Onsdag 28/10
God morgon alla.
Idag är det Lill-lördag..fniss.
Vad ska ni hitta på idag då?
Sonen och jag ska ut och titta på huset. Men det lutar åt at vi inte tar det. Men titta kan man ju. Hade vart enklare om man hade vart två vuxna.
Vädret ser lite bättre ut idag än det gjort innan. Så kanske man får se solen idag.
Kramar till alla.

Det har jag missat att du letar nytt boende Mia…
Idag ska jag åka till Kalmar och hämta hem Emil som varit hos mormor. Sen måste jag städa…
Ha en härlig onsdag allihop!
Tuvalu…jag letar egentligen inte. Men dyker det upp nåt intressant så vill man ju ändå kolla. Vi trivs bra här..men jag vill ändå ut en bit på landet.
Fast nu när Emil bor hemma så blir det nog inte så. jag får flytta till landet när han flyttat hemifrån.
Jag vill också titta på hus 
Men Mia, nu när soc har godkänt din nuvarande hyra, skulle de gå med på att du flyttar då? Även om hyran är lite lägre så tillkommer ju kostnader som vatten, sophämtning o sånt…
Här godkänner soc inte hyror över 6000 kr och/eller över 80 kvm när man har 1 barn… 2 barn är hyra 6500 kr och boyta 100 kvm… Tror de har ungefär samma som fkassans regler för bostadsbidrag…
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Hej ingann. Jag får ha en högre hyra än vad deras norm säger..men de betalar inte för det. Maxhyran jag får ha är 4600 kr. Det hjälper de till att betala..men inte det som går över den summan.
Men iallafall så vart vi och kollade huset. Glöm det!! Det såg ut som kom och hjälp mej och dö ungefär.
Tomten är jättestoooor. Men han hade inte ens en gräsklippare så man kunde klippa. Hmmm???
Kände obehag i huset. Och det gjorde Emil med.
Så vi bor kvar. Här vet vi vad det kostar. Och vad vi får för det.
Mia: Oj, vilken låg summa de står för! Det hittar man ju knappt en 2a för i dagens läge…
Lite tråkigt att huset var dåligt
Och dåliga vibbar i ett hus ska man akta sig för, allra helst om man känner det direkt på en visning.. då kommer man nog aldrig att må bra där… Stor tomt lär ju positivt iaf men det är ju inte på den man ska bo *s*
Du kommer nog hitta ditt drömhus/torp tids nog:) Jag ska leta sånt när barnen flyttat hemifrån för de vill absolut inte bo på landet 
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Ja den summan hittar man knappast inget bra boende för.
Men det är fär en vuxen och ett barn. Sedan stiger ju summan ju fler man är i hushållet.
Jag har ingen brådska med att hitta annat boende. Men jag kommer runt lite och ser vad som finns.
Man vet ju aldrig om man springer på nåt.
Tror du gjorde att bra val Mia att du inte tog huset…Tror det kommer säkert något bättre senare
Ja och var har hålt hus hela dagen…..Jag menar nu att jag inte skulle ha så mycket att göra idag, men var helt slut efter att ha kommit hem. Var en snabbis med Ibbe till Willys…Vilat en stund…Lovar att det vara bara ena ögat som var stängd för med den andre fick ja ha till att titta efter Ibbe, fast han tittade på barnpogram.
Ja så nu måste jag städa….Och fixa lite mat och packa. För imorgon direkt efter jobbet måste jag åka till min mamma där Anton är. Hon ska iväg och jobba på kvällen imorgon så därför är det lite panik då min bror inte är kvar hos henne den tiden…..
Just nu så fryser jag som bara den och hostar med…..Men ska få upp kropsvärmen här snart…Ska ju städa!!!
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!