Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikettkänslor
Läst 1909 ggr
MIRJAMI
0

Jobbigt!!

Antar att fler än jag ut av er kommer känna igen detta….Ska ha röda veckan. Är super sur…och godis sugen som bara den. Lille sonens pappa fick ett par ricktigt sura sms. Kunde inte låta bli…fast borde ha gjort det.

Vad gör man sådana här dagar då?? Någon som har en ide? Jag känner att jag snart klättrar upp på taket…..och sitter där tills röda veckan är förbi. Sedan så känner man ju sig som urk….klumpig och sur och iriterad. Hoppas nu bara att denna röda veckan börjar så att den ska sluta plåga mig!!

[mia-38]
0

Ja Mirjami!

Jag känner så väl igen mej. När jag blir sån så är jag hemsk.
Jag brukar städa dessa dagar för att avreagera mej på dammsugaren. hahahah. Svär en lång ramsa och rumsterar.

Man känner sej så bitter och sur på allt och alla. Man känner sej tjock, ful och äcklig.

Som väl är dämpar mina p-piller dessa perioder. När jag inte hade dessa så var jag hemsk.

MIRJAMI
0

Jaa..jag känner ju bara att jag vill explodera. Sak ta mig ut en sväng sedan..måste det bara. Då måste jag vara lite mera normal.

Jag får inte äta p-piller pga. blodpropp i släkten Min mormor dog ut av blodpropp…någon ut av mina mostrar har tydligen det med..och min mamma är livrädd att få det… Sedan finns ju mini piller men vet inte om de har samma efekt…att dämpa detta jobbiga.

ingann
0

Usch vad jobbigt ni verkar ha det! Själv blir jag bara sugen på choklad.. då vet jag att "i morgon är det dags"… En chokladkaka senare mår jag precis som vanligt Glad

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[mia-38]
0

ingann. Jag blir med sugen på choklad. Bara måste ha det!!

Kan du inte kolla upp med MVC om det finns nåt som kan dämpa Mirjami! Det måste det väl nästan finnas tycker man.

Ibland är det inte lätt att vara kvinna. Cool

MIRJAMI
0

Om det skulle ändå vara bara en chockladkaka som behövs här så skulle jag dansa runt. Nu skulle ju röda dagarna ha börjat idag…men inget spår ut av dem…och kroppen bara skriker. Ja får väll se när de kommer igång…..Ibland så kommer de inte som de ska fast jag har alla symptomen. Men nu är de symtomen såppas starka att de måste komme under nästa vecka om inte i helgen.

Ska prata med Mvc…måste dit ochså för att ta celllprov så kan ju prata med dem då.

[mia-38]
0

Jag kan få så ont i ryggslutet med och runt magen. Känns ibland som om man skulle föda igen. Sen kan det stråla ner i benen med. Usch!! För att inte tala om ont i brösten. Jösses om det är nån som petar på de under dessa dagar! En rak höger. Hahaha.

Ja Mirjami. Ta ett snack med de då. Måste ju finnas nåt som lindrar.

MIRJAMI
0

Mia….du her det likadant som jag då. Jag känner som hela ryggen ska explodera..sitter precis i korsryggen. Hela kroppen käns som man skulle ha varit i värsta slagmål…och samtidigt vill jag ju städa…eller så är jag super slö. Magen ska vi ju inte ens prata om….och så blir min mage helt konstig med.

Nej…hatar att vara kvinna dessa stunder!! Tänk om männen skulle få genomlida det vi gör under pms.

[mia-38]
0

På jobbet tyckte de att det var skönt när jag skaffade p-piller igen. Jag blev lite lugnare och gladare i humöret. Men värken sitter i.

Sen kommer min mens så himla ojämt numera. Det kommer aldrig på utsatt tid som innan. Jag kunde ställa klockan efter det. Men nu kan den komma 1½ vecka innan den ska.
Är det klimakteriet på G kanske?

MIRJAMI
0

Vet inte kan ju var det. Min hoppar och har sig…kommer oftast försent, och sedan ska vi ju inte prata om den slemmige ägglosningstiden. Ont har jag ochså då. Har blivit så här efter att jag har fått killarna. Känner att ägglosningen kan jag ju inte missa….så då undviker man ju män.

Men tycker ändå att det är lite för tidigt för klimateriet..men kan ju vara så. Olika till olika kvinnor. Dess tidigare man slipper det hela desså skönare blir det ju.

[mia-38]
0

Slemmiga ja. Du har så himla rätt Mirjami.
Men jag hade inga slemmig ägglossningar tills för 2 år sedan. Jag fattade ingenting, vad det var för slem som kom.
Men nu fattar jag. Inte ens MVC kunde svara på vad det var.

Gullan402
0

Sen jag satte in hormonspiral så minskar de både blödningarna, smärtan och PMSen. Så det är mitt tips till er som har besvär. Då den spiralen jag har nu blir för gammal om ett år ska jag bara byta till en ny. Vill inte ha tillbaka mitt gamla liv med jobbiga menscykler.

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

[mia-38]
0

Jag pratade med MVC om just spiralen. Men jag vill INTE ha nåt i kroppen. Har hört så mycket negativt om just spiraler. Att de kan lossna, att den lilla tråden i slutänden gör ont på mannens könsorgan m.m.

Gullan402
0

Jag ville inte heller ha något i kroppen, har provat kopparspiral tidigare men det var inget för mig. P-spruta finns ju kvar, den kan jag ju inte bara ta bort om det inte skulle funka. P-stavar kändes inte heller rätt att ens prova (syrrans flyttade på sig). Så efter lite övertalning från barnmorskan så tänkte jag Okay, jag testar, funkar det inte så är det bara att ta ut den. I bärjan blödde jag mycket, sen hade jag mellanblödningar och sen försvann mensen helt och nu har den kommit tillbaka men i små mängder och knappt någnon PMS heller.
Min karl har inte känt trådarna. (å andra sidan är det nog mer spindelväv där istället över nöjesfältet Skrattande, men jag har dock haft ett regelbundet sexliv under tiden jag haft spiralen och han klagade inte i vilket fall.)

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

[mia-38]
0

P-spruta hade jag i 4 år. Fick sedan inte ha den längre då jag hade gått upp i vikt av den.
Jag frågade innan jag skaffade p-piller nu igen (med uppehåll utan något skydd i ett halvår) om just p-sprutan. Men de ger helst den inte åga den tydligen ger benskörhet.
Men annars funkade jag mycket bra med sprutan. Och vilken lycka när mensen förvann helt. Och det hemska humöret var som bortblåst.

Mej får de inte in nån spiral i. Jag vägrar. Är hellre utan nåt då. Bara nåt jag fått för mej men jag kan inte ändra mej på den punkten. Skrikandes

var tillsammans med en kille som var steriliserad…heter det så på killar? Hmmm….Skäms
DET var kanon. Man behövde aldrig tänka på skydd. Tungan ute

MIRJAMI
0

Ja..jag får ta och tänka över vad jag ska ta som hjälpmedel.

Fattar inte att man behöver ha det såhär som kvinna..men antagligen för att männen inte hade klarat av det.

Mads
0

Jag känner av det veckan innan och blir då ofta oerhört nedstämd och tjurig, på gränsen till en bitch om ni skulle fråga min mamma & syrra Skäms. Mensen har blivit mer sedan förlossningen och precis som du Mirjami har jag ordentligt ägglossning med rejäl smärta så missar den gör jag inte. Men jag tar inget preventivmedel och har ej gjort på många år och mår bäst så. Kan ej ta p-piller och sånt för propprisk och minipiller blir jag jättedeppig av.

Amor Vincit Omnia

ingann
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag lider verkligen med er som har det så jobbigt! Jag är glad att jag slipper sånt:)

Ni får tänka så här:

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

MIRJAMI
0

Ja antagligen blir det så här efter förlosningar….så man går ju med värk nästan hava månaden.

Nu har jag fått min godispåse mumsGlad

[mia-38]
0

För mej funkar inte p-piller. Jag glömmer alltid att ta de. Inte bra alls! Men kroppsligen mår jag hyfsat bra av de.
Jag SER de liksom inte även om jag har lagt fram de bredvid min tandborste. Det är ett fenomen jag inte kan förstå. De ligger ju där…då kan de ju inte vara svåra att missa, menar jag. Men jag gör det iallafall. hmmm…

Casper
0

Man kan ju i "värsta fall" sterilisera sig och se till att de opererar bort allt som kan j-vlas! Flört Själv kör jag med p-spruta sen minst 15 år och är supernöjd. Blev lite fundersam när jag läste att den kan ge benskörhet, då både min mormor och mamma har det! Hmm, får väl äta kalktabletter i förebyggande syfte..

Mirjami-78
0

Har en väns som använde p-spruta. Nu kommar jag inte exat ihåg var det var som hände med henne men hon åkte på att operera bort äggstockarna tror det var för de växte eller något annat. En misstanke fanns bakom att p-sprutan kunde ha orsakat det så hon varnade mig för att skaffa mig det.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Casper
0

Den dagen, den sorgen! Jag mår så underbart superbra av min spruta att problem får jag brottas med den dagen det uppstår några! Orkar inte oroa mig för något som kanske aldrig blir något problem. Cool

Mirjami-78
0

Ja det är ju så man ska leva. Mår man bra ut av att använda något så ska man ju göra det helt klart……

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

[mia-38]
0

Casper…jag fixade med så jag fick p-sprutan igen. Hade den i 5 år innan sen tog jag p-piller som inte funkade i 3 år.
Blev trött på skiten och begärde sprutan igen.
hon varnade mej för just benskörhet..men jag är inte orolig.

Jag fungerar jättebra med denna spruta. Men tyvärr får jag ett sötsug som heter duga som man verkligen får hålla efter.