man blir sjuk *s* dagens byråkrati….

/Ingalill

Mirjami-78
2009-10-23 21:11
0

#10 Ja det verkar inte klogt detta hela, men så är det i många gånger….Ja man blir nästan rädd för att bli sjuk.Rynkar på näsan